Nowy Renault Espace nie musiał zbyt długo czekać na face lifting. Zaledwie po 2 latach od prezentacji VI odsłony modelu możemy zobaczyć odświeżoną wersję, która jest wzorowana na flagowym Rafale.
Renault Espace VI generacji został zaprezentowany w 2023 roku, ale od tamtej pory francuska marka zmieniła język stylistyczny swoich samochodów, czego przykładem jest nowy Captur, Symbioz i Rafale. Aby dopasować 7-miejscowy model SUV-a do swojej linii modelowej Renault postanowiło tchnąć w Espace nowe życie. Co się zmieniło?
Przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Projektanci Renault zastosowali nowy wygląd reflektorów, które mają przypominać diamenty z logo marki oraz odnowioną osłonę chłodnicy na wzór modelu Rafale. W poprzedniej wersji tylne światła biegły już niemal przez całą szerokość pojazdu. Po liftingu zostały lekko „przycięte” i zyskały bardziej dystyngowany charakter. Wkrótce podobne zmiany przejdzie Renault Austral.
Test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?
„Nowe Renault Espace, obok Renault Rafale, uosabia nasze dynamiczne wejście do wyższych segmentów dzięki ofercie hybrydowej cenionej za wysoką wydajność. Przyjmując nowy język stylistyczny Renault, nasz 5- lub 7-miejscowy rodzinny SUV jest teraz w harmonii z pozostałą częścią gamy modelowej, zachowując swoje DNA jako długodystansowiec dzięki w pełni hybrydowemu układowi napędowemu E-Tech o mocy 200 KM” – tłumaczy Bruno Vanel, wiceprezes ds. produktu marki Renault.
Renault Espace po face liftingu – wnętrze
Nowoczesne wnętrze dotychczasowego modelu pozostało bez większych zmian. W samochodzie pozostawiono dwa połączone ze sobą ekrany oraz chwalony w branży motoryzacyjnej system OpenRLink z usługami Google. Renault chwali się największą wersją szklanego dachu Solarbay, który ma w Espace prawie 2 m². Składającą się z dziewięciu segmentów taflę możemy przyciemnić lub wprowadzić do wnętrza więcej światła za pomocą przycisku lub asystenta głosowego Google.

Renault Espace został wyposażony w w system rozpoznawania kierowcy. Kamera umieszczona w lewym słupku A rozpoznaje kierowcę i w razie potrzeby aktywuje profil użytkownika, który obejmuje spersonalizowane ustawienia takie jak: ulubione stacje radiowe i multimedialne, ustawienia pozycji za kierownicą oraz aplikacje Google za pośrednictwem systemu OpenR link. Funkcja rozpoznawania kierowcy po uprzednim utworzeniu profilu kierowcy jest aktywna po każdym uruchomieniu samochodu.
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Komfort na pokładzie został poprawiony dzięki ulepszonej izolacji akustycznej. Renault zastosowało laminowane szyby oraz nowe, bardziej wydajne uszczelki drzwi. Ponadto klimatyzacja stała się bardziej responsywna dzięki wydajnemu czujnikowi temperatury. Renault zapewnia, że nowe fotele lepiej przylegają do ciała i zapewniają większe podparcie boczne ramion. Nowości we wnętrzu kończą się na tapicerce. Najwyższa wersja wyposażenia Iconic otrzyma dwie wersje obić: Titanium Black lub Light Sand Grey.
Komfort podróżowania poprawiają: podgrzewana przednia szyba, otwieranie bagażnika bez użycia rąk za pomocą czujnika pod zderzakiem i system audio Harman Kardon.
Co pod maską?
Renault pozostawiło napęd pojazdu bez zmian. Espace zasila układ pełnej hybrydy o mocy 200 KM, który według producenta pozwala na pokonanie nawet do 1100 km na pełnym baku. Deklarowane przez Renault zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km a emisja CO2 – 108 g/km. Silnik spełnia wymogi przyszłej normy Euro 6 Bis. O zwinność i dobre trzymanie się drogi dba system czterech kół skrętnych 4Control Advanced oraz 32 systemy wspomagania prowadzenia.
Nowy Renault Espace jest produkowany w fabryce w Palencii w Hiszpanii. Do sprzedaży trafi późną wiosną tego roku. Na początek na kilku największych rynkach europejskich a w późniejszym terminie dołączą kolejne kraje. Francuska marka przewiduje trzy wersje: Techno, Esprit Alpine i Iconic.
Nowy Renault Austral na polskim rynku. Ile kosztuje następca Kadjara?
Najnowsze komentarze