Renault 4 E-Tech EuroNCAP
Wiadomości

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6
Wiadomości

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
denis le vot dacia 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Renault Megane 2016 – ceny, wyposażenie i silniki w Polsce. Pierwszy test.

Jędrzej Chmielewski autor Jędrzej Chmielewski
2016-01-19
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 15 minut
2k
A A
31
Renault Megane to znakomita propozycja w segmencie

Renault Megane to znakomita propozycja w segmencie

W dniu dzisiejszym miała miejsce premiera nowego Renault Megane. Jest to samochód długo oczekiwany i nic dziwnego, że Renault przykłada bardzo dużą wagę do jego wprowadzenia na rynek. Do dyspozycji były modele nazwijmy to cywilne i usportowiona wersja GT. Trzeba przyznać, że jakość i wyposażenie Megane są imponujące. Nawet najbardziej sceptycznie nastawieni do francuskiej motoryzacji dziennikarze przyznawali w kuluarowych rozmowach, że ten model może nieźle namieszać na rynku.

nowy-renault-megane-2016-36

Samochody powitały gości konferencji już przed hotelem, w którym odbywała się prezentacja. Elegancka, potężna sylwetka nowego modelu musi się podobać. Kolejna generacja Megane urosła optycznie. Megane jest dłuższy o 6 centymetrów od poprzednika a jednocześnie nieco niższy. Jak na klasę kompaktów jest masywny, muskularny, mocny. Szczególnie patrząc z boku, gdy widać jak wyglądają proporcje pomiędzy oknami a drzwiami i błotnikami. Patrząc z przodu wydaje się, że nowy Megane jest niski i szeroki. To zasługa projektu nadwozia ale również dużego grila, sporego logo i zmniejszonych optycznie reflektorów oraz świateł LED. Widać podobieństwa między Megane a Espace, Kadjar czy Talisman. Spójna stylistyka, ale odrębność. Arcyciekawie wygląda tył, gdzie sięgnięto po światłowody LEDowe. Wygląda to fantastycznie i na tą część auta można patrzeć naprawdę długo, nie nudząc się nigdy, szczególnie wieczorem. Tylni zwis jest skrócony. Rozstaw osi wynosi aż 2669 mm, co powinno zapewnić sporo przestrzeni. Bagażnik ma 384 litrów (wg. normy VDA). Niektórym może nie odpowiadać dość wysoko poprowadzona krawędź załadunku. Przestrzeń ładunkowa ma dość regularne kształty.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
jan ptacek mianowany wiceprezesem dzialu renault lcv business unit Wiadomości

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

2025-05-23

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

2025-05-23

Nowe Renault Clio Esprit Alpine 2025. Co ma i ile kosztuje w topowej wersji? Cennik maj 2025

2025-05-23
Samochody prezentują się znakomicie
Samochody prezentują się znakomicie

We wnętrzu mamy zupełnie nową jakość. Fotele są takiej samej konstrukcji  jak w Talismanie czy Espace. Pianka w nich ma dwukrotnie większość gęstość niż w poprzednich generacjach Megne, dzięki czemu zapewniają wysoki komfort a przy tym nie są specjalnie grube, co zwiększa przestrzeń dla pasażerów. Daje się to odczuć zwłaszcza z tyłu.

Grzegorz Paszta, rzecznik prasowy Renault, prowadzący prezentację
Grzegorz Paszta, rzecznik prasowy Renault, prowadzący prezentację

Ale największą nowością są technologie w środku. Systemy elektroniczne pochodzą z dużo lepszych samochodów. Projektanci Renault sięgnęli na półkę z napisem klasa wyższa i zaproponowali kilka naprawdę ciekawych rozwiązań. Najbardziej rzuca się w oczy centralny monitor wysokiej rozdzielczości. W wersjach tańszych jest siedmiocalowy poziomy, ale w wersjach wyższych jest to już tablet pionowy, prawie 9-calowy, oferujący płynne działanie i doskonałą jakość obrazu. Ilość opcji wręcz poraża i osoby, które będą miały z nim do czynienia pierwszy raz, mogą się czuć nieco zagubione. Tablet jest centrum dowodzenia elektroniką pokładową samochodu. Zapewne łatwiej byłoby wymienić czego tam nie ma. Wśród setek opcji są nawigacja, odtwarzanie muzyki, dostęp do bluetooth, dość standardowe, jednak prawdziwie interesujące jest ingerowanie w działanie systemów samochodu – wiele jego parametrów można samemu ustawiać, personalizować, dostosowywać, zmieniać.

Drobna niedoróbka - zawinięta tapicerka
Drobna niedoróbka – zawinięta tapicerka

Można zadać sobie pytanie po co konstruktorzy wprowadzają takie rozwiązanie jak Multi Sense? Odpowiedź jest prosta. Chodzi o możliwość jak największego spersonalizowania, dostosowania samochodu do indywidualnych upodobań kierowcy i pasażerów. Multi Sense oferuje kilka pięć trybów pracy – cztery predefiniowane i jeden własny. Co można zmieniać? Reakcje silnika, szybkość reakcji skrzyni EDC, siłę wspomagania kierownicy, jeśli samochód ma 4Control to kąt skrętu tylnych kół, klimatyzację, elektroniczny dźwięk silnika oraz oświetlenie wnętrza samochodu. Jakie mamy programy? Program neutralny, komfort (większą wagę przykłada do urządzeń klimatyzacyjnych i masażu fotela),  Sport (największy wpływ jest na reakcje silnika, działanie skrzyni EDC, siłę wspomagania czy układu 4Control). Piąty program to program indywidualny. Reakcje samochodu zmieniają się w sposób dość odczuwalny, szczególnie między trybem Sport a pozostałymi.

Wygodne wnętrze, materiały wysokiej jakości  i dużo miejsca na nogi
Wygodne wnętrze, materiały wysokiej jakości i dużo miejsca na nogi

Sterowanie tymi wszystkimi przyjemnościami odbywa się dotykowo.  Podzielono je na trzy grupy:

  • bezpieczeństwo,
  • ostrzeganie,
  • ułatwianie,

Układy bezpieczeństwa to przede wszystkim aktywny tempomat, który dostosowuje prędkość jazdy do samochodu przed nami. Potrafi też zahamować w razie potrzeby, najpierw ostrzegając kierowcę dźwiękiem a potem już hamując samodzielnie. Systemy ostrzegania to kontrola pasa ruchu, ostrzegający dźwiękiem o zjeżdżaniu z pasa, kontrola bezpiecznej odległości od samochodu przed nami, układ wykrywania znaków ograniczających prędkości (wyposażony w nowej generacji system analizy obrazu) i ostatni układ kontroli martwego pola w lusterku. Systemy ułatwiające to czujniki otoczenia z każdej strony auta. Drugim układem jest ułatwianie parkowania Easy Assist.

Szeroki podłokietnik, miejsce na napoje z tyłu. Przestronnie.
Szeroki podłokietnik, miejsce na napoje z tyłu. Przestronnie.

Renault chwali się też nowym systemem audio firmy Bose. Pierwszy tego typu system montowano w samochodach tej marki już od 2008 roku. Nowy system zaprojektowano specjalnie dla wnętrza Megane i trzeba przyznać, że wrażenia dźwiękowe są wspaniałe. 8 głośników plus subwoofer i cyfrowy korektor dźwięku naprawdę dają radę i klasyczna muzyka pięknie tam brzmi. Szczególnie podoba mi się odwzorowanie tonów średnich, które w normalnych autach są traktowane po macoszemu.

Wysoko umieszczona kamera HD w znaczku Renault w tylnej klapie
Wysoko umieszczona kamera HD w znaczku Renault w tylnej klapie

Nowy Renault Megane – silniki

Mamy do dyspozycji sporo jednostek napędowych, chociaż po tych pierwszych testach dochodzę do wniosku, że w tym samochodzie potrzeba co najmniej 130 KM.
Diesel

  • dDi 90
  • dCi 110
  • dCi 130
  • dCi 110 EDC
  • dCi 160 EDC (GT)
  • prawdopodobnie 4×4 hybryda, o nieznanej jeszcze mocy całkowitej (producent zapowiada spalanie na poziomie 2,9 litra na 100 kilometrów, 74-76 g CO2/kilometr), napęd spalinowy przód, napęd elektryczny tył

Benzyna

  • SCe 115 1.6 (wolnossący, dostępny wyłącznie dla gamy podstawowej)
  • TCe 100
  • TCe 130
  • TCe 130 EDC
  • TCe 205 EDC
  • oraz w przyszłości TCe 250 i 300 KM dla Renault Megane RS.
Renault Megane to znakomita propozycja w segmencie
Renault Megane to znakomita propozycja w segmencie

Cennik nowego Renault Megane w Polsce

Podstawowa wersja Life SCE – od 59 900 zł
Silnik 1.6 SCe 115 KM
seryjnie wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację manualną, światła LED 3d, system wspomagania przy ruszaniu pod górę, radioodtwarzacz z bluetooth, kierownica z regulacją wysokości.

Pozostałe ceny zostaną ujawnione w ciągu najbliższego miesiąca.

Stylistyka Megane nawiązuje m.in. do nowego Espace
Stylistyka Megane nawiązuje m.in. do nowego Espace

Kiedy nowy Renault Megane pojawi się w salonach?

Nowy Renault Megane będzie sprzedawany od marca 2016 roku. Dostępne będą 3 wersje nadwoziowe: hatchback, sedan oraz kombi.

IV generacja vs III generacja Megane
IV generacja vs III generacja Megane

Wrażenia z jazdy nowym Renault Megane

Do auta dostajemy kartę hands free. Nie jest płaska, ma jakby zaoblony spód. Zauważyłem, że mimo iż jest nowa, to plastik na spodzie jest pełen drobnych rysek. Drobiazg, ale może warto nad tym popracować. Pierwsza rzecz, którą widać po wejściu do środka to… jakość. Widać i dosłownie czuć, że jest to samochód, który aspiruje do czegoś więcej niż zwykły kompakt. Przednie fotele są bardzo wygodne. Z przodu wyciszenie jest bajeczne, typowe dla klasy wyższej. Fotel ma bardzo dobre podparcie pleców i podparcie na boki. Siedzi się bardzo, bardzo przyjemnie. No i nie chce się ruszać z tego fotela ;)

nowy-renault-megane-2016-27

Konsola jest efektowna. Cyfrowy jest wyświetlacz prędkości i obrotów, można powiedzieć, że czuć tam nieco nawiązanie do poprzedniego modelu. Natomiast wskaźniki temperatury i paliwa zastosowano analogowe. Ładnie się to ze sobą komponuje. Sterowanie pionowym tabletem to rzecz prosta oraz intuicyjna. Dla wielu osób będzie ważne to, że temperatura sterowane są z klasycznych pokręteł. Jakieś uwagi? Owszem, pewnym minusem plastiku wokół ekranu jest jego wrażliwość na odciski palców. Ta gładka ramka była rzeczą, która najmniej przypadła mi do gustu w nowym Megane.

nowy-renault-megane-2016-25

We wszystkich testowanych wersjach mieliśmy podłokietnik. Rzecz przydatna i przyjemna. Pozycja za kierownicą sprzyja długim przejazdom. Miejsca na nogi sporo, na szerokość też. Świetnie ma pod tym względem pasażer z przodu. Na osobną uwagę zasługuje płytka head-up display. Megane jest pierwszym samochodem, w którym spotkałem tak wyraźny i ostry obraz na tym dodatkowym wyświetlaczu.

nowy-renault-megane-2016-33

Kierownica pracuje bardzo precyzyjnie i lekko, dużo lepiej niż w poprzedniku. Przy małych prędkościach kierownica daje się obracać bez oporu, ale gdy przyspieszamy następuje usztywnienie. Ułatwia to kontrolę nad torem jazdy przy dużych prędkościach. Układ kierowniczy oceniam bardzo wysoko. Zresztą chwalili go wszyscy, podobnie jak komfort zawieszenia. Inżynierowie Renault wykonali gigantyczną pracę, by jeździło się komfortowo ale bezpiecznie. Każdy typ drogowych przeszkód tłumiony był prawie perfekcyjnie. Nawet krótkie poprzeczne nierówności nie dawały powodu do niepokoju. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony z przodu. Słychać tylko lekki pomruk silnika, zarówno w wersji diesel jak i w wersji z benzyną. Z tyłu jest nieco gorzej, pojawia się lekki szum od strony okien i klapy bagażnika.

nowy-renault-megane-2016-35

Przyspieszenie wersji z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM można uznać za bardzo dobre. Jednostka dostaje zadyszki dopiero powyżej 150 km/h. Wtedy kończy się dynamika. Ale takie Megane nadal można rozpędzić do ponad 190 km/h. W aucie, niezależnie od prędkości, jest dość cicho, opory powietrza zaczyna być słychać po 150 km/h.

nowy-renault-megane-2016-28

Interesowało mnie jak w tym kompakcie siedzi się z tyłu. Szczególnie dlatego, że auto ma pokaźny rozstaw osi a ja jestem wysoki (188 cm). A ponieważ jechał ze mną wysoki kierowca, mogłem to sprawdzić na dość długim dystansie. Kanapa z tyłu jest wyprofilowana w taki sposób, że na skrajnych miejscach jest tam bardzo wygodnie. Miejsca nad głową bardzo dużo, podobnie jak miejsca na nogi. Jedynym wyjątkiem jest przestrzeń nad stopą pod fotelami, jest tam z 8-9 cm wolnego a przydałby centymetr albo dwa więcej. Miejsca na boki również sporo. Muszę przyznać, że z tyłu było mi bardzo wygodnie. Prawie jak w limuzynie :) Pasażerowie z tyłu mieli w tej wersji lampki do czytania. Niewygodne było mi za to pośrodku. Wybrzuszenie w kanapie powoduje, że siedzi się jakby na podwyższeniu. Tunel środkowy powoduje, że jest mało miejsca na nogi piątej osoby.

nowy-renault-megane-2016-10

Minusy? Bardzo dziwny jest dźwięk ostrzegający przed niechcianą zmianą pasa. Brzmi to tak, jakbyśmy najechali oponami na przerywaną linią. Coś w rodzaju burczenia, ale pozbawionego wibracji najechania. Dźwiękowi towarzyszy ostrzeżenie na wyświetlaczu head-up. W testowanym przeze mnie modelu spotkaliśmy małą niedoróbkę, nieprawidłowo zamontowaną tapicerkę wokół środkowych lampek. Do poprawienia w 3 minuty, ale ktoś nie dopatrzył.

fr-2

Dzięki dużej ilości śniegu, mogłem przetestować jak samochód zachowuje się w ekstremalnych warunkach. Tutaj duży szacunek dla pracy Renault nad bezpieczeństwem. Wyprowadzenie Megane z równowagi jest bardzo trudne. Z większymi silnikami można trochę poszaleć, ale czy to na lodzie czy na śniegu, jazda jest bardzo stabilna a systemy angażują się w jazdę wtedy, kiedy trzeba oraz ile trzeba. Wylecenie z toru jazdy było możliwe tylko na bardzo wyraźne życzenie kierowcy.

nowy-renault-megane-2016-12

Nasze testowe Megane miały też asystenta parkowania czyli system wspomagający parkowanie. Włączamy system, wybieramy rodzaj parkowania, potem mierzymy miejsce parkingowe przejeżdżając obok a potem auto samo wjeżdża w lukę, niezależnie od tego czy jest to wzdłuż jezdni, w poprzek czy po ukosie. Układ jest bardzo precyzyjny, potrafi zmieścić się na centymetry. Trzeba się tylko przyzwyczaić do trzymania rąk z daleka od kierownicy. Układ wspomaga też wyjeżdżanie. Innym systemem wspierających bezpieczną jazdę jest analizator znaków drogowych, który wyświetla odpowiednie informacje oraz ostrzega kierowcę przed przekroczeniem prędkości. Działa to znakomicie. No chyba, że droga szeroka a znaków dużo (jak to w Polsce). Wtedy niektóre ostrzeżenia mogą być nieadekwatne do tego, co na drodze.

nowy-renault-megane-2016-18

Wrócę jeszcze do pracy zawieszenia. Przy zakrętach nadwozie nie pochyla się specjalne na boki. Dziury i nierówności pokonywane są cicho i płynnie. W ogóle siedząc za kierownicą nowego Megane miałem wrażenie, że jadę autem co najmniej o klasę wyższym, niż w rzeczywistości. Ciekawe uczucie. Hamulce bardzo skuteczne, nawet gdy rozpędzaliśmy samochód do prędkości nieprzyzwoitych.

nowy-renault-megane-2016-32

Nowe Renault Megane GT z 4 Control – wrażenia z jazdy

Jazda nowym Megane była ekscytująca, ale prawdziwej dawki adrenaliny dostarczyła całej ekipie jazda Renault Megane GT z benzynowym silnikiem o mocy 205 koni. I to nie tylko z powodu mocy i sporego momentu (280 Nm) ale przede wszystkim dzięki genialnemu układowi 4control. Umożliwia on precyzyjne kontrolowanie położenia samochodu na drodze przy pomocy ruchów kierownicy mniejszych nawet o 40% niż w klasycznym zawieszeniu. Tylne koła się skręcają, o czym mogliście przeczytać wyżej, ale jedno to jest przeczytać a drugie przeżyć!

Działa to R E W E L A C Y J N I E.

Na tyle dobrze, że z dwóch testowych GT nikt nie chciał wysiadać.

Wjazd z dużą prędkością na zakręt w tzw teście łosia nie robi na Megane GT żadnego wrażenia. Lekki ruch kierownicy w lewo a potem w prawo i już zakręt jest za nami, jak gdyby nigdy nic. Przejeżdżaliśmy ten test po wiele razy, ciesząc się zachowaniem samochodu i poczuciem kontroli. Żeby auto wypadło z toru jazdy (mocno ośnieżonego i śliskiego) trzeba było naprawdę się postarać.

nowy-renault-megane-2016-31

Jak już wiecie, wersja GT wygląda nieco inaczej niż klasyczne Megane. W środku zmiana dotyczy przede wszystkim foteli, które posiadają zintegrowany nagłówek. Mają genialne trzymanie boczne. Do tego wysokiej jakości skórzane wnętrze w tym świetne przeszycia niebieską nicią w tapicerce i wykończeniu… jest sportowo. Chce się jechać. Szybko i sprawnie. Auto klei się do drogi a z każdym pokonanym zakrętem chce się więcej i więcej. Wkrótce taką wersję będziemy dla Was testować.

Renault Megane R.S.

Dla miłośników naprawdę szybkiej jazdy Renault przygotowuje wersję R.S. Według zapowiedzi producenta pod maskę trafią tam silniki o mocy 250 i 300 KM.

Testowe samochody dostarczyła firma Renault Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

fr 1 Wiadomościnowy renault megane 2016 20 Wiadomościnowy renault megane 2016 21 Wiadomościnowy renault megane 2016 22 Wiadomościnowy renault megane 2016 23 Wiadomościnowy renault megane 2016 24 Wiadomościnowy renault megane 2016 25 Wiadomościnowy renault megane 2016 26 Wiadomościnowy renault megane 2016 27 Wiadomościnowy renault megane 2016 28 Wiadomościnowy renault megane 2016 29 Wiadomościnowy renault megane 2016 30 Wiadomościnowy renault megane 2016 31 Wiadomościnowy renault megane 2016 32 Wiadomościnowy renault megane 2016 33 Wiadomościnowy renault megane 2016 34 Wiadomościnowy renault megane 2016 35 Wiadomościnowy renault megane 2016 36 Wiadomościnowy renault megane 2016 19 Wiadomościnowy renault megane 2016 18 Wiadomościnowy renault megane 2016 17 Wiadomościfr 2 Wiadomościnowy renault megane 2016 1 Wiadomościnowy renault megane 2016 2 Wiadomościnowy renault megane 2016 3 Wiadomościnowy renault megane 2016 4 Wiadomościnowy renault megane 2016 5 Wiadomościnowy renault megane 2016 6 Wiadomościnowy renault megane 2016 7 Wiadomościnowy renault megane 2016 8 Wiadomościnowy renault megane 2016 9 Wiadomościnowy renault megane 2016 10 Wiadomościnowy renault megane 2016 11 Wiadomościnowy renault megane 2016 12 Wiadomościnowy renault megane 2016 13 Wiadomościnowy renault megane 2016 14 Wiadomościnowy renault megane 2016 15 Wiadomościnowy renault megane 2016 16 Wiadomościnowy renault megane 2016 37 Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: TalismanKadjarRenaultMeganeEspace
Udostepnij777Tweet443Udostepnij124
Jędrzej Chmielewski

Jędrzej Chmielewski

Pasjonat motoryzacji francuskiej, autor książek, artykułów i prezentacji na temat samochodów. Fotograf, autor wielu sesji zdjęciowych, które znajdziecie na www.francuskie.pl. Podróżnik, pomysłodawca i uczestnik wielu dalekich i nietypowych wyjazdów samochodem. Kreatywny optymista o wielu obliczach.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

28. Citroen DS3 Cabrio test Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 Cabrio – mały samochód w dobrym stylu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-16
01. Citroen C Elysee More Life Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Elysee More Life 1.6 VTi 115 KM – komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-22
01. Test DS 7 Crossback – czy to naprawdę premium Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – czy to naprawdę premium?

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-30
Nowy Peugeot 508 SW
Testy

Test: nowy Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM EAT8. Najoszczędniejsze i najpiękniejsze kombi klasy średniej na świecie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-06
Dacia Jogger Eco-G 100
Wiadomości

Dacia Jogger Eco-G z przebiegiem ponad 60.000 km. Długodystansowy test cz. 2

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Technologie jednostek napędowych Peugeot, ochrona środowiska oraz doświadczenie w tworzeniu układów jezdnych

Dacia Duster z kuchnią, namiotem, do jazdy po asfalcie i w terenie. IX Ogólnopolski Zlot Dacii

Renault rozświetli końcówkę roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz