Nowy Renault Captur II czy nowy Nissan Juke II?

4 6 223

W tym roku na rynek wchodzą dwie ciekawe propozycje w segmencie crossoverów bazujące na tej samej platformie CMF-B: Renault Captur II oraz Nissan Juke II. Czym różni się japoński model od francuskiego, który jest ładniejszy, a który bardziej funkcjonalny?

Nowy styl, większe wymiary

Nissan Juke zadebiutował w roku 2010 i zdołał przypaść do gustu klientom oryginalną stylistyką nadwozia. II generacja również powinna zdobyć wielu zwolenników. Z pewnością różni się od poprzednika, ale niezmiennie zwraca uwagę. Model zachował okrągłe reflektory, które teraz zyskały motyw litery Y, otrzymał nowe przednie i tylne światła oraz grill zbliżony do modelu Qashqai. Nowy Juke jest większy od poprzednika, teraz mierzy 4,21 m długości a jego bagażnik urósł do 422 dm3.

Renault Captur zostało po raz pierwszy zaprezentowane w roku 2013 i od tamtego czasu model zdobył ogromną popularność na europejskim rynku. Francuski crossover jest atrakcyjny i do tego funkcjonalny. Nadwozie II generacji nie przeszło wielkich zmian i nie jest aż tak awangardowe jak u Nissana, ale na pewno nie odmówimy Capturowi urody. Model Renault również urósł. Jego długość wynosi 4,23 m, jest więc odrobinę dłuższy od Juke’a. Porównywalny dla crossoverów jest również rozstaw osi, który wynosi 2,63 m. Renault Captur ma przesuwaną tylną kanapę oraz więcej miejsca pod tylną klapą. Pojemność bagażnika wynosi w tym modelu 536 litrów.

Metamorfoza wnętrza

Dużo zmian znajdziemy we wnętrzu zarówno Juke’a jak i Captura. Na pierwszy rzut oka w Nissanie więcej się dzieje, jest więcej przycisków i pokręteł, a uwagę zwracają okrągłe nawiewy. Projektanci Renault wyszli z założenia, że kabina powinna być bardziej czytelna. Zarówno francuski, jak i japoński producent postawili na lepsze materiały wykończeniowe oraz możliwości personalizacji wnętrza w różnych kolorach.Nissan Juke - wnętrze

Kierowca Nissana Juke’a ma do dyspozycji system multimedialny NissanConnect, który jest obsługiwany za pomocą ekranu o przekątnej 8-cali. W Capturze zainstalowano nowy system Easy Link, który może zostać wyposażony w wyświetlacz o orientacji pionowej i przekątnej 9,3 cala. Pojazdy są kompatybilne z systemami Apple CarPlay i Android Auto.

Na pokładzie nie zabraknie systemów wspomagających bezpieczeństwo. W przypadku obu modeli mamy porównywalną ofertę. Na pokładzie znajdziemy adaptacyjny tempomat, systemem wspomagania parkowania, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie ograniczeń prędkości oraz samodzielne sterowanie, przyspieszanie i hamowaniem na autostradzie.

Renault Captur i Nissan Juke – jakie silniki?

W przypadku modelu Captur znamy już pełną gamę jednostek napędowych, która składa się z silnika 1.0 TCe o mocy 100 KM oraz jednostki 1.3 TCe w wersjach o mocy 130 oraz 155 KM. W ofercie znajdziemy również diesla Blue dCi o mocy 95 lub 115 KM. W przyszłym roku do gamy dołączy Captur z napędem hybrydowym E-Tech. W przypadku Nissana Juke ujawniono jedną jednostkę napędową. Będzie to 1‑litrowy, 3‑cylindrowy silnik benzynowy DIG‑T o mocy 117 KM. Jednostka współpracuje z z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.

Cena Nissana Juke rozpoczyna się na polskim rynku od 67.900 zł, nowy Captur na razie nie został wyceniony, ale poprzednika można kupić już od 53.900 zł. Nowy model powinien być nieznacznie droższy od poprzednika, ale tańszy od Juke’a.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
DariuszPrzemysławAdamPrzemysław Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Przemysław
Gość
Przemysław

Captur z wielu względów ma więcej do zaoferowania, ma mocne argumenty oraz subiektywnie może sprawiać lepsze wrażenie, w porównaniu do Juke. Captur +: – w ofercie 4 cylindrowy silnik – całkowicie wirtualne zegary – ekran multimediów w pionie i jego wymiar – kokpit bardziej elegancki i ergonomiczny – przesuwana kanapa i czytałem, że Clio ma mieć w standardzie w pełni LED przednie światła, więc można domniemać, że Captur również, co jest rewelacją! Juke ma drapieżny, oryginalny wygląd, co z pewnością go wyróżnia. Ma ten pazur. We wnętrzu też się dzieje oryginalnie. Wszystko to jest u podstaw tego modelu, więc emocje… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

Juke ma mieć mocniejsze wersje z 4 cylindrowymi silnikami.

Poza tym Captur ma gorzej wykończone wnętrze i znacznie uboższe wyposażenie standardowe. Podobnie jak Clio w bazowej wersji Life nie ma nawet klimatyzacji ani radia. Aby je mieć trzeba dołożyć aż 10 tys zł do drugiego poziomu wyposażenia Zen.

Przemysław
Gość
Przemysław

Z tym, że ten 4 cylindrowy silnik to w ofercie nie będzie tak prędko prawdopodobnie, więc w momencie, gdy już będzie można składać zamówienia będzie tylko Juke 1.0, więc chcąc wybierać na już Captur ma przewagę, a jakby nie było silnik to mocny punkt w ofercie, przynajmniej dla niektórych.

Clio jest mocno chwalone za wnętrze, jakość materiałów, spasowanie, więc nie sądzę, że będzie się można rozczarować pod tym względem i w konfrontacji z Juke.

Sam obecnie posiadam QQ J11, a Captur mi chodzi bardziej po głowie niż Juke. Zobaczymy, jak pojawią się w salonach…

Dariusz
Gość
Dariusz

tylko Captur z czterema cylindrami może być droższy od Kajara w promocji.