W niedzielę 16.07 miała miejsce finałowa edycja cyklu Garmin Iron Triathlon, którego sponsorem strategicznym była marka Peugeot – fundator nagrody: nowego SUV-a Peugeot 3008.
Płocki finał zlokalizowany był na urokliwym Starym Rynku w Płocku, gdzie mieściło się biuro zawodów, strefa zmian, EXPO oraz meta. Etap pływacki odbył się w Zalewie Sobótka, położonym nad Wisłą, u stóp 50-metrowej skarpy. Trasa kolarska przebiegała przez Maszewo i Brwilno w stronę miejscowości Biskupice, drogą wojewódzką nr 562, a po każdej pętli triathloniści przejeżdżali przy samym urzędzie miejskim, tuż obok strefy zmian. Najbardziej widowiskowy był z pewnością bieg, podczas którego zawodników można było obserwować w pobliżu Starego Rynku, na ulicach centrum miasta i na górnej promenadzie wzdłuż Wisły.
Tradycyjnie zawody rozpoczęły się od startów dzieci, które wzięły udział w biegach na: 200 m (1-7 lat), 500 m (8-11 lat) oraz 1000 m (12-15 lat). Po dzieciach do rywalizacji przystąpili triathloniści, którzy mieli do pokonania krótszy dystans – 1/8 IM. Najlepsi okazali się: Bartosz Latawiec (Warsaw Masters Team) z czasem 01:08:46, drugi na mecie był Tomasz Kowalski (Trinergy Team, 01:08:59), a trzeci Jakub Śliwka, którego czas na mecie to: 01:10:06. Wśród pań zwyciężyła Marta Łagownik (Smaruj na trening team, 01:11:06), druga na podium była Marta Zygmunt (MLUKS Triathlon Koło, 01:13:46), trzecia linię mety przekroczyła Wioleta Jarocka (Tri Level, 01:18:03).
W samo południe odbył się start głównego dystansu, czyli popularnej „ćwiartki”. Pierwszy po pływaniu był Robert Wilkowiecki, drugi Marcin Ławicki, a trzeci Maciej Bodnar. Po etapie rowerowym najlepszy był już Łukasz Kalaszczyński, po nim na trasę biegowa ruszyli kolejno: Marcin Ławicki i Robert Wilkowiecki.
Po niezwykle zaciętej walce, w finałowej edycji cyklu Garmin Iron Triathlon, zwyciężył Łukasz Kalaszczyński (GVT BMC), którego czas na mecie to: 02:01:00. Drugie miejsce zajął Marcin Ławicki (MKS Polkowice CCC Sprandi, 02:01:42), trzecie miejsce na podium wywalczył Robert Wilkowiecki (GVT BMC, 02:02:29). Rywalizację kobiet wygrała Monika Smaruj (Smaruj na trening team) osiągając wynik: 02:19:05. Drugie miejsce przypadło Annie Peterek (Loco Print Team, 02:29:17), a trzecie Monice Sierpińskiej (WMT, 02:34:26).
Klasyfikacja generalna cyklu, czyli „Battle of the sexes” (bitwa płci), to połączona klasyfikacja kobiet i mężczyzn. Klasyfikacja ta prowadzona jest oddzielnie dla dystansu 1/4 IM oraz dla 1/8 IM. Łączny czas najlepszych czterech wyników z imprez na dystansie 1/4 IM pierwszego mężczyzny i łączny czas pierwszej kobiety porównano z wynikami Mistrzów Świata z Hawajów z 2016 roku: Jana Frodeno (8:06:30) i Danieli Ryf (8:46:46). Analogicznie przeprowadzono klasyfikację generalną na dystansie 1/8 IM. Poszczególne wyniki porównano do Mistrzów Świata z Australii w 2016 roku, Tima Reeda (3:44:14) oraz Holly Lawrence (4:09:12).
Bezdyskusyjne zwycięstwo w klasyfikacji „Battle of the sexes” z czasem 07:59:18 odniósł Marcin Ławicki i odebrał nagrodę główną, czyli rower Giant Trinity Advanced Pro 2. Drugie miejsce w „generalce” przypadło Maciejowi Bodnarowi, który pokonał „Ironmana na raty” w czasie 08:04:27 i otrzymał urządzenie marki Garmin. Trzecie miejsce zajął Robert Wilkowiecki, a jego łączny czas to 08:05:05, a jego nagroda to najnowszy model pianki Arena.
Na dystansie 1/8 IM najlepsza okazała się Marta Łagownik, jej łączny czas z najlepszych czterech imprez wyniósł 04:29:50, wyprzedziła Bartosza Latawca, którego wynik to 04:26:20. Trzecie miejsce w „Battle of the sexes” zajął Tomasz Wojciechowski (Tom-Car Konin, 04:32:18).
Najlepszą drużyną w całym cyklu Garmin Iron Triathlon 2017 została Kuźnia Triathlonu z czasem 42:54:32. Drugie miejsce zajęła ekipa Labosport Team (43:52:18), a trzecie Kadyny Folwark Hotel Triathlon Team (53:28:23).
Jak zawsze, w trakcie wielkiego finału Garmin Iron Triathlon, zawodnicy, którzy ukończyli minimum cztery imprezy wchodzące w skład cyklu GIT 2017, wzięli udział w konkursie pn. „Kto pierwszy, ten lepszy”. Nowym samochodem SUV 3008 Peugeot wyjechał z Płocka Marcin Nowak. Nagrodę główną przekazał Tomasz Chodkiewicz – Dyrektor Sprzedaży do Firm Peugeot Citroën DS Automobiles.
Nowy SUV Peugeot 3008 stanowi doskonałą odpowiedź na oczekiwania wymagających klientów, poszukujących nowych doznań i możliwości wyróżnienia się. Dysponuje mocnymi atutami – spektakularnym Peugeot i-Cockpit® drugiej generacji, przykuwającym wzrok designem, zoptymalizowaną konstrukcją i zaawansowanym technologicznie wyposażeniem. Gdy wsiada się do nowego SUV-a Peugeot 3008, nie sposób nie zwrócić uwagi na fantastyczne, futurystyczne stanowisko kierowcy – to właśnie najnowszy Peugeot i-Cockpit® czyli jeszcze bardziej kompaktowa kierownica, ekran dotykowy 8″ przypominający tablet, zainstalowany w centralnym punkcie deski rozdzielczej oraz panel wirtualnych zegarów o przekątnej 12,3”, który ma możliwość konfiguracji i personalizacji. Dostarcza on wszystkich niezbędnych podczas jazdy informacji. Panel centralny został również wyposażony w 6 przełączników typu „Toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do głównych funkcji auta takich jak system audio, klimatyzacja, nawigacja, parametry samochodu i telefonu.
Nowy SUV Peugeot 3008 to uosobienie wartości marki Peugeot – elegancki, dynamiczny, zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze detale i zapewniający niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy.
Walory nowego SUV-a Peugeot 3008 doceniło międzynarodowe grono dziennikarzy nagradzając ten model prestiżowym tytułem Car of the Year 2017.
PEUGEOT
Marka Peugeot obiecuje użytkownikom swoich samochodów niezapomniane wrażenia i przyjemność z jazdy, bezkompromisową jakość i elegancką stylistykę, które uwalniają wyjątkowe emocje za kierownicą każdego samochodu Peugeot.
Peugeot działa w blisko 160 krajach i posiada sieć ponad 10 tysięcy punktów sprzedaży. W 2016 r. sprzedaż marki wzrosła o 12,3%, do poziomu 1.919.460 samochodów. Peugeot to połączenie najwyższych standardów, precyzji, atrakcyjnego wyglądu i emocji. Jego ambicją jest zdobycie pozycji powszechnie dostępnej marki premium, obecnej na całym świecie.
W tym roku marka zapisała nową kartę w swojej historii, sięgającej 1889 roku, dzięki niedawnemu potrójnemu zwycięstwu nowego Peugeot 3008 DKR w kolejnej edycji legendarnego Rajdu Dakar.
źródło: Peugeot Polska