Od ponad 30 lat Pan Mariusz jest klientem salonu Renault Auto Compol w Poznaniu i co kilka lat decyduje się wymianę pojazdu na nowy model z logo diamentu. Przygoda z marką i poznańskim salonem rozpoczęła się na początku lat 90. od Renault 19.
Skąd pomysł na zakup francuskiego samochodu w czasach, kiedy na polskich drogach królował Polonez? Marka Renault rozpoczęła promocję R19-tki w mediach. Telewizyjna reklama, która miała skusić polskich klientów do zakupu przedstawiała nowożeńców i ich nowy samochód i tym samochodem była właśnie 19-ka. Wizja atrakcyjnego i niezawodnego modelu spodobała się panu Mariuszowi do tego stopnia, że skontaktował się z dystrybutorem marki w Poznaniu.
„Reklama Renault 19 mnie urzekła. Wybrałem model z benzynowym silnikiem 1.4, który miał wyposażenie na dosyć dobrym poziomie, ale brakowało mu jeszcze sporo do bogatych egzemplarzy oferowanych przez markę na rynku niemieckim. To były czasy, kiedy pomiędzy rynkami istniały duże różnice w wyposażeniu. Samochody, które trafiały na wschód i do Polski były uboższe w porównaniu do Niemiec” – opowiada Pan Mariusz.
Muzyka na żywo w salonach Renault i Grand Koleos w promocji
Początki Auto Compol i salony Renault i Dacia
Renault Polska rozpoczęło swoją działalność na polskim rynku w 1991 roku. Dystrybucją samochodów w Poznaniu na początku lat 90. zajmowało się kilka firm w tym Euroimpex i Compol, które połączyły swoje siły tworząc znaną w Polsce firmę Auto Compol. W 1994 roku firma podpisała umowę o współpracy z koncernem Renault i od ponad trzech dekad działa w stolicy Wielkopolski specjalizując się w sprzedaży samochodów Renault i Dacia. Pan Mariusz zdecydował się na zakup Renault 19 jeszcze przed powstaniem Auto Compol i pozostał wierny zarówno marce, jak i salonowi.
Pierwszy salon poznańskiego dealera, w którym pan Mariusz kupił 19-tkę powstał przy ul. Kazimierza Wielkiego, 800 m od poznańskiej Starówki i znajduje się tam do dziś, tylko w bardziej rozbudowanej i nowoczesnej formie. Obiekt stał się nieodłączną częścią miasta a Poznaniacy przyzwyczaili się już do widoku logo Renault w centrum miasta.
W 2011 roku Auto Compol uruchomił drugi salon w Poznaniu przy ul. Dąbrowskiego, gdzie znajduje się pełna gama samochodów dostawczych, serwis oraz dział sprzedaży części i akcesoriów a niedawno dołączył trzeci. Najnowszy obiekt zainaugurowany w 2022 roku jest zlokalizowany w Luboniu przy ulicy Armii Poznań 37. Znajduje się tutaj drugi salon marki Dacia oraz dział sprzedaży samochodów używanych, serwis Renault i Dacii, a także blacharnia–lakiernia, która obsługuje wszystkie lokalizacje Auto Compol.
Na oczach Pana Mariusza następowały zmiany pokoleniowe, menedżerskie, a także właścicieli salonu a firma rozwijała sposób prezentowania i promowania produktów. Obecnie próbuje zaistnieć w świadomości lokalnej społeczności udzielając się w różnego rodzaju akcjach. Auto Compol jest patronem „Szlachetnej Paczki”, WOŚP, Teatru za Jeden Uśmiech, który organizuje dla chorych dzieci przedstawienia, firma wspiera także propagowanie sportu w Wielkopolsce.
Jak sprawował się Renault 19?
„Renault 19 to bardzo dobry samochód, jak na tamte czasy. Nigdy mnie nie zawiódł, był dobrze zaprojektowany, trwały, zrobiłem nim prawie 300 tys. km i oprócz drobnych napraw eksploatacyjnych nic wielkiego się z nim nie działo. Trzymałem go jeszcze przez długi czas, nie chciałem się z nim rozstawać i dopiero kilka lat temu, w końcu podjąłem decyzję o utylizacji samochodu. Pozostałe Renówki wciąż posiadam” – mówi z uśmiechem Pan Mariusz.
Miejsce 19-tki w 1997 roku zajęła Laguna I generacji, która okazała się optymalnym środkiem transportu ze względu na wysoki poziom komfortu. Niezbyt przychylne opinie dotyczące II generacji sprawiły, że miejsce modelu zajęła w 2010 roku dopiero Laguna III, ale w porównaniu z pierwszym wcieleniem była zdaniem właściciela sztywniejsza i bardziej niemiecka. W 2016 roku Pan Mariusz zdecydował się na Renault Megane a cztery lata później na Koleosa II generacji w najwyższej wersji wyposażeniowej Initiale Paris, który teraz jest głównym środkiem transportu zarówno prywatnie, jak i służbowo.
Jak ocenia Pan zmiany, jakie zaszły w gamie Renault przez 30 lat i jaki będzie Pana następny samochód?
„Do końca XX wieku była inna filozofia konstrukcji i produkcji samochodów. Produkowano auto z założeniem, że musi długo jeździć i musi być trwałe, co widać na przykładzie układów napędowych 1.4 i 1.8 modelu 19 i Laguny I generacji. Te silniki były sprawne i niezawodne. Podobne spostrzeżenia mam w kwestii wykończenia wnętrza. Tapicerki Renault 19 i Laguny I były niezniszczalne, bardzo długo wyglądały jak nowe. Zauważało się staranność a jakość materiałów i podzespołów była na wysokim poziomie”.
Ile kosztuje nowy Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie
W 2002 roku zaczęło się coś na rynku zmieniać. Wszyscy wielcy w motoryzacji zaczęli zmierzać w kierunku oszczędnościowo eksploatacyjnym. Samochód jeździ w sposób programowy, kończy życie, by mógł wejść na rynek nowy. Renault ma w swojej ofercie nowe, bardzo atrakcyjne samochody, ale brak diesla w gamie trochę mnie powstrzymuje. Design pojazdów elektrycznych robi duże wrażenie, ale ja potrzebuję samochodu na trasy, dlatego przyglądam się jak zmieni się motoryzacja w najbliższym czasie i jak zostanie zwiększony zakres użytkowania pojazdów elektrycznych wraz z dostępnością do ładowania. Jaki zatem będzie mój następny samochód? Mam nadzieję, że będzie to Renault” – powiedział Pan Mariusz.
Bardzo dziękujemy za rozmowę!
Zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości Pana Mariusza i salonu Auto Compol w Poznaniu.
Najnowsze komentarze