Renault Captur II generacji zaliczył egzamin z bezpieczeństwa. Crossover uzyskał w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.
Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki testów zderzeniowych nowych modeli samochodów a wśród nich znajdziemy rezultat nowego Renault Captur. II generacja popularnego na rynku europejskim crossovera zdobyła najwyższą ocenę pięciu gwiazdek, podobnie jak produkowane na tej samej platformie Renault Clio.
Ochrona dorosłych: 36,8 pkt / 96%
Organizacja Euro NCAP na podstawie różnych symulacji zderzenia wykazała podobny zakres ochrony dla pasażerów o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Konstrukcja Captura zabezpiecza krytyczne partie ciała a fotele i zagłówki chronią przed urazami kręgosłupa szyjnego. Renault Captur II generacji jest standardowo wyposażony w automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB), który w większości przypadków działał prawidłowo. System pozwalał uniknąć kolizji przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów odcinka szyjnego kręgosłupa.
Ochrona dzieci: 41 pkt / 83%
Renault Captur uzyskał wynik 83% w zakresie ochrony dzieci. Zgodnie z raportem Euro NCAP w samochodzie można wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera, aby umożliwić instalację fotelika tyłem do kierunku jazdy. Euro NCAP wykazało, że wszystkie typy fotelików, dla których zaprojektowano Captura, mogą zostać zamontowane poprawnie.
Ochrona pieszych: 36.1 pkt / 75%
Awaryjne hamowanie (AEB) Captura wykrywa szczególnie narażonych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści, a także inne pojazdy. System unikał lub łagodził kolizje we wszystkich scenariuszach testowych.
Systemy bezpieczeństwa: 9,6 pkt / 74%
Francuski crossover został wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W pojeździe zainstalowano także system utrzymania pasa ruchu, który pomaga zapobiegać niezamierzonemu przekroczeniu linii. Renault Captur wykorzystuje kamery do identyfikacji ograniczeń prędkości, a kierowca może dostosować prędkość do obowiązującej na danym odcinku prędkości. Awaryjne hamowanie zdało egzamin w interakcji z innymi pojazdami przy prędkościach autostradowych.
Źródło: Euro NCAP
Najnowsze komentarze