czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowy Renault Kwid pojawi się wkrótce w Brazylii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
179 2
0
155
UDOSTĘPNIEŃ
518
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Nieduże autko opracowane w Azji zostało wkrótce potem zaoferowane na wybranych rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej. Dziś Renault zapowiada jego odświeżoną odmianę i wprowadzenia na kontynencie południowoamerykańskim także wersji w 100% elektrycznej. Jak zmieni się ten samochód?

Oczywiście wprowadzono pewne korekty w wyglądzie. Pominiemy tu kwestie przetłoczeń blacharskich, a skupimy się na tym, co faktycznie rzuca się w oczy. A to na pewno reflektory z nową sygnaturą świetlną, bazujące na LED-ach do jazdy dziennej. Skorygowano także zderzaki – są teraz nieco masywniejsze i czarne w dolnej części, co ma nawiązywać do stylistyki SUV-ów. Pojawił się też nowy grill z chromowanymi lub szarymi wstawkami. Opcjonalnie będzie można zamówić dach w kolorze czarnym, innym, niż reszta nadwozia. W wersjach Intense oraz Outsider auto będzie posadowione na 14-calowych felgach ze stopów lekkich z efektem diamentowym.

Przekonstruowano także wnętrze. Kierowca będzie mógł odczytywać interesujące go dane z częściowo LED-owego wyświetlacza. Zastosowano nowe tkaniny obiciowe siedzeń i lepsze materiały wykończeniowe kokpitu. Wersja Outsider ma również ekskluzywne seledynowe wykończenie Citron na szwach siedzeń i lewarku skrzyni biegów. Oprócz czterech poduszek powietrznych, wyjątkowych w tej klasie na tamtejszym rynku, pojazd jest teraz wyposażony w elektroniczną kontrolę stabilności (ESP) i asystenta ruszania pod górę (HSA). Kwid otrzyma też nowy system multimedialny Media Evolution z 8-calowym ekranem dotykowym z systemami Apple CarPlay i Android Auto. Samochód wciąż pozostanie wyjątkowo przestronny, jak na ten segment, u ma największy w klasie bagażnik (290 litrów).

Kwid nadal wyróżnia się dużym prześwitem (185 mm) oraz kątami natarcia (24,1°) i zejścia (41,7°).

To niewielkie autko Renault, które już było najlepsze w swojej klasie pod względem zużycia paliwa, teraz będzie jeszcze oszczędniejsze – o 5% w cyklu miejskim przy zasilaniu etanolem i o 3% oszczędniejsze w cyklu miejskim przy napędzaniu benzyną. Będzie to możliwe dzięki systemowi Start&Stop, standardowo instalowanemu we wszystkich wersjach.

Inne technologie związane ze zmniejszeniem zużycia paliwa to zastosowanie systemu ESM (Energy Smart Management) do odzyskiwania energii, systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), oraz opon ekologicznych, które mają o 20% mniejsze opory toczenia, zmniejszając zużycie paliwa i, w konsekwencji, emisję dwutlenku węgla.

Oprócz tego, że jest bardziej ekonomiczny, silnik ma jeszcze lepsze osiągi. Nowoczesny silnik 1.0 SCe (Smart Control Efficiency), z trzema cylindrami, 12 zaworami i aluminiowym blokiem, teraz osiąga 71 KM przy zasilaniu etanolem i 68 KM w przypadku korzystania z benzyny (przy 5500 obr./min.). Zwiększono również moment obrotowy zapewniając lepsze przyspieszenie i elastyczność.

Kwid, który od momentu wprowadzenia na rynek był wzorcem bezpieczeństwa w segmencie oferującym cztery poduszki powietrzne w standardzie we wszystkich wersjach (dwie przednie i dwie boczne), teraz oferuje również elektroniczną kontrolę stabilności (ESP), asystenta ruszania pod górę (HSA) i ostrzeżenie o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów, również na tylnych siedzeniach.

Aby ułatwić życie na pokładzie, nowe centrum multimedialne Media Evolution zapewnia więcej technologii i łączności. Dzięki nowemu, większemu ekranowi, teraz 8-calowemu, z prostym i intuicyjnym interfejsem, system oferuje mirroring telefonów komórkowych z Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala na korzystanie z np. Spotify, Waze i Whatsapp na ekranie multimediów. Potrafi też dzięki systemowi Driving eco2 dostarczać łatwych do zastosowania wskazówek, które mogą skutkować oszczędnością paliwa nawet o 20%. Nowością jest też wskaźnik temperatury zewnętrznej.

Zobacz: Renault – nowe samochody w promocji

Kwid oferuje trzy wersje wykończenia: Zen, Intense i Outsider. Oprócz kolorów Fogo red, Glacier white, Étoile silver i Nacré black, pojazd debiutuje w kolorze Iron blue dostępnym w wersjach Intense (możliwość zamówienia dachu w kolorze czarnym) oraz Outsider.

W bieżącym roku zadebiutuje też w 100% elektryczna wersja Kwida. Z pewnością powiększy ona flotę przeszło 500 elektrycznych modeli Renault, jakie dotychczas jeżdżą po drogach Brazylii.

Samochód zaprezentowany w lipcu 2017 roku znalazł już (do końca 2021 roku) 277.368 nabywców, dla których nierzadko było to pierwsze Renault w życiu. Odmłodziła się też średnia wieku klientów marki w Brazylii.

Produkowany w kompleksie im. Ayrtona Senny w São José dos Pinhais, Kwid wykorzystuje nowoczesną globalną platformę Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, CMF-A.

Nowy Kwid to także nowa linia akcesoriów. Istnieje kilka zestawów, które zawierają między innymi felgi aluminiowe, kamerę cofania, czujniki parkowania, pakiet aerodynamiczny, ramki tylnych świateł, torbę-organizer i siedzisko do przewożenia zwierząt.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaKwidRenault
Udostepnij62Tweet39Udostepnij11
Poprzedni

Nowe Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 KM: ile pali hybrydowy SUV?

Następny

Silnik Renault 1.9 dCi montowany w modelach Laguna, Scenic i Mégane. Czy warto go kupić?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Silnik Renault 1.9 dCi montowany w modelach Laguna, Scenic i Mégane. Czy warto go kupić?

Nowy Citroen 2CV Electric

Nowy Citroën 2CV Electric. Legendarny model na nowo

Renault 5 obchodzi 50 lat. Kalendarium wydarzeń 2022 r. promujących historyczną rocznicę

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.