Nieduże autko opracowane w Azji zostało wkrótce potem zaoferowane na wybranych rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej. Dziś Renault zapowiada jego odświeżoną odmianę i wprowadzenia na kontynencie południowoamerykańskim także wersji w 100% elektrycznej. Jak zmieni się ten samochód?
Oczywiście wprowadzono pewne korekty w wyglądzie. Pominiemy tu kwestie przetłoczeń blacharskich, a skupimy się na tym, co faktycznie rzuca się w oczy. A to na pewno reflektory z nową sygnaturą świetlną, bazujące na LED-ach do jazdy dziennej. Skorygowano także zderzaki – są teraz nieco masywniejsze i czarne w dolnej części, co ma nawiązywać do stylistyki SUV-ów. Pojawił się też nowy grill z chromowanymi lub szarymi wstawkami. Opcjonalnie będzie można zamówić dach w kolorze czarnym, innym, niż reszta nadwozia. W wersjach Intense oraz Outsider auto będzie posadowione na 14-calowych felgach ze stopów lekkich z efektem diamentowym.
Przekonstruowano także wnętrze. Kierowca będzie mógł odczytywać interesujące go dane z częściowo LED-owego wyświetlacza. Zastosowano nowe tkaniny obiciowe siedzeń i lepsze materiały wykończeniowe kokpitu. Wersja Outsider ma również ekskluzywne seledynowe wykończenie Citron na szwach siedzeń i lewarku skrzyni biegów. Oprócz czterech poduszek powietrznych, wyjątkowych w tej klasie na tamtejszym rynku, pojazd jest teraz wyposażony w elektroniczną kontrolę stabilności (ESP) i asystenta ruszania pod górę (HSA). Kwid otrzyma też nowy system multimedialny Media Evolution z 8-calowym ekranem dotykowym z systemami Apple CarPlay i Android Auto. Samochód wciąż pozostanie wyjątkowo przestronny, jak na ten segment, u ma największy w klasie bagażnik (290 litrów).
Kwid nadal wyróżnia się dużym prześwitem (185 mm) oraz kątami natarcia (24,1°) i zejścia (41,7°).
To niewielkie autko Renault, które już było najlepsze w swojej klasie pod względem zużycia paliwa, teraz będzie jeszcze oszczędniejsze – o 5% w cyklu miejskim przy zasilaniu etanolem i o 3% oszczędniejsze w cyklu miejskim przy napędzaniu benzyną. Będzie to możliwe dzięki systemowi Start&Stop, standardowo instalowanemu we wszystkich wersjach.
Inne technologie związane ze zmniejszeniem zużycia paliwa to zastosowanie systemu ESM (Energy Smart Management) do odzyskiwania energii, systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), oraz opon ekologicznych, które mają o 20% mniejsze opory toczenia, zmniejszając zużycie paliwa i, w konsekwencji, emisję dwutlenku węgla.
Oprócz tego, że jest bardziej ekonomiczny, silnik ma jeszcze lepsze osiągi. Nowoczesny silnik 1.0 SCe (Smart Control Efficiency), z trzema cylindrami, 12 zaworami i aluminiowym blokiem, teraz osiąga 71 KM przy zasilaniu etanolem i 68 KM w przypadku korzystania z benzyny (przy 5500 obr./min.). Zwiększono również moment obrotowy zapewniając lepsze przyspieszenie i elastyczność.
Kwid, który od momentu wprowadzenia na rynek był wzorcem bezpieczeństwa w segmencie oferującym cztery poduszki powietrzne w standardzie we wszystkich wersjach (dwie przednie i dwie boczne), teraz oferuje również elektroniczną kontrolę stabilności (ESP), asystenta ruszania pod górę (HSA) i ostrzeżenie o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów, również na tylnych siedzeniach.
Aby ułatwić życie na pokładzie, nowe centrum multimedialne Media Evolution zapewnia więcej technologii i łączności. Dzięki nowemu, większemu ekranowi, teraz 8-calowemu, z prostym i intuicyjnym interfejsem, system oferuje mirroring telefonów komórkowych z Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala na korzystanie z np. Spotify, Waze i Whatsapp na ekranie multimediów. Potrafi też dzięki systemowi Driving eco2 dostarczać łatwych do zastosowania wskazówek, które mogą skutkować oszczędnością paliwa nawet o 20%. Nowością jest też wskaźnik temperatury zewnętrznej.
Zobacz: Renault – nowe samochody w promocji
Kwid oferuje trzy wersje wykończenia: Zen, Intense i Outsider. Oprócz kolorów Fogo red, Glacier white, Étoile silver i Nacré black, pojazd debiutuje w kolorze Iron blue dostępnym w wersjach Intense (możliwość zamówienia dachu w kolorze czarnym) oraz Outsider.
W bieżącym roku zadebiutuje też w 100% elektryczna wersja Kwida. Z pewnością powiększy ona flotę przeszło 500 elektrycznych modeli Renault, jakie dotychczas jeżdżą po drogach Brazylii.
Samochód zaprezentowany w lipcu 2017 roku znalazł już (do końca 2021 roku) 277.368 nabywców, dla których nierzadko było to pierwsze Renault w życiu. Odmłodziła się też średnia wieku klientów marki w Brazylii.
Produkowany w kompleksie im. Ayrtona Senny w São José dos Pinhais, Kwid wykorzystuje nowoczesną globalną platformę Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, CMF-A.
Nowy Kwid to także nowa linia akcesoriów. Istnieje kilka zestawów, które zawierają między innymi felgi aluminiowe, kamerę cofania, czujniki parkowania, pakiet aerodynamiczny, ramki tylnych świateł, torbę-organizer i siedzisko do przewożenia zwierząt.
https://youtu.be/tjhwJihemw8
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze