Na rynku europejskim Dacia Duster II generacji zadebiutowała w 2018 roku, doczekaliśmy się już nawet wprowadzenia do sprzedaży wersji po face liftingu. W Rosji, gdzie samochód istnieje pod marką Renault, premiera II wcielenia SUV-a odbyła się w połowie marca tego roku i od razu zdobyła duże zainteresowanie klientów. Nowych nabywców znalazło już prawie 13.000 egzemplarzy Renault Duster a szybko rosnąca liczba zamówień potwierdza sukces.
Rosyjski oddział Renault sprzedał w pierwszej połowie 2021 roku 70.068 pojazdów, co daje 36% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020. Marka zdołała utrzymać udział w rynku na poziomie 8%.
Duster jest najchętniej wybieranym modelem Renault w Rosji. Przez pierwsze sześć miesięcy roku 2021 sprzedano 19.715 sztuk SUV-a, w tym wspomniane prawie 13 tys. egzemplarzy II generacji. Drugim pod względem popularności jest Renault Logan z rezultatem 16.826 sztuk. Od stycznia do końca czerwca francuska marka sprzedała także 13.565 egzemplarzy Sandero, 10.147 sztuk Kaptura oraz 9.354 egzemplarze Arkany. Wszystkie wymienione pojazdy znajdują się wśród 25 najpopularniejszych modeli w Rosji.
W lutym do klientów trafiła Arkana w limitowanej edycji Pulse, który stanowi 10% całej sprzedaży modelu. W pierwszej połowie roku 2021 utrzymał się trend rosnącego popytu na wysokie poziomy wyposażenia samochodów z gamy modelowej Renault. Dotyczyło to przede wszystkim Renault Arkana, Kaptur i nowego Dustera. 48% sprzedaży wszystkich trzech modeli pochodziło z linii Edition One, Style, Prime oraz limitowanej edycji Pulse.
Renault pozostaje jednym z liderów nowych usług mobilności w Rosji. W I półroczu 2021 roku do firm dostarczono 11.722 auta, co stanowi 16,7% sprzedaży. Producent współpracuje z największymi operatorami taksówek jak: Yandex, Citymobil, Didi oraz operatorami car-sharingu: Belka i Citydrive. Ogółem w ramach współpracy z wymienionymi firmami w ciągu pierwszych 6 miesięcy sprzedano ponad 3000 pojazdów. Najpopularniejsze modele w sprzedaży instytucjonalnej to Logan, Duster i Arkana. Segment B2B odpowiada za 21% całkowitej sprzedaży tych modeli.