Wielki sukces Stellantis Pro One: po raz pierwszy od założenia koncernu Stellantis, marki zjednoczone pod parasolem wielomarkowej jednostki biznesowej zajmującej się lekkimi pojazdami użytkowymi zajęły w roku 2024 pierwsze miejsce na rynku niemieckim. Łącznie było to około 67.300 nowo zarejestrowanych lekkich pojazdów użytkowych – prawie o jedną piątą więcej niż w 2023 roku – co odpowiada za 23,6% udziału w rynku, co z kolei oznacza wzrost o prawie 2,1 punktu procentowego.
Siłą napędową tego pozytywnego rozwoju była największa niemiecka marka w grupie Stellantis, Opel, która w niektórych miesiącach 2024 roku odnotowała nawet dwucyfrowy procentowy udział w rynku. W całym minionym roku na niemieckie drogi wyjechało 26.100 lekkich samochodów dostawczych (+40%) sygnowanych błyskawicą; przekłada się to na udział w rynku na poziomie 9,2%.
Citroën sprzedał Niemczech prawie 12.300 lekkich samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 45%, a Peugeot odnotował prawie 10.700 nowych rejestracji (+29,4%). Obie francuskie marki znacząco zwiększyły również swój udział w rynku.
Zobacz dane na temat ogólnej sprzedaży marki Peugeot w 2024 roku w Niemczech
Wśród pojazdów rekreacyjnych w roku 2024 Stellantis ponownie był zdecydowanym numerem jeden. Według wstępnych danych wewnętrznych, ponad połowa wszystkich kamperów zarejestrowanych w Niemczech pochodziła od firmy Stellantis. Najlepiej sprzedającym się modelem okazał się ponownie Fiat Ducato, którego rejestracje wyniosły około 25.600 pojazdów w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 30,9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2023.
Poznaj modele użytkowe marki Fiat dostępne w Polsce
„Dobre wyniki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych były jednym z czynników, które zapewniły firmie Stellantis wysokie wyniki sprzedaży w Niemczech w 2024 roku” — powiedział Thomas Steffens, dyrektor Stellantis Pro One w Niemczech. – „Dzięki szerokiemu portfolio produktów nasze marki zawsze mają odpowiednie rozwiązanie dla wszystkich potrzeb klientów – to siła naszej wielomarkowej struktury, z której chcemy skorzystać ponownie w tym roku i rozszerzyć naszą silną pozycję rynkową”.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Stellantis
Najnowsze komentarze