W salonach dealerskich można już oglądać nowego konkurenta Peugeot 408. Renault Rafale, który trafił na szczyt katalogu francuskiej marki zapowiada się bardzo obiecująco nie tylko ze względu na przyciągający design nadwozia, ale także eleganckie i przestronne wnętrze.
W ciągu ostatnich kilku lat Renault gruntownie odmieniło swoją gamę modelową. Talisman, który do tej pory pełnił rolę modelu flagowego odszedł do lamusa a jego miejsce zajął samochód o zupełnie innym charakterze. Renault Rafale to SUV o dynamicznej sylwetce i lekko sportowym usposobieniu. Coś jak większa i bardziej wyrafinowana odmiana Arkany. Czy to dobra droga? Przekonamy się o tym, kiedy francuska marka opublikuje pierwsze wyniki sprzedaży. Póki co, model wchodzi na rynek i można już oglądać pierwsze egzemplarze w polskich salonach dealerskich.
Korzystając z wizyty w Auto Spektrum na krakowskich Bielanach przyjrzeliśmy się Rafale z bliska. W salonie wystawiono samochód w wersji Esprit Alpine „ubrany” kolor nadwozia „szary schiste”. Paleta barw jest całkiem różnorodna i nie wieje nudą. Oprócz dystyngowanej czerni, bieli i szarości możemy wybrać również „najszybszy” czerwony lakier lub wyrazisty niebieski odcień. Kolory możemy skomponować z czarnym dachem.
Zobacz także: Nowe Renault Symbioz już na polskim rynku. Rozpoczęto przyjmowanie zamówień
Osiągi i niski apetyt na paliwo
Francuska marka wykorzystała formułę składającą się z opływowej sylwetki, eleganckiego wnętrza i hybrydowego napędu o mocy 200 KM, który pozwala rozpędzić mierzącego 4,71 m SUV-a od 0 do 100 km/h w czasie 8,9 sekundy. Układ łączy jednostkę benzynową o pojemności 1,2 litra z dwoma elektrycznymi silnikami, z czego jeden pełni rolę rozrusznika. Elektryfikacja ma pomóc w uzyskaniu niskich wartości zużycia paliwa oraz niższej emisji CO2. Producent obiecuje średnie spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4,7 – 4,9 l/100 km oraz zasięg z pełnym bakiem nawet 1100 km. Podczas jazd testowych, które odbędą się już lipcu sprawdzimy, czy wartości są realne do osiągnięcia.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen
Ile kosztuje Renault Rafale?
Renault Rafale Esprit Alpine przekonuje eleganckim wykończeniem wnętrza, które zdaje się mieć wszystko czego nam potrzeba, w tym m.in. dwustrefową klimatyzację, dobrze wyprofilowane fotele, dwa wielkie połączone ze sobą wyświetlacze oraz system multimedialny OpenR link z usługami Google.
Renault oferuje prostą gamę składającą się z dwóch wersji wyposażenia. Póki co dostępny jest jeden układ napędowy, ale w późniejszym terminie dołączy mocniejszy, 300-konny wariant z napędem 4×4.
Aktualna cena modelu wynosi 199.900 zł. W momencie debiutu Renault oferuje w podstawie system 4 kół skrętnych 4Control. W czwartym kwartale będzie można zamówić model bez tego systemu w niższej cenie 192.900 zł. Aby stać się posiadaczem wersji Esprit Alpine trzeba przeznaczyć minimum 210.900 zł.
Zapraszamy do salonów Renault.
Najnowsze komentarze