Peugeot zapowiedział, że pracuje nad nową generacją sportowych pojazdów wyposażonych w silniki elektryczne. Pierwszy model zostanie zaprezentowany w 2020 roku. Najprawdopodobniej będzie to 208 GTi. Ze względu na rozwój gamy samochodów sportowych, Peugeot wycofuje się z mistrzostw WRX.
Podczas salonu samochodowego w Paryżu można było zobaczyć hybrydowe wersje Peugeotów 3008 oraz 508, które mają trafić na rynek w przyszłym roku. Elektryczny silnik posłuży wkrótce również jako element napędu pikantniejszych modeli marki spod znaku lwa. Zgodnie z zapowiedzią Peugeota, pierwszy sportowy model nowej generacji zobaczymy w 2020 roku. Hybrydowe samochody zostaną opracowane wspólnie z oddziałem Peugeot Sport i mają mieć wysokie osiągi oraz niską emisję CO2. Ze względu na rozwój zelektryfikowanych pojazdów, Peugeot ogłosił również wycofanie się z mistrzostw WRX pod koniec sezonu 2018.
GTi a może R?
W przyszłym roku swój debiut odbędzie model 208 i zgodnie ze strategią producenta, ma być oferowany zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej. A co z wersją GTi? Dyrektor generalny firmy zapowiadał już, że elektryfikacja modelu nie ominie. 208 GTi będzie miał zatem napęd hybrydowy i najprawdopodobniej będzie pierwszym „sportowym modelem nowej generacji”, o którym mówi Peugeot. W planach jest także 508, który najprawdopodobniej zostanie oznaczony znaczkiem R. Jego moc pochodząca z układu hybrydowego ma wynosić przynajmniej 350 KM.
„Radość z jazdy jest sercem historii marki a elektryfikacja to nowa okazja, aby zaoferować wysokowydajne wersje pojazdów naszym klientom, którzy poszukują sportowych wrażeń przy niskiej emisji spalin. Wrażenia z jazdy zostaną wzmocnione osiągami zapewnionymi przez elektryfikację. W ten sposób odkryjemy nowe terytoria i zrealizujemy nowe wyzwania, przygoda marki Peugeot to ekscytującą przyszłość. Nuda nigdy nie będzie częścią naszego DNA” – powiedział dyrektor generalny Peugeota, Jean-Philippe Imparato.
Najnowsze komentarze