Wprowadzenie na rynek modelu Renault Grand Koleos okazało się dla marki strzałem w dziesiątkę. Flagowy SUV przyczynił się do wzrostu sprzedaży na rynku Korei Południowej.
W ubiegłym roku koreański oddział marki zmienił nazwę z Renault Korea Motors na prostszą Renault Korea i wprowadził nowe logo, które znamy już z europejskiej oferty, ale nowa tożsamość to tylko wstęp do zmian. Kluczem do sukcesu ma być atrakcyjna gama modelowa z dużym SUV-em na czele. W Europie marka Renault nie zdecydowała się na przedłużenie życia Koleosa, ale w Korei Południowej doczekał się nowej generacji.
Renault Grand Koleos zadebiutował podczas targów Busan Mobility Show w ubiegłym roku i od początku obecności SUV-a na rynku francuska marka może mówić o sukcesie. W ubiegłym roku marka przekroczyła poziom 10 tys. sztuk w najkrótszym okresie w swojej historii. Sprzedaż w ciągu czterech miesięcy od premiery wyniosła 22 tys. egzemplarzy. W lutym klienci Renault Korea kupili 4881 samochodów, z czego 84 proc. (4016 sztuk) stanowił Grand Koleos.
Test: Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów
Czym przekonuje nowy SUV? Mierzący 4780 mm model ma odnowiony design oraz przestronne, nowoczesne wnętrze. W samochodzie zastosowano trzy ekrany o przekątnej 12,3 cali oraz system multimedialny Open R-Link. W gamie silnikowej znajdziemy dwie opcje: 2-litrowy silnik benzynowy, który rozwija moc 211 KM oraz hybrydę o mocy 245 KM.
Grand Koleos to jednak dopiero początek transformacji marki na koreańskim rynku. Plan zakłada wprowadzenie do sprzedaży dwóch nowych modeli samochodów jeszcze w 2025 roku. Jednym z nich będzie SUV w stylu coupe, co może sugerować odpowiednik europejskiego Rafale, drugim będzie najprawdopodobniej elektryczny Scenic E-Tech.
Źródło: Koreaherald
Ile kosztuje nowe Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze