Nowy Renault Mégane E-Tech to suma innowacji dziesiątek lat rozwoju samochodów Renault. Marka zamierza być liderem w segmencie C i proponuje rozwiązania niespotykane nigdzie wcześniej.
Od prawie 125 lat firma Renault nieustannie dąży do wprowadzania innowacji. Jej wynalazki przetrwały próbę czasu i są wykorzystywane do dziś, a wiele osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Skrzynia biegów z napędem bezpośrednim (1899), zastąpienie korby ręcznej rozrusznikiem elektrycznym (1909), dodanie „piątych drzwi” (1961), centralne otwieranie (1983), karta głośnomówiąca (2000). Wszystkie te i inne elementy są projektami Renault.
W nowym Megane E-Tech Electric – pierwszym z Nouvelle Vague – Renault nadal wprowadza innowacje. Na projekt pojazdu i jego platformy zgłoszono ponad 300 patentów, z których wybraliśmy siedem do zaprezentowania.W tym piątym artykule Marc Yvetot, ekspert ds. architektury platformy w Dziale Inżynierii Renault, opowiada, jak kreatywność inżynierów Renault pomogła zwiększyć przestronność samochodu i usprawnić jego konstrukcję.
Celem architektów pracujących nad platformą nowego Megane E-Tech Electric było zwiększenie przestronności wewnątrz bez zmiany objętości na zewnątrz, aby zachować kompaktowość samochodu. Musieli przetrzeć nowy szlak, aby uwolnić przestrzeń w kokpicie i dać działowi projektowemu wolną rękę w maksymalnym odchudzeniu deski rozdzielczej.
„Postanowiliśmy przenieść niektóre elementy zespołu ogrzewania i klimatyzacji do obszaru, w którym zwykle znajduje się silnik i związane z nim części. Udało nam się to pociągnąć, ponieważ silniki elektryczne są znacznie mniejsze od spalinowych. Ale to przede wszystkim zasługa kreatywności inżynierów Renault, którzy wymyślili opatentowany system mocowania, aby to zrealizować” – powiedział Marc Yvetot, ekspert ds. architektury platformy w Dziale Inżynierii Renault
Co wnoszą innowacje? Przesunięcie zespołu ogrzewania i klimatyzacji pod maskę zapewnia kilka korzyści:
- Więcej miejsca w obszarze centralnym (prawie 7 litrów) na zabudowę schowków i bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, co zwiększa komfort i wygodę użytkownika.
- Cieńsza deska rozdzielcza oraz integracja dużych ekranów połączone w nowoczesny projekt wnętrza, aby poprawić samopoczucie kierowcy i pasażerów.
- Zupełnie nowy proces
Inżynierowie Renault zoptymalizowali samochód w stopniu niespotykanym do tej pory. A to nie koniec ich kreatywności!
Zobacz: promocje na nowe samochody Renault
Najnowsze komentarze