HYVIA, czyli spółka, która powstała z połączenia Grupy Renault i firmy Plug Power zaprezentowała w ubiegłym miesiącu prototyp Renault Master Van H2-Tech, ale planowana gama pojazdów na wodór będzie większa. W ofercie znajdzie się miejski bus Master City Bus H2-Tech oraz podwozie z kabiną. Zaletami pojazdów na ogniwa paliwowe jest zerowa emisja CO2, większy zasięg w porównaniu z modelami wyposażonymi tylko w akumulatory i krótsze tankowanie. Czas napełnienia zbiornika wodoru wynosi ok. 5 min.
Nowe Renault Master City Bus H2-Tech jest wyposażone w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator o pojemności 33 kWh oraz zbiornik zawierający 4,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. Zestaw zapewnia autonomię do 300 km. Miejski bus przewiezie na pokładzie do 15 pasażerów. Jest 9 miejsc siedzących oraz 6 stojących. Model ma też dostęp dla wózków inwalidzkich, dzięki wysuwanej platformie. Przeznaczeniem Mastera City Bus H2-Tech są przede wszystkim w firmy przewozowe, gminy i lokalne usługi transportu publicznego. Pojazd będzie można oglądać w dniach od 16 do 18 listopada na wystawie Salon des Maires w Paryżu.
Druga z nowości to Renault Master Chassis Cab H2-Tech, który zadebiutuje podczas targów Solutrans we Francji w dniach 16-20 listopada. Samochód oferuje różne możliwości zabudowy. Przykładowe zastosowanie to furgon do przewozu dużych towarów i paczek o przestrzeni ładunkowej 19 m3 oraz ładowności 1000 kg. Master Chassis Cab H2-TECH jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator o pojemności 33kWh oraz zbiorniki zawierające 3 kg wodoru (2 zbiorniki po 1,5kg) pod ciśnieniem 700 barów. Jedno tankowanie wystarcza, by przejechać do 250 km.
Oba pojazdy trafią do sprzedaży w 2022 roku wraz ofertą rozwiązań w zakresie produkcji i dystrybucji wodoru.
Zobacz także: Renault Trafic Horizon Van 4: czteroosobowy kamper do dalekich podróży
„HYVIA szybko się rozwija. Po niespełna sześciu miesiącach istnienia zaprezentowaliśmy trzy lekkie pojazdy użytkowe na wodór: van, podwozie z kabiną i miejski bus, aby sprostać różnym zastosowaniom, dla profesjonalnych flot lub terytoriów. Ujawniliśmy również naszą stację tankowania wodoru, aby oferować klientom opcje tankowania tam, gdzie infrastruktura wodorowa jest wciąż w fazie rozwoju. HYVIA to konkretne rozwiązania, które są na dobrej drodze, by sprostać wyzwaniom związanym z ekologiczną mobilnością wodorową i dekarbonizacją transportu” – powiedział David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA.
Najnowsze komentarze