Renault Master w tym roku został poddany face liftingowi. Zmiany, jakie zaszły w pojeździe, różnorodność wersji oraz oferty nadwoziowej mieliśmy okazję oglądać podczas polskiej premiery prasowej, która odbyła się w okolicach Warszawy. Prezentacja była dosyć nietypowa, szalona wręcz, bo raczej niezbyt często mamy okazję zasiąść za kierownicą lawety, wywrotki, czy też mobilnego warsztatu.
Enigmatyczna nazwa prezentacji „Samochody modyfikowane Renault” tylko częściowo zdradzała co czeka nas na miejscu. Po przybyciu do Warszawy zostaliśmy podzieleni na grupy a każda z grup otrzymała do testów inny pojazd. Na początek przeprowadziliśmy pierwszą jazdę odświeżonego Renault Trafic, o którym już wspominałam na łamach naszego dziennika, ale w dalszej części było jeszcze ciekawiej. Do dyspozycji dziennikarzy Renault oddało odświeżony model Master w zmodyfikowanych wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszy w Polsce model dostawczy pojawił się jako pojazd dla firm prowadzących mobilny serwis, chłodnia, laweta czy oblegana przez dziennikarzy wywrotka.
Uwagę przyciągał również stojący na uboczu Master, który może zostać wykorzystany jako centrum biznesowe na kołach. Wykończone na biało wnętrze przestrzeni użytkowej zostało dostosowane do spotkań, wykładów, czy prezentacji produktowych. Wyposażenie obejmowało miejsce dla prelegenta z płaskim telewizorem, a także przestrzeń dla słuchaczy z niewielkimi stolikami kawowymi i kilkoma krzesłami. Różnorodność Renault Master można opisać także w liczbach. Model o masie od 2,8 do 3,5 t, jest oferowany w 350 wersjach, 3 wariantach wysokości i 4 długościach nadwozia a pojemność użytkowa wynosi od 8 do 22 m3. Renault Master jest też najczęściej modyfikowanym pojazdem marki, Renault posiada 25 umów autoryzacyjnych z firmami oferującymi zabudowy do tego modelu.
Nowy wygląd i funkcjonalne wnętrze
Aktualnie oferowany jest Renault Master trzeciej generacji, który na rynku znajduje się od 2010 roku. Face lifting sprawił, że pojazd będzie bardziej przyciągał uwagę w firmowej flocie za pomocą obowiązkowego elementu wszystkich Renault, czyli reflektorów w kształcie litery C. Muszę przyznać, że światła faktycznie zapadają w pamięć i sprawiają, że dostawczy model dużo zyskał pod względem wizualnym w porównaniu do poprzednika. Styliści podnieśli maskę pojazdu i zaznaczyli chromowanymi listwami wyprofilowaną na nowo osłonę chłodnicy. Zmiany na zewnątrz wypadły Masterowi na dobre, ale większe znaczenie ma w przypadku tego modelu wnętrze, które zyskało przydatne funkcje.
Duże wrażenie zrobiła na mnie ilość schowków i wysuwanych podstawek. Wnętrze Mastera dostosujemy na bardzo wiele sposobów: albo w kierunku większej wygody, albo ilości przestrzeni podczas prowadzenia, odpoczynku, czy nawet pracy zdalnej. W tym ostatnim przypadku przydatna okazuje się wysuwana półka na laptop po stronie pasażera, która umożliwia wysłanie kilku maili podczas jazdy, a gdy już znudzi nam się klikanie i stukanie w klawiaturę, podstawka za pomocą jednego ruchu ręki zniknie w desce rozdzielczej. W Masterze z zabudową brygadowo-warsztatową, którą odbyliśmy krótką jazdę testową znalazło się także składane oparcie środkowego fotela, w razie potrzeby pełniące funkcję praktycznego stolika. Nowy Renault Master zyskał delikatne chromowane akcenty we wnętrzu, a także nowy drążek zmiany biegów. W miejscu lusterka wstecznego zainstalowano kamerę, która daje jasny i wyraźny obraz tego, co dzieje się za pojazdem. Doceniliśmy tę funkcję podczas manewrów parkingowych.
Zmiany jakie wprowadzono do nowego Renault Master obejmują nowe systemy bezpieczeństwa na pokładzie takie jak aktywny system nagłego hamowania, kontrolę martwego pola, asystent bocznego wiatru, czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Master w wersji brygadowo-warsztatowej pomieści do 3 osób z przodu oraz dodatkowo trzech pasażerów w tylnej części. Przestrzeń użytkowa pojazdu została wyposażona w system podwieszanych pojemników na narzędzia i zyskała podświetlenie oraz uchwyt dla zwiększenia ergonomii i bezpieczeństwa pracy. Cena zabudowy brygadowej Mastera wykonanej przez firmę Mobil Car wynosi od 13.500 zł netto, natomiast warsztatowej od 8.000 zł.
Silniki i cena nowego Renault Master
Renault Master po face liftingu został wyposażony w nowe jednostki napędowe dCi o pojemności 2,3 litra, które generują od 130 do 180 KM mocy. Producent obiecuje mniejsze zużycie paliwa o 1 l/100 km. Cena modelu wynosi w Polsce od 87.400 zł netto za wersję L2H1 w wersji Business z silnikiem 2.3 dCi o mocy 135 KM. Za najtańszy furgon trzeba zapłacić 93.300 zł netto (Furgon Business FWD 2,8T L1H1 2.3 dCi 135 Euro6).
Najnowsze komentarze