Co ciekawego dodało Renault do swojego nowego Megane? Megane II od pewnego czasu może kojarzyć się z nadwoziem o wyrazistych krawędziach. Pod koniec 2005 nadwozie przeszło delikatny face lifting. A co kryje się w jego wnętrzu?
Nowy Megane posiada najnowszej generacji system ABS firmy Bosch, współpracujący z systemem EBD czyli elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania oraz EBA, systemem wspomagania awaryjnego hamowania. W zależności od wersji dostaniemy jeszcze ESP oraz kontrolę trakcji ASR. Do grona skrótów literowych dołączył też MRN, zapobiegający poślizgowi kół w przypadku próby gwałtownego przyspieszenia na śliskiej powierzchni. Czyżby koniec ślizgania? Do kompletu elektronicznych gadżetów warto dodać też kontrolę ciśnienia w oponach. Tak swoją drogą to niedługo do tych wszystkich układów będzie chyba dodawana spora książka z tłumaczeniem skrótów. Nawet przy trzech literach w nazwie możliwości kombinacji jest sporo. Podsumowując kwestie bezpieczeństwa, Megane ma pięć gwiazdek w testach EuroNCAP.
Gama silników diesla rozpoczyna się od najmocniejszego 2.0 dCi o mocy 150 KM. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 340 Nm już przy 2000 obrotów. A to wartość, którą warto porównywać. Miarodajna. W połączeniu z nową sześciobiegową skrzynią manualną PK4 daje to naprawdę ogromną przyjemność z jazdy. Z tym silnikiem Megane przyspiesza prawie jak rakieta – setkę osiąga w 8,7 sekundy. Przy tym auto ma umiarkowany apetyt, średnio spalając 5,4 litra ropy na 100 kilometrów. Silnik spełnia surowe normy emisji zanieczyszczeń Euro 4.
Zobacz także: Przegląd rynku. Idealny używany samochód dla rodziny: Renault Megane III i Scenic III
Kolejnym z dostępnych silników jest 1.9 dCi PF z filtrem cząstek stałych. Maksymalny moment jest oczywiście niższy, wynosi on odpowiednio 300 Nm przy 2000 obrotów ale to wciąż wystarczająco dużo by cieszyć się zapasem możliwości. Z takim momentem moc 130 KM wystarczy nawet podczas rodzinnego wyjazdu mocno załadowanym samochodem. Silnik zużywa 5,6 litra na 100 kilometrów i spełnia normę Euro 3.
Zobacz także: Współczesna odsłona Megane
Wśród silników benzynowych najmocniejszy 2.0 Turbo, dostępny tylko z Renault Megane Sport. Osiąga on aż 225 KM mocy a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm przy 3 tysiącach obrotów. Zużycie paliwa według producenta to 8,8 litra w cyklu mieszanym, ale mierzono to chyba podczas jazdy najspokojniejszego kierowcy świata. W normalnej wersji nowego Megane dostępny jest ten sam silnik ale o mocy 165 KM. Maksymalny moment obrotowy 270 Nm i jest osiągany przy 3250 obrotów. Zużycie paliwa to 7,7 litra na 100 kilometrów.
Najnowsze komentarze