Niedawno prezentowaliśmy wynik konfiguracji najtańszej wersji Peugeot 2008 dlatego grzechem byłoby nie sprawdzić, co oferuje w podstawie rodzimy konkurent Renault Captur. Skomponowaliśmy zatem najbardziej przystępną wersję tego modelu.
Na polskim rynku podstawową wersją dla Renault Captur II generacji jest Zen, która została wyceniona na 66.900 zł. Model jest więc tańszy o 13 tys. zł od podstawowego Peugeot 2008. Różnica jest spora, ale sprawdźmy, jakie wyposażenie otrzymamy w tej kwocie.
Konfigurator rozpoczyna Captur napędzany jednostką benzynową 1.0 TCe o mocy 100 KM. Pod maską Peugeota w wersji Active znajdziemy silnik 1.2 PureTech o porównywalnej mocy. W konkurencji „przyspieszenie” wygrywa lew, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy. W przypadku crossovera spod znaku rombu potrzeba do tego celu 13,3 sekundy. Prędkość maksymalna Renault Captur wynosi 173 km/h kontra 185 km/h, jakie osiąga Peugeot.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Renault daje nam pewien wybór, ponieważ nie musimy dodatkowo płacić zarówno za lakier biały, jaki i Niebieski Marina. Dodatkowe 1.000 zł pozwoli na wybór dachu i słupków A w odmiennym odcieniu. Konkurent spod znaku lwa ma na starcie wyrazistą i trzeba przyznać, atrakcyjną pomarańczową barwę nadwozia. U Renault za dopłatą 2.200 zł zamówimy wersję Atacama Orange, którą znamy ze zdjęć promocyjnych. Captur Zen porusza się na 17-calowych kołach stalowych i posiada światła LED Pure Vision. U Peugeota w standardzie otrzymamy jedynie 16-tki. Model również wyposażono w LED-y.
Kierowca Captura ma do dyspozycji 7-calowy ekran dotykowy systemu Easy Link z radiem i 6 głośnikami, klimatyzację manualną oraz podstawowy zestaw systemów wspomagających prowadzenie. Konkurent otrzymał porównywalnej wielkości wyświetlacz obsługiwany za pomocą klawiszy i również nie zabrakło w nim klimatyzacji manualnej oraz podstawowego nagłośnienia.
Renault Captur Zen – wyposażenie standardowe:
– aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS)
– regulator-ogranicznik prędkości
– system wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist)
– system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC
– system utrzymywania pasa ruchu (LKA)
– system kontroli bezpiecznej odległości(DW)
– system rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
– funkcję połączenia alarmowego eCall
– przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
– boczne poduszki powietrzne z przodu
– poduszki kurtynowe
– system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na miejscu pasażera z przodu oraz na miejscach bocznych z tyłu
– światła przednie i tylne Full LED „PureVision”
– światła do jazdy dziennej z diodami LED
– klimatyzacja manualna
– system multimedialny EASY LINK 7″ bez nawigacji, radioodtwarzaczem DAB, sześcioma głośnikami, dwoma portami USB, jednym portem typu jack, funkcją kompatybilności smartfona z Android Auto® i Apple CarPlay®
– kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 4,2“
– czujnik zmierzchu
– lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
– szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
– centralny zamek zdalnie sterowany kluczykiem
– kierunkowskazy sekwencyjne w lusterkach
– zestaw do naprawy uszkodzenia opony
– fotel kierowcy z regulacją wysokości
– przesuwna tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3-2/3
– zagłówki przednie i tylne z regulacją wysokości
– wyjmowana podłoga bagażnika
– nadwozie jednokolorowe
– osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze czarnym o ziarnistej fakturze
– ciemna tonacja wnętrza, tapicerka materiałowa, grafitowa
– boczne listwy ochronne w kolorze czarnym
– zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
– kierownica pokryta skórą ekologiczną
– konsola centralna z podłokietnikiem
– oświetlenie na podsufitce (2 punkty świetlne)
Najnowsze komentarze