Chat with us, powered by LiveChat

Obroty Grupy Renault w trzecim kwartale 2019 roku wyniosły 11,3 miliarda euro

0 212

Obroty Grupy Renault za ostatni kwartał osiągnęły 11,296 mld euro, czyli o 1,6% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Bez uwzględnienia różnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji spadek wyniósłby 1,4%[1].

W trzecim kwartale Grupa sprzedała 852.198 samochodów, co oznacza spadek o 4,4% przy ogólnym spadku na rynku światowym na poziomie 3,2%[2]. Bez Iranu spadek wynosiłby 1,8% przy ogólnym spadku na rynku rzędu 2,3%.

W trzecim kwartale Grupa kontynuowała swoją politykę podwyższania cen.

 

WYNIKI HANDLOWE: NAJWAŻNIEJSZE FAKTY W TRZECIM KWARTALE

W trzecim kwartale Grupa Renault sprzedała 852 198 samochodów, co oznacza, że sprzedaż zmniejszyła się o 4,4% przy ogólnym spadku na rynku o 3,2%. Bez Iranu spadek wynosiłby 1,8% przy ogólnym spadku na rynku rzędu 2,3%.

W Europie Grupa odnotowała spadek sprzedaży o 3,4%, przy ogólnym wzroście na rynku rzędu 2,4%. Spadek ten można wyjaśnić po części wysoką bazą porównawczą związaną z wprowadzeniem WLTP[3] dla samochodów osobowych we wrześniu 2018 roku oraz oczekiwaniem na pełną dostępność Nowego Clio w Europie.

We wszystkich regionach, z wyjątkiem Europy, Grupa radzi sobie lepiej niż wskazywałaby na to sytuacja ogólna na rynku. Przy ogólnym spadku na rynku na poziomie 6,2% Grupa odnotowała spadek sprzedaży o 5,4%, między innymi z powodu spadków na rynkach w Turcji (-21,7%) i Argentynie (-30,0%) oraz zawieszenia sprzedaży w Iranie od sierpnia 2018 roku (23.649 samochodów sprzedanych w trzecim kwartale 2018 roku). Bez Iranu sprzedaż zmniejszyłaby się o 0,3%.

W Eurazji udział Grupy w rynku wzrósł o 1,8 punktu. Sprzedaż Grupy zwiększyła się o 5,1% pomimo silnego spadku na rynku tureckim. Sprzedaż wzrosła w Rosji (+6,1%), przy ogólnym spadku na rynku o 1,2%, głównie dzięki wprowadzeniu do sprzedaży modelu Arkana oraz kolejnym sukcesom produktów Łady.

Udział Grupy w rynku Ameryki Środkowej i Południowej zwiększył się o 0,2 punktu. W Brazylii wielkość sprzedaży wzrosła o 5,6%, natomiast w Argentynie odnotowano spadek o 37,7%.

W regionie Afryka – Bliski Wschód – Indie – Pacyfik udział Grupy w rynku wzrósł o 0,1 punktu. Na wielkość sprzedaży w regionie miały wpływ spadki na największych rynkach zbytu. W Indiach Grupa powiększyła swój udział w rynku o 0,5 punktu dzięki udanemu debiutowi modelu Triber. Sprzedaż zmniejszyła się o 7,8%, przy ogólnych spadkach na tamtejszym rynku na poziomie 27,4%. Sukces modelu QM6 dał się odczuć w Korei Płd., gdzie Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 11,5% przy ogólnym spadku na rynku rzędu 1,7%.

W Chinach, przy ogólnych spadkach na rynku w tym regionie o 5,0%, wielkość sprzedaży Grupy w okresie oczekiwania na pojawienie się Nowego Captura i Renault City K-ZE zmniejszyła się o 15,5%.

 

OBROTY ZA TRZECI KWARTAŁ Z PODZIAŁEM NA SEKTORY DZIAŁALNOŚCI

W trzecim kwartale 2019 roku obroty Grupy osiągnęły 11,296 mld euro (-1,6%). Przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji obroty Grupy spadłyby o 1,4%[4].

Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosły 9,662 mld euro (spadek o 3,9%).

Spadek sprzedaży dla firm partnerskich również przyczynił się do obniżenia obrotów o -5,5 punktu z powodu zmniejszenia produkcji dla Nissana i Daimlera, zamknięcia rynku irańskiego od sierpnia 2018 roku oraz braku popytu na silniki wysokoprężne w Europe.

Straty kursowe na poziomie 0,7 punktu są związane głównie z dewaluacją argentyńskiego peso. Wielkość sprzedaży zmniejszyła się o 0,8 punktu, głównie z powodu spadku na rynkach: argentyńskim, indyjskim i tureckim oraz wysokiej bazy porównawczej z 2018 roku w Europie. Spadek ten częściowo rekompensuje pozytywny efekt zmiany stanu zapasów.

Korzystny okazał się efekt cenowy (2,1 punktu). Odzwierciedla on skutki polityki cenowej Grupy prowadzonej w Europie oraz wysiłków podjętych w celu zrekompensowania dewaluacji argentyńskiego peso.

Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły w trzecim kwartale 843 miliony euro, co stanowi wzrost o 5,4% w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Liczba nowych umów finansowania zmniejszyła się o 0,8% głównie ze względu na spadek działalności w Turcji i Argentynie. Średnia wartość portfela wyniosła 47,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 5,1%.

Udział AwtoWAZ w obrotach Grupy w trzecim kwartale wyniósł 791 milionów euro, co oznacza wzrost o 26,2%, po uwzględnieniu zysków kursowych w wysokości 59 milionów euro. Przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany obroty Grupy wykazałyby wzrost o 16,7%.

 

PERSPEKTYWY NA ROK 2019

W roku 2019 na światowym rynku powinien nastąpić spadek rzędu 4% w stosunku do roku 2018 (wobec przewidywanego wcześniej spadku na poziomie 3%)[5].

Na rynku europejskim powinna wystąpić zmiana: 0% do -1% (w stosunku do wcześniej prognozowanej stabilnej sytuacji).

Na rynku rosyjskim spodziewany jest spadek rzędu 3% (wcześniej przewidywany: od -2% od -3%). Rynek brazylijski powinien odnotować wzrost o około 7% (w stosunku do wcześniejszej prognozy wzrostu na poziomie +8%).

W dniu 17 października 2019 roku Grupa Renault zaktualizowała cele roczne:
– przychód opublikowany przez Grupę powinien być niższy o 3-4%
– marża operacyjna Grupy ma wynieść około 5%.
– free cash flow operacyjny w branży motoryzacyjnej powinien być dodatni w drugiej połowie roku, ale bez gwarancji, że utrzyma się nad kreską przez cały rok.

 

SKONSOLIDOWANE OBROTY GRUPY RENAULT
(w milionach euro)20192018 Różnica 2019/2018
I kwartał 
Sektor samochodowy bez AwtoWAZ10.91611.646-6,3%
Finansowanie sprzedaży844793+6,4%
AwtoWAZ767716+7,1%
Razem12.52713.155-4,8%
II kwartał
Sektor samochodowy bez AwtoWAZ13.87515.221-8,8%
Finansowanie sprzedaży859820+4,8%
AwtoWAZ790761+3,8%
Razem15.52416.802-7,6%
III kwartał
Sektor samochodowy bez AwtoWAZ9.66210.057-3,9%
Finansowanie sprzedaży843800+5,4%
AwtoWAZ791627+26,2%
Razem11.29611.484-1,6%
9 miesięcy
Sektor samochodowy bez AwtoWAZ34.45336.924-6,7%
Finansowanie sprzedaży2.5462.413+5,5%
AwtoWAZ2.3482.104+11,6%
Razem39.34741.441-5,1%

 

ŁĄCZNA SPRZEDAŻ GRUPY RENAULT W POSZCZEGÓLNYCH REGIONACH (SAMOCHODY OSOBOWE I DOSTAWCZE)
III kwartałŁącznie na koniec września
Regiony20192018Różnica (w%)20192018Różnica (w%)
Francja136.645142.320-4,0%516.099531.536-2,9%
Europa* (bez Francji)280.722289.548-3,0%972.440971.386+0,1%
Razem Francja + Europa417.367431.868-3,4%1.488.5391.502.922-1,0%
Afryka, Bliski Wschód, Indie i Pacyfik99.392124.205-20,0%319.205428.201-25,5%
Eurazja183.507174.664+5,1%536.112546.428-1,9%
Ameryka Środkowa i Południowa109.543110.709-1,1%315.284324.854-2,9%
Chiny42.38950.138-15,5%132.138167.849-21,3%
Razem bez Francji i Europy434.831459.716-5,4%1.302.7391.467.332-11,2%
Na całym świecie852.198891.584-4,4%2.791.2782.970.254-6,0%

* Europa = Unia Europejska (z wyłączeniem Francji i Rumunii), Islandia, Norwegia, Szwajcaria, Serbia oraz kraje bałkańskie

 

ŁĄCZNA SPRZEDAŻ GRUPY RENAULT W PODZIALE NA POSZCZEGÓLNE MARKI
III kwartałŁącznie na koniec września
20192018Różnica (w%)20192018Różnica (w%)
RENAULT
Samochody osobowe425.786491.797-13,4%1.437.7091.666.697-13,7%
Samochody dostawcze93.03687.020+6,9%309.338301.673+2,5%
SO+SD518.822578.817-10,4%1.747.0471.968.370-11,2%
RENAULT SAMSUNG MOTORS
Samochody osobowe21.62120.218+6,9%55.08458.798-6,3%
DACIA      
Samochody osobowe156.194141.484+10,4%527.977496.431+6,4%
Samochody dostawcze9.98210.574-5,6%35.29133.777+4,5%
SO+SD166.176152.058+9,3%563.268530.208+6,2%
ŁADA      
Samochody osobowe100.80397.050+3,9%294.136276.800+6,3%
Samochody dostawcze3.4163.184+7,3%9.1669.918-7,6%
SO+SD104.219100.234+4,0%303.302286.718+5,8%
ALPINE      
Samochody osobowe1.103749+47,3%3.9491.385+185,1%
JINBEI i HUASONG      
Samochody osobowe2.8381.958+44,9%7.25310.615-31,7%
Samochody dostawcze37.41937.550-0,3%111.375114.160-2,4%
SO+SD40.25739.508+1,9%118.628124.775-4,9%
GRUPA RENAULT
Samochody osobowe708.345753.256-6,0%2.326.1082.510.726-7,4%
Samochody dostawcze143.853138.328+4,0%465.170459.528+1,2%
SO+SD852.198891.584-4,4%2.791.2782.970.254-6,0%

 

15 NAJWIĘKSZYCH RYNKÓW ZBYTU GRUPY RENAULT NA KONIEC WRZEŚNIA 2019
9 miesięcy 2019 Sprzedaż*Udział w rynku
  (szt.) SO+SD (w%)
1Francja516.09925,8
2Rosja367.67928,9
3Niemcy191.8526,5
4Brazylia174.4789,0
5Włochy170.64610,7
6Hiszpania144.29312,8
7Chiny132.0780,8
8Zjednoczone Królestwo89.6594,2
9Belgia+Luksemburg71.68513,0
10Korea Płd.60.4024,8
11Indie54.5072,1
12Polska53.60811,7
13Argentyna53.35314,6
14Turcja53.03718,9
15Rumunia52.87137,6

* Sprzedaż bez Twizy

 

Grupa Renault

Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoło wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1, bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.

 

 

 

źródło: Renault Polska

[1]W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za dany okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego oraz uwzględnienie wyłączeń konsolidacyjnych.

[2] Zmiany na światowym rynku samochodowym ogółem pokazują różnice w wielkości sprzedaży rok do roku* samochodów osobowych i dostawczych** na najważniejszych rynkach krajowych, włącznie z USA i Kanadą, według danych otrzymanych z urzędów lub instytucji statystycznych i zestawionych przez Grupę Renault w celu uzyskania informacji o wielkości rynku samochodowego w skali globalnej.

* Sprzedaż: samochody zarejestrowane, dostarczone lub zafakturowane w zależności od dostępnych danych dla poszczególnych krajów, z których sprzedaż jest objęta konsolidacją.
** Samochody dostawcze poniżej 5,1 tony.

[3] WLTP: Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures.

[4] W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za dany okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego oraz uwzględnienie wyłączeń konsolidacyjnych.

[5] Zmiany na światowym rynku samochodowym ogółem pokazują różnice w wielkości sprzedaży rok do roku* samochodów osobowych i dostawczych** na najważniejszych rynkach krajowych, włącznie z USA i Kanadą, według danych otrzymanych z urzędów lub instytucji statystycznych i zestawionych przez Grupę Renault w celu uzyskania informacji o wielkości rynku samochodowego w skali globalnej.

* Sprzedaż: samochody zarejestrowane, dostarczone lub zafakturowane w zależności od dostępnych danych dla poszczególnych krajów, z których sprzedaż jest objęta konsolidacją.
** Samochody dostawcze poniżej 5,1 tony.

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o