Continental wprowadza nowy pasek wzmocniony rozrządu do silników Citroen i Peugeot 1.2 PureTech. Nosi on oznaczenia CT1228 i został specjalnie zaprojektowany do pracy w środowisku olejowym. Jest przeznaczony do zastosowania w silnikach produkowanych od końca 2013 roku.
Jak się produkuje silniki PureTech – Francuskie.pl z wizytą w fabryce:
Pasek rozrządu we współczesnych silnikach działa w kąpieli olejowej. Producenci stosują tę konstrukcję w celu zmniejszenia tarcia w silniku, a tym samym zmniejszenia spalania i emisji gazów. Jednocześnie zapewnia to cichszą pracę jednostki z precyzyjnym taktowaniem. Jednak praca w gorącym oleju stawia niezwykle wysokie wymagania dotyczące właściwości samego paska rozrządu. Nawet najmniejszy poziom zanieczyszczeń w oleju może powodować powstawanie twardych drobnych elementów, które – jeśli dostaną się między pasek a koło pasowe- mogą go uszkodzić.
Zobacz: Test Peugeot 2008 I generacji z silnikiem 1.2 PureTech
Skłoniło to Continental do dalszej pracy nad właściwościami materiału paska: Elementy cięgna szklanego mają zoptymalizowaną, olejoodporną powłokę i są osadzone w gumie HNBR (uwodorniony kauczuk nitrylowy) usieciowanej nadtlenkiem. Mają jeszcze wyższą zawartość akrylonitrylu (ACN) niż wcześniej. Im wyższa jest ta zawartość, tym lepsza odporność materiału na niektóre związki węgla, które mogą wystąpić w wyniku tarcia między krystalizowanymi zanieczyszczeniami w oleju.
Zobacz: ile pali nowy Peugeot 2008 z silnikiem PureTech?
Aramidowy materiał na wewnętrznej stronie pasa jest również wyposażony w wielowarstwowy system ochrony przed zużyciem. Gwarantuje to wieloletnią bezpieczną pracę paska w trudnych warunkach. Continental przypomina również, że w tego typu silnikach należy się bezwzględnie stosować do zaleceń producenta jeśli chodzi o rodzaj oleju.
Zobacz: wszystko co chciałbyś wiedzieć o silniku 1.2 PureTech
Przy montażu w autoryzowanym przez Continental warsztacie, producent daje 5 lat gwarancji na swój produkt.
A jak zbudowany jest silnik PureTech? Zobaczcie sami:
źródło: Continental
Najnowsze komentarze