Pod koniec roku 2021 do sprzedaży trafi Renault Master H2-Tech, dostawczy model na wodór. Zasięg pojazdu ma wynosić w zależności od wersji nawet 500 km.
Renault Master H2-Tech będzie oferowany przez spółkę HYVIA, która powstała dzięki współpracy francuskiego producenta samochodów z firmą Plug Power. Nazwa spółki składa się z dwóch członów odnoszących się do rodzaju działalności. „HY” odnosi się do wodoru a „VIA” oznacza drogę. Wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych ma poprawić zasięg dostawczych pojazdów w porównaniu do elektrycznych modeli, które czerpią energię za akumulatorów. Sprzedaż pierwszych pojazdów rozpocznie się pod koniec 2021 roku.
Renault Master w trzech wersjach
W pierwszej kolejności zadebiutują trzy samochody opracowane na bazie Renault Master. Największym zasięgiem nawet 500 km będzie dysponował Master Van H2-Tech o pojemności ładunkowej 12 m3. W ofercie pojawi się również duży model dostawczy Master Chassis Cab H2-Tech o przestrzeni 19 m3 i zasięgu około 250 km oraz Master Citybus przeznaczony do przewozu osób. Ostatnia wersja pomieści do 15 osób a jej autonomia wynosi do 300 km.
Pojazdy są wyposażone w akumulator o pojemności 33 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 30 kW oraz zbiorniki, które w zależności od wersji pomieszczą od 3 do 7 kg wodoru. Mater pracuje zarówno na energii elektrycznej, jak i wodorowej. HYVIA nazywa technologię Dual Power. Z 500 km autonomii Renault Master Van H2-Tech, 100 km uzyskuje się w trybie elektrycznym, za pozostały dystans odpowiada wodór.
Zobacz także: Renault Express, czyli Dacia Dokker w zupełnie nowym wydaniu (pierwsza jazda)
Gdzie tankować?
Spółka HYVIA zajmie się nie tylko sprzedażą pojazdów, ale także magazynowaniem i produkcją a do końca 2021 roku wynajmem i sprzedażą stacji tankowania wodoru. W ofercie pojawi się szereg opcji finansowania oraz usług serwisowych. Master jest produkowany w fabryce w Batilly a za montaż ogniw paliwowych będzie odpowiadał zakład we Flins.
Najnowsze komentarze