Nowy Renault Espace VI zostanie zaprezentowany wiosną tego roku, tymczasem do sieci wycieka coraz więcej zdjęć z jazd próbnych oraz szczegółów nowego samochodu. Co dzisiaj wiadomo?
Renault Espace VI otrzyma sylwetkę SUV – to nie ulega wątpliwości. Ten segment samochodów rozwija się najszybciej i czy tego chcemy czy nie chcemy Espace będzie właśnie SUVem. Nie powinno być też zaskoczenia co do wnętrza oraz stylistyki, bowiem ta będzie powtórzona w dużej mierze za modelami Megane Electric oraz Austral. To czym Espace będzie się różnił na pewno to wybór napędów oraz oczywiście przestrzeń w środku.
PHEV w wersji 7-osobowej mimo akumulatora
Mamy też pierwsze przecieki w zakresie zastosowanych technologii. Renault Espace w wersji 7-miejscowej będzie dostępny także z napędem typu PHEV. Ładowalna hybryda sprawia kłopoty producentom, bowiem oprócz siedmiu foteli muszą pomieścić także spory jakby nie było pakiet akumulatorów oraz elementy napędu, jeśli chodzi o wersję 4×4. To wszystko Renault zdaje się udało i najprawdopodobniej będziemy mieli Espace PHEV z napędem na wszystkie koła.
Modułowe wnętrze? Tak, chociaż nieco inaczej niż w Espace IV
Klienci, którzy będą szukać dużego rodzinnego SUV-a dostaną więc nową propozycję, która będzie zresztą wykorzystywać wszystko to co najlepsze w rodzinie Espace. Mamy nadzieję na modułowe, mocno konfigurowalne wnętrze, bo jest to coś, z czego ten samochód zawsze słynął. Pewną niewiadomą pozostaje gama silników, bowiem Renault pracuje nad rozwojem swojej gamy hybrydowej i nie powiedział jeszcze ostatniego słowa a musi tu walczyć z dość mocną konkurencją. Renault Espace pojawi się już za kilka tygodni a my mamy nadzieję na kolejne materiały jeszcze przed premierą.
A my ciągle wspominamy genialnego Espace IV – szczytowe osiągnięcie gamy MPV z królewską przestrzenią. No ale cóż, to już nie wróci. XXI wiek zmienia motoryzację. Czy na lepsze?
Ile będzie kosztował Renault Espace VI?
Renault Austral zaczyna się w cenniku od 134.900 zł. Jesteśmy pewni, że Espace, chociaż jego cena nie jest znana i na pewno nie jest ustalona dla Polski, będzie droższy o co najmniej 20-30 tysięcy. Pod maską podstawowej wersji Espace powinien znaleźć się 140-konny silnik mild-hybrid.
Zobacz informacje o pięciu generacjach Espace – historia tego modelu jest fascynująca!