Nowy silnik 1.7 BluedCi dla Renault Scenic

11 185

Model Renault Scenic otrzymał nową jednostkę napędową BluedCi o pojemności 1.7 litra. Silnik jest już dostępny we Francji.

Od pierwszego września wszystkie samochody, które trafiają na rynek europejski muszą spełnić nową procedurę testów emisji spalin WLTP. W związku z nowymi wytycznymi, producenci samochodów w tym również Renault aktualizują ofertę jednostek napędowych swoich pojazdów. Najnowsza zmiana dotyczy modelu Scenic. Samochód będzie oferowany z jednostką 1.7 BluedCi wyposażoną w system SCR, który wykorzystuje płyn AdBlue do redukcji tlenków azotu. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach mocy 120 oraz 150 KM, na razie we francuskiej i belgijskiej ofercie, ale wkrótce trafi na inne rynki, także do Polski.

Renault Scenic 1.7 BluedCi 120 KM w wersji Life kosztuje we Francji 27.700 euro, mocniejszy 150-konny wariant dla Scenica Intens wiąże się w wydatkiem 34.200 euro. Dłuższa wersja modelu jest droższa o 600 euro.

W tym roku do gamy napędów modelu Scenic dołączył benzynowy silnik 1.3 TCe, który trafił już do polskiej oferty. Zastąpił motor o pojemności 1,2 litra. Klienci mogą zamawiać pojazd w trzech wariantach mocy: 115, 140 i 160 KM.

Zmiany związane z testami WLTP objęły również markę Dacia. W gamie pojawił się wysokoprężny napęd BluedCi o pojemności 1.5 litra w wersjach o mocy 95 i 115 KM.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
DzbanŁukaszŁukaszQweqweqwrKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ToJa
Gość
ToJa

Pewnie niebawem trafi do Talismana i Kadjara. Do Megane też?

FioleK
Gość
FioleK

1.7dci do Dustera !!! (Tak, wiem, że to są pobożne życzenia…)

Łukasz
Gość
Łukasz

nie ma takiej opcji

FioleK
Gość
FioleK

ale 150KM i 400Nm byłoby fajne…

Łukasz
Gość
Łukasz

Jeszcze lepiej 2.0 z xtronicem

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Dane z Belgijskiego konfiguratorta

1.7 BluedCi 120 KM – 0-100km/h w 14,2s (+ 5000€ w stosunku do benzynowego 1.3TCE 115KM)
1.7 BluedCi 150 KM – 0-100km/h w 12,1s (+ 9300€ w stosunku do benzynowego 1.3TCE 115KM)

1.3 TCE 115KM – 0-100km/h w 11,0s

Niech mi ktoś powie dlaczego ktoś miałby kupić samochód z tymi silnikami, skoro benzyna jest szybsza, a oszczędność na paliwie nigdy się nie zwróci (potrzeby większego przebiegu niż konstrukcyjna wytrzymałość silnika)

Łukasz
Gość
Łukasz

Nie chce mi się wierzyć, że 150KM silnik będzie robił 100 w ponad 12s. Musiał wkraść się błąd.

ToJa
Gość
ToJa

Dokładnie, te osiągi wyglądają kosmicznie źle! Czy chodzi o jakieś paskudne eko-skrzynie?

Może elastyczność jest dobra, do 100 to nie wszystko.

Qweqweqwr
Gość
Qweqweqwr

1.3 tce i 1.7dci to silniki renault – Mercedes

Łukasz
Gość
Łukasz

1.7 jest rozwinięciem 1.6 więc bliżej mu do Nissana niż Mercedesa.

Dzban
Gość
Dzban

Biorąc pod uwagę przyspieszenie to bliżej mu do 1.7 cdti od Isuzu xD