Wiadomości

Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

autor Maciej Mokwiński
2023-09-28
Wiadomości

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Opel Corsa i Peugeot 3008
Wiadomości

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Co to jest socjalizm? Afera z paliwem rodzi problemy w całej Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-29

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku
  • Jarosław - Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku
  • Anonimowo - Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408
  • Kapelusznik - Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408
  • Krzysztof Gregorczyk - Co to jest socjalizm? Afera z paliwem rodzi problemy w całej Polsce
  • Leeeshy - Używana Dacia Dokker – tani niezawodny samochód do wszystkiego
  • mik SA - Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Od DS E-Tense FE23 do DS 7 E-Tense 360 KM 4×4. DS Automobiles wykorzystuje doświadczenia z Formuły E

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-05-24
w Wiadomości, DS
Czas czytania 3 minut
61 1
A A
0

Odkąd mistrzostwa Formuły E ABB FIA zostały otwarte dla producentów, DS Automobiles jest jedyną marką, która wygrała co najmniej jeden wyścig w każdym sezonie. W Ameryce, Azji, Europie i Afryce – w trzech generacjach bolidów jednomiejscowych – DS Performance zdobyło cztery tytuły mistrza świata, 47 miejsc na podium i 16 zwycięstw w 98 wyścigach.

Wiedza i doświadczenie zdobyte podczas rywalizacji z jednymi z najbardziej renomowanych producentów na świecie w szczególnie zaciętych mistrzostwach to ogromny impuls dla DS Automobiles. Rywalizacja stanowi dla DS Performance prawdziwe laboratorium pod gołym niebem, tworząc tygiel innowacji.

DS Performance wyprodukowało wiele fizycznych części bolidu DS E-TENSE FE23 prowadzonego przez Jean-Erica Vergne’a i Stoffela Vandoorne’a – takich jak tylny silnik, w tym system odzyskiwania energii i skrzynia biegów, układ chłodzenia, układ elektryczny i tylne zawieszenie – a także oprogramowanie i algorytmy optymalizujące zarządzanie energią. Wszystko, czego DS Performance uczy się dzięki Formule E, jest przydatną wiedzą dla ludzi, którzy tworzą samochody drogowe E-TENSE od DS Automobiles.

Nowy DS 7 E-TENSE 4×4 360 wykorzystuje system odzyskiwania energii pochodzący bezpośrednio z Formuły E. Jest on jeszcze bardziej wydajny niż system w starszych modelach i optymalizuje zarządzanie poprzez analizę nacisku na pedał hamulca, oferując wysoką jakość hamowania.

„Jako pionierzy w dziedzinie transferu energii, inżynierowie DS Automobiles śledzą rozwój elektryfikacji i wprowadzają regularne ewolucje oprogramowania i sprzętu. Dzięki czterem tytułom w Formule E producent już teraz dąży do przyszłości bez emisji CO2 na drogach. Od 2024 r. wszystkie nowe samochody DS Automobiles będą w 100% elektryczne.

„Odkąd mistrzostwa Formuły E otworzyły się na producentów, podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do tej innowacyjnej rywalizacji w celu przyspieszenia rozwoju naszej zelektryfikowanej gamy i zwiększenia profilu DS Automobiles. Doświadczenie, które zgromadziliśmy od 2015 roku, podkreślone przez nasze cztery tytuły mistrza świata i wiele zwycięstw, które odnieśliśmy na wszystkich kontynentach odwiedzanych przez mistrzostwa, przynosi bezpośrednie korzyści naszym klientom dzięki ciągłemu transferowi technologii, który wprowadziliśmy. Ponieważ to nasi klienci są prawdziwymi zwycięzcami naszego sukcesu w najbardziej znanych na świecie mistrzostwach w 100% elektrycznych” – powiedziała Béatrice Foucher, dyrektor generalny DS Automobiles.

„Sporty motorowe zawsze były niezwykłym narzędziem badawczo-rozwojowym. Dziś jest to jeszcze bardziej prawdziwe, ponieważ znajdujemy się w samym sercu elektrycznej rewolucji w przemyśle samochodowym. Formuła E jest bardzo przydatnym laboratorium do przyspieszenia i dopracowania elektryfikacji. Dzięki sportom motorowym DS Performance opracowało ultra wydajne oprogramowanie do odzyskiwania energii, a także fizyczne komponenty, takie jak silnik i falownik, które z czasem stały się mniejsze i bardziej wydajne. Całe to doświadczenie zostało już wbudowane w naszą obecną zelektryfikowaną gamę i zostanie ponownie wykorzystane w nadchodzących w 100% elektrycznych samochodach marki” – dodał Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Lyon 2023 – Stellantis prezentuje swoje najnowsze produkty i gamę pojazdów elektrycznych

2023-09-26

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

2023-09-25

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Król Karol III w prezydenckim DS 7 w Paryżu. Luksusowa podróż głowy państwa i monarchy

2023-09-20
Tagi: DS 7DS AutomobilesE-Tense
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    3017 udostępnienia
    Udostepnij 1207 Tweet 754
  • Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

    897 udostępnienia
    Udostepnij 359 Tweet 224
  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3857 udostępnienia
    Udostepnij 1543 Tweet 964
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    2107 udostępnienia
    Udostepnij 843 Tweet 527

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – mały oszczędny samochód i do miasta i na trasę. Komfortowy, mało pali i świetnie wygląda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-02
Testy

6. generacja Renault Espace 200 KM – pierwsza jazda. Przetestowaliśmy nowego SUVa

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-04
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.6 TCe 160 KM – w czym jest naj? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-03-04
Krym

Test: Peugeot 3008 I 2.0 HDi 150 KM 2009 – oszczędny SUV z mocnym silnikiem. Na Krym i z powrotem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-12-03
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi 207 KM – najbardziej komfortowy samochód klasy D? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-08-31

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku
  • Jarosław - Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku
  • Anonimowo - Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408
  • Kapelusznik - Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408
  • Krzysztof Gregorczyk - Co to jest socjalizm? Afera z paliwem rodzi problemy w całej Polsce
  • Leeeshy - Używana Dacia Dokker – tani niezawodny samochód do wszystkiego
  • mik SA - Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

Zobacz też

Nowe obligacje Stellantis – 2,75% na rok 2032

Konkurs!

Test: Renault Scenic Xmod 1.2 TCe Energy Bose Edition okiem czytelnika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.