W kwietniu 2022 roku Pan Krzysztof kupił nowe Renault Captur z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM oraz automatyczną skrzynią EDC. Właściciel od samego początku zauważył problemy z działaniem systemu multimedialnego a dokładniej z odbiorem radia, które na sekundę gubiło sygnał i przerywało nadawanie. Częstotliwość występowania problemu jest różna, czasem dzieje się to bardzo często a czasem rzadziej. Nie ma reguły. Choć usterka z pozoru wydaje się błahostką, jeśli ktoś słucha stacji radiowych podczas jazdy, wie że może to być uciążliwe a wręcz irytujące.
„Byłem użytkownikiem wielu pojazdów i nigdy z niczym takim się nie spotkałem. Tym bardziej w nowym samochodzie z nowoczesnym systemem multimedialnym. Zgłaszałem sprawę z Renault Captur u sprzedawcy w serwisie ADD Motor we Wrocławiu, w którym kupiłem auto, jednak nie udało się usunąć usterki. Serwis przeprowadził reinstalację systemu, przegląd instalacji i wymianę anteny. Niestety bez skutku” – mówi Pan Krzysztof.
Renault Captur z wadą fabryczną?
W związku z tym, że radio wciąż nie funkcjonowało tak, jak powinno, Pan Krzysztof postanowił złożyć reklamację do Renault Polska. W odpowiedzi na zgłoszenie zadzwoniła pani z obsługi klienta, która poinformowała, że egzemplarze Renault Captur bez nawigacji mogą mieć wadę fabryczną systemu multimedialnego, która objawia się właśnie w ten sposób. Nasz czytelnik usłyszał, że marka przygotowuje rozwiązanie problemu i że wkrótce otrzyma odpowiedź. Po 3 tygodniach od telefonu konsultantki pocztą elektroniczną przyszła odpowiedź z Renault Polska:
„Szanowny Panie, w nawiązaniu do zgłoszenia pragnę przekazać, że w wyniku diagnostyki nie stwierdzono odstępstw w działaniu radia w stosunku do założeń fabrycznych, oraz w porównaniu z innymi egzemplarzami tego typu modelu. Reklamowany objaw jest zjawiskiem normalnym w tym typie radia, w obszarach słabego zasięgu niektórych stacji radiowych lub w danych obszarach. Produkt jest zgodny z definicją produktu, nie posiada wady i nie ma podstaw do jakiejkolwiek interwencji w ramach gwarancji Producenta”.
Zobacz także: Używany Renault Captur; jak jeździ, awaryjność, opinie, spalanie, silniki
Sprzeczne informacje
Odpowiedź różniła się od wcześniejszych informacji uzyskanych od telefonicznej obsługi klienta dlatego Pan Krzysztof oburzony 22 dniowym czasem oczekiwania na odpowiedź, która nie przyniosła żadnego efektu próbował skontaktować się z autorem maila, niestety bezskutecznie. W związku z tym, za pomocą formularza internetowego, ponownie wysłał zapytanie w sprawie swojego Renault Captur.
„W nawiązaniu do reklamacji chciałbym przekazać, że otrzymał Pan odpowiedź wyjaśniającą przedmiotową kwestię i że w związku z wątpliwościami temat zostanie skonsultowany z pionem technicznym we Francji. W dniu 28.10.2022 roku poinformowaliśmy Pana niezwłocznie o naszym stanowisku. Stanowisko to jest niezmienne, podtrzymane w wiadomości przekazanej dnia 28.10.2022 roku” – napisało Renault Polska w odpowiedzi.
Nie wszyscy mają problemy
Problem występuje tylko w niektórych samochodach – w redakcji Francuskie.pl od nowości mamy Captura II 1.0 TCE 90 KM, w którym radio działa bez zarzutu.
Bezsilni właściciele
Pan Krzysztof nie jest jedynym właścicielem Renault Captur, który doświadcza przerw w odbiorze radia. Na forach internetowych zgłaszają się inni użytkownicy crossovera a także posiadacze modelu Clio, również bez fabrycznej nawigacji. „Jestem zdegustowany zignorowaniem problemu przez Renault i sposobem w jaki tłumaczą to klientom” – mówi Pan Krzysztof, zwłaszcza że początkowo otrzymał informację, że problem jest znany i zostanie rozwiązany. Gdyby przed zakupem wiedział, że radio działa w taki sposób i jest to „normalne”, wybrałby wyższą konfigurację Renault Captur wyposażoną w nawigację samochodową. Co pozostaje właścicielom? Dopóki Renault nie znajdzie rozwiązania a wygląda na to, że tak właśnie będzie, mogą jedynie przyzwyczaić się do występującego co jakiś czas szumu z głośników lub słuchać muzyki z telefonu…
Najnowsze komentarze