poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

O ile wzrośnie koszt serwisu? Duże podwyżki cen usług w warsztatach samochodowych

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-27
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
690 7
2
597
UDOSTĘPNIEŃ
2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Ile kosztuje naprawa samochodu? Niestety coraz więcej. Ceny usług w warsztatach i serwisach idą gwałtownie do góry a wszystko z powodu drastycznego wzrostu kosztów gazu oraz energii. Rośnie również inflacja.

Kto w zeszłym roku w listopadzie lub grudniu zdecydował się na duży serwis swojego nowego lub używanego samochodu, powinien mieć powody do zadowolenia. Dzisiaj za te same usługi zapłaci znacznie więcej. Rosną ceny usług ale też części. Powodem są rachunki za prąd, gaz ale także inflacja i wzrost cen części w hurtowniach. Stale rosną też, mimo obniżenia akcyzy, ceny benzyny, oleju napędowego i LPG a to także ma wpływ na koszty działalności.

Rozmawialiśmy z kilkoma właścicielami serwisów niezależnych oraz serwisów autoryzowanych. Wszyscy już wprowadzili albo od lutego wprowadzą podwyżki cen robocizny. Nie mają wyjścia, koszty działalności ich firm znacząco wzrosły. Są to kwoty niekiedy wręcz szokujące. Podwyżek chcą również pracownicy.

Dyrektor jednej z autoryzowanych stacji obsługi Mitsubishi z Olsztyna pokazał w sieci rachunek swojej firmy za gaz. Jego koszty, w porównaniu do zeszłego okresu, wzrosły ponad czterokrotnie. Płacił około czterech tysięcy, teraz jest to ponad siedemnaście. Zamieszczony dokument nie pozostawia wątpliwości, że podwyżka jest drastyczna. Firma, aby bronić się przed koniecznością wyłączenia ogrzewania, będzie musiała podnieść ceny. W przypadku ASO nie jest to takie łatwe, serwisy są związane umowami, ale problem dotyczy całej Polski i musi zostać szybko rozwiązany. Dyrektor nie przebiera w słowach „To jest granda.
rachunek za gaz za dwa miesiące ogrzewania firmy z 4000 na 17000?”

Ceny w małych warsztatach rosną najszybciej. „Jeszcze to liczymy, ale stawka za roboczogodzinę dla klienta powinna być droższa nawet o 50-70%” – mówi w rozmowie z nami właściciel warsztatu specjalizującego się we francuskich samochodach spod Warszawy.  „Ceny części już wzrosły, nawet o 30%. Nie mamy wyjścia, zdrożało wszystko, łącznie z usługami księgowymi”. Warsztat ma kolejkę klientów na kilka tygodni, ale jego właściciel martwi się, że wysokie ceny odbiorą mu jednak klientów. „Doskonale znam wielu z moich klientów i wiem, jaka jest ich sytuacja finansowa. Nie wszystkich będzie stać na naprawy. Raczej nie przestaną jeździć, będą po prostu oszczędzać na serwisie”.

Z kolei znany serwis francuskich samochodów z Wrocławia mówi o innym problemie. „Przychodzą pracownicy i chcą dużych podwyżek. Nowe rozwiązania podatkowe spowodowały, że dostali mniejsze pensje, wszystko wokół błyskawicznie drożeje. Za te podwyżki dla nich zapłacą nasi klienci”. Nie ma wyjścia, bo o dobrego pracownika trudno. „Po uwzględnieniu podwyżek płac koszty działalności wzrosną nam łącznie o prawie połowę”. Też martwi się odejściem części mniej zamożnych klientów.

Naprawa samochodu będzie więc znacznie droższa niż w zeszłym roku. Konsekwencje tych zmian mogą być też takie, że znowu wzrosną ceny na rynku aut używanych i mniej osób będzie stać na utrzymanie swojego pojazdu w dobrym stanie. Dla miłośników motoryzacji szykuje się ciężki rok.

 

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ciekawostkiporady i serwis
Udostepnij239Tweet149Udostepnij42
Poprzedni

Elektryk vs spalinowy. Czy jazda autem elektrycznym opłaca się przy podwyżkach prądu?

Następny

Strefy czystego transportu: branża motoryzacyjna przeciwko nagłym restrykcjom

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault zoe

Strefy czystego transportu: branża motoryzacyjna przeciwko nagłym restrykcjom

Nowy Peugeot 3008 Hybrid dla żandarmerii

Nowy Peugeot 3008 Hybrid w barwach francuskiej żandarmerii

Fiat

Fiat testuje tajemniczy model. Czy to następca Punto?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.