Maserati przygotowało specjalną ofertę na zakup swoich samochodów dla osób zatrudnionych Stellantis. E-mail, który trafił do wszystkich pracowników we Włoszech, wywołał falę oburzenia. “Zarabiamy 1100 euro na miesiąc, oni chcą nam sprzedaż auto za równowartość 7-letnich zarobków” – powiedział jeden z robotników, który otrzymał propozycję.
Pracownicy Stellantis, w tym tacy którzy mają wstrzymaną pracę lub są objęci redukcją godzin, otrzymali od Stellantis – koncernu motoryzacyjnego odpowiedzialnego za markę Maserati – e-mail z nietypową ofertą. „Drogi kolego, mamy przyjemność ogłosić, że od września będziesz miał okazję kupić samochód Maserati na dedykowanych Ci warunkach” – tak zaczynała się wiadomość, która miała być zachętą do zakupu luksusowego auta. Jednak reakcje pracowników były zupełnie inne od zamierzonych.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Pracownicy fabryki, którzy zarabiają około 1100 euro miesięcznie, nie kryją swojego oburzenia. „To jakiś żart” – mówią, wskazując, że ceny samochodów Maserati zaczynają się od co najmniej 80 tysięcy euro. „Zarabiamy tak niewiele, a oni proponują nam samochód, który kosztuje więcej, niż jesteśmy w stanie zarobić w ciągu kilku lat. Jesteśmy w szoku!” – cytują komentarze robotników włoskie media.
Sytuacja w fabryce Maserati w Mirafiori jest bardzo trudna. W pierwszym kwartale 2024 roku wielu pracowników straciło pracę, a ci, którzy pozostali, pracują na 80% etatu zgodnie z tak zwaną umową solidarnościową. W praktyce oznacza to znaczne obniżenie wynagrodzenia, co w połączeniu z rosnącymi kosztami życia, sprawia, że codzienne utrzymanie staje się ogromnym wyzwaniem.
Zobacz: wiadomości ze świata motoryzacji. Ciekawostki, aktualności z Polski i ze świata
Oferta zakupu Maserati – luksusowego samochodu, na który większości pracowników zwyczajnie nie stać – wydaje się więc w tych okolicznościach wyjątkowo nie na miejscu. Fabryka Maserati w Piemoncie boryka się z poważnymi problemami. W pierwszej połowie roku wyprodukowano zaledwie 1850 sztuk aut.
Oferta zakupu Maserati dla osób, które ledwo wiążą koniec z końcem, dla wielu osób staje się symbolem braku kontaktu korporacji z rzeczywistością. Oferowanie luksusowego samochodu ludziom, którzy obawiają się o swoje miejsce pracy, wydaje się być wyrazem całkowitego braku empatii i zrozumienia.
Najnowsze komentarze