Renault Symbioz, plasujący się w gamie modelowej pomiędzy Capturem a Austrałem, zdobywa coraz większą popularność na europejskich rynkach. Szczególnym powodzeniem cieszy się we Francji, gdzie coraz częściej wybierany jest przez klientów flotowych – dzięki funkcjonalności, nowoczesnym technologiom i oszczędnym napędom.
W Polsce Symbioz oferowany jest w dwóch wersjach hybrydowych. Podstawowy wariant z silnikiem Mild Hybrid 1.3 TCe o mocy 140 KM kosztuje od 115 tysięcy złotych. Klienci poszukujący pełnej hybrydy mogą sięgnąć po nową wersję z jednostką 1.8 Full Hybrid e-Tech o mocy 160 KM. Cena tej odmiany startuje od 130.900 zł. Nowa hybryda to propozycja dla tych, którzy oczekują niskiego spalania, dynamicznej jazdy i cichej pracy napędu – bez konieczności ładowania z gniazdka.
Zobacz: testy samochodów Renault
„Symbioz oferuje największy bagażnik w gamie SUV-ów Renault (492–624 l), co czyni go praktyczniejszym od Arkany i Austral. Wnętrze jest ergonomiczne, a system multimedialny Android Automotive działa płynnie, choć czasem z drobnymi opóźnieniami” – oceniają ten model dziennikarze Caradisiac. „Symbioz to udane połączenie przestronności i kompaktowych wymiarów, idealne dla rodzin.” – piszą z kolei żurnaliści z magazynu L’Argus.

Zalety Renault Symbioz
- Przestronność: Bagażnik o pojemności od 492 do 624 litrów dzięki przesuwanej tylnej kanapie.
- Nowoczesne technologie: System Android Automotive z Google Assistant i ekranem 10,4 cala.
- Komfort jazdy: Dobre wyciszenie kabiny i komfortowe zawieszenie, szczególnie na trasach.
- Ekonomiczny napęd: Hybryda E-Tech 145 KM zużywa średnio około 4–6,5 l/100 km w zależności od warunków jazdy.
- Bogate wyposażenie: Dostępne opcje to m.in. panoramiczny dach Solarbay, system audio Harman Kardon i adaptacyjny tempomat.
Wady Renault Symbioz
- Ograniczona przestrzeń z tyłu: Przesunięcie tylnej kanapy do przodu zwiększa bagażnik, ale zmniejsza miejsce na nogi pasażerów.
- Skrzynia biegów: Przekładnia zębatkowa może działać mniej płynnie przy dynamicznej jeździe.
- Brak wersji plug-in: Dostępna jest tylko wersja pełnej hybrydy bez możliwości ładowania z gniazdka.
- Podobieństwo do Captura: Stylistycznie i technologicznie Symbioz przypomina Captura, co może być postrzegane jako brak unikalności.
Skonfiguruj Renault Symbioz teraz
Najnowsze komentarze