Do oferty Renault Captur we Francji dołączyła wersja z fabryczną instalacją LPG. Jest to ten sam napęd, który trafił już pod maskę Clio oraz Dacii Duster.
Nowa dwupaliwowa jednostka 1.0 TCe 100 ma pomóc w obniżeniu emisji CO2 a przy okazji zmniejszyć rachunki za paliwo. Jest to możliwe przy cenach LPG dwa razy niższych od benzyny. Zaletą modeli na LPG jest też znacznie większy zasięg na jednym tankowaniu. Samochód został wyposażony w dodatkowy zbiornik gazu o pojemności 40 litrów w miejscu koła zapasowego. Napęd trafił już do oferty Dustera i Clio a we Francji dołączył właśnie do gamy Renault Captur.
Według producenta nowy motor emituje ok. 8% mniej CO2 niż porównywalny silnik benzynowy. Według cyklu WLTP jest to pomiędzy 124 a 136 g/km.
We Francji Renault Captur z LPG kosztuje dokładnie tyle samo co model benzynowy. Za samochód w wersji ZEN trzeba zapłacić przynajmniej 20.900 euro. Model w wariancie Business kosztuje 21.500 euro natomiast Captur LPG Intens został wyceniony na 23.400 euro. Raczej nie spodziewamy się, że w Polsce wersja benzynowa i LPG będą wycenione tak samo. W przypadku Renault Clio różnica wynosi 3.000 zł i dla Captura może być podobnie.
Najnowsze komentarze