Podczas konferencji eWays Grupa Renault przedstawiła plan elektryfikacji na nadchodzące lata. W planach do 2025 roku jest aż 10 modeli na baterie. Jednym z nich jest kompaktowy SUV oparty na platformie CMF-EV, czyli Nissan Ariya po francusku.
Wśród zapowiadanych 10 samochodów elektrycznych jest 7 modeli Renault oraz 3 pojazdy marki Alpine. Nie wszystkie są jednak zupełną tajemnicą. Producent spod znaku rombu stopniowo zdradza nam swoją strategię kolejnymi zapowiedziami oraz modelami koncepcyjnymi.
Jesienią tego roku zobaczymy Renault Megane E-Tech Electric. Pojazd będący seryjną wersją Megane eVision powstał na platformie CMF-EV, z której korzysta Nissan Ariya. Mierzący 4,21 m model francuskiej marki otrzyma dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 90 i 60 kWh.
Na tej samej płycie podłogowej powstanie również większy model, bardziej zbliżony proporcjami do propozycji Nissana. Marka Renault zaprezentowała na razie jedynie profil pojazdu, który zdradza, że mamy do czynienia z kompaktowym SUV-em. Stylistyka powinna nawiązywać do konceptu Morphoz. Nieoficjalnie mówi się również, że elektryczny model może przyjąć nazwę Scenic. Skoro Renault nie zamierza kontynuować rodziny minivanów i nie wyklucza, że nazwa zostanie wykorzystana w innym modelu, SUV wydaje się odpowiedni do przejęcia nomenklatury. Debiut zaplanowano na rok 2023.
Renault zamierza wzbogacić swoją ofertę elektryków także w segmencie samochodów dostawczych oraz miejskich. Jako pojazdy na prąd powrócą do życia dwie legendy: Renault 5 oraz Renault 4. Projekt nowej czwórki istnieje wewnątrz firmy jako „4ever”. Jesienią powinniśmy zobaczyć prototypową wersję nowego modelu.
Zgodnie z obietnicą Renault, wykorzystanie platformy CMF-BEV zmniejszy koszty zakupu elektrycznych samochodów segmentu B o nawet 33% w porównaniu z Renault Zoe. To może oznaczać zbliżenie cen aut elektrycznych do spalinowych, a tym samym zwiększenie popularności modeli elektrycznych na rynku europejskim.
Najnowsze komentarze