czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Nowy subkompaktowy elektryczny SUV marki Fiat z Tychów. Zaskakujące pochodzenie akumulatorów

Stellantis rozwija gamę modeli w swoich markach

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-02
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
4.2k 265
20
3.8k
UDOSTĘPNIEŃ
12.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Nowy elektryczny subkompaktowy SUV marki Fiat będzie produkowany w Tychach. Samochód zostanie zbudowany w oparciu o rozwiązania Stellantis (wcześniej PSA), ale niektóre komponenty zostaną zakupione poza Europą.

Produkcja w Tychach rozpocznie się już za dwa lata. Start przewidziano na lipiec 2023 roku a nowe samochody będą przeznaczone głównie na rynek zachodnioeuropejski. Polska fabryka Fiata przygotowuje się do produkcji a sam proces będzie nieco łatwiejszy i szybszy niż w przypadku aut spalinowych, ponieważ nie zachodzi tu m.in. potrzeba dokładnego i czasochłonnego przygotowywania i testowania silników.

Zobacz: Nowy Fiat 126p? Ciekawy koncept samochodu Stellantis 

Nowy subkompaktowy SUV będzie bazował na koncepcji modelu Centoventi, zaprezentowanego na Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 z okazji 120-lecia włoskiej firmy. Według zapowiedzi Stellantis, samochód zyska też inne odmiany, produkowane pod markami Jeep oraz Alfa Romeo. Od Fiata będą się różnić m.in. napędem na wszystkie koła.

Zaskakujące jest to, że akumulatory do nowego modelu zostaną dostarczone przez chiński koncern BYD. Posiada on ogromne fabryki baterii w Chinach, planuje również ich produkcję w Europie. BYD wytwarza samochody i autobusy, jednak jak dotąd, poza dwoma krajami, które zdecydowały się na autobusy, nie ma ich na Starym Kontynencie.

Nowy Fiat będzie miał długość 3,68 metra. Jest to propozycja typowo miejska, będzie więc zapewne konkurować m.in. z Dacią Spring, którą niedawno testowaliśmy w Warszawie. Samochód też będzie oferował modułowy system akumulatorów, czyli możliwość wyboru pojemności baterii podczas zakupu.

Cena nowego modelu nie jest jeszcze znana.

źródło: AutoNews, wizualizacja modelu nie jest docelowym wyglądem samochodu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.5 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: FiatStellantis
Udostepnij1515Tweet947Udostepnij265
Poprzedni

Citroën C5 X dobrze przedstawiony. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 17-18/2021

Następny

Kalendarium premier: nowe francuskie samochody do roku 2026, ponad 50 nowości!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Kalendarium premier: nowe francuskie samochody do roku 2026, ponad 50 nowości!

Nowy Renault Kadjar Coupé nadjeżdża. Pojawi się w 2023 r.

Nowa Dacia Sandero traci tytuł Samochodu Roku 2021. Powód? Wynik testów Euro NCAP

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.