niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Od Peugeot 905 do 9X8: 30 lat innowacji i wysokich osiągów

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-18
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
124 3
0
109
UDOSTĘPNIEŃ
364
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Nowy Peugeot 9X8 to najnowszy hipersamochód spod znaku lwa, który w 2022 roku będzie zmagał się w legendarnym wyścigu Le Mans. Przygoda marki z wyścigami długodystansowymi rozpoczęła się jednak już 30-lat temu, wraz z debiutem modelu 905.

W 1991 roku Peugeot powrócił jako oficjalny zespół na tor Sarthe. Marka wystartowała w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych a następnie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wystawiając model 905.

Peugeot 905-e Concept – pomysł na nowe superauto

Cel: zwycięstwo

Aby zrealizować cel, jakim było zwycięstwo w legendarnym Le Mans, w grudniu 1988 roku uruchomiono program Peugeot Sport Prototype. W lutym 1990 roku zaprezentowano samochód, który był niczym powiew świeżego powietrza, dzięki innowacjom technologicznym oraz stylistyce charakterystycznej dla modeli znajdujących się katalogu marki. Podwozie z włókna węglowego opracowano przy współpracy z firmą Dassault. Peugeot 905 napędzał 3,5-litrowy silnik V10 o mocy 650 KM, który był zbliżony do standardów Formuły 1.

Alpine A110: za kulisami testów w tunelu aerodynamicznym F1

Peugeot 905 w latach 1990-1993 osiągnął ogromny sukces konkurując z Porsche, Jaguarem i wschodzącymi rywalami takimi jak Toyota i Mazda. Rok 1992 był przełomowy. Dla 24-godzinnego wyścigu Le Mans wprowadzono wówczas kilka istotnych zmian takich jak usunięcie przedniego skrzydła i przesunięcie skrzydła tylnego.

Przez cały sezon 1992 zespół Peugeota osiągał fantastyczne wyniki zajmując miejsca na podium po startach na torach: Monza, Suzuka, Le Mans, Donington i Magny-Cours, co pozwoliło na zdobycie tytułu Mistrza Świata w kategorii konstruktorów.

W 1993 roku Peugeot zajął 1, 2 i 3 miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dzięki trio 905. Było to najwyższe wyróżnienie dla marki i całego zespołu. Po historycznym wyniku, Peugeot zdecydował się wycofać z wyścigu.

Peugeot wygrał pierwszy wyścig pojazdów dostawczych! Było to w roku 1901

Nowy model, nowa technologia

Po Peugeot 905 i 908, który startował w latach 2007-2011, Peugeot powróci do wyścigów długodystansowych z modelem 9X8. Podążając śladami swoich znakomitych poprzedników, bolid kontynuuje tradycję marki w projektowaniu rozpoznawalnych samochodów wyścigowych.

Podobnie jak 905 trzydzieści lat wcześniej, Peugeot 9X8 ponownie wykorzystuje estetykę producenta. Bolid ma smukły, elegancki design, który uosabia prędkość. Pierwsze, co można zobaczyć to światła z trzema charakterystycznymi lwimi pazurami. Lusterka zintegrowano z podwoziem a z tyłu umieszczono duży dyfuzor otoczony rzeźbionymi elementami, w których mieszczą się reflektory. W tylnej części pojazdu zobaczymy napis: „Nie chcieliśmy tylnego skrzydła”, który podkreśla brak charakterystycznego elementu.

Jeśli chodzi o napęd, postawiono na hybrydę, która łączy silnik benzynowy V6 o mocy 500 kW (680 KM) napędzający tylne koła z motorem elektrycznym o mocy 200 kW (270 KM), który służy jako generator i napędza koła przednie. Peugeot jest zaangażowany w przyspieszoną elektryfikację swojej oferty a program 9X8 powinien przynieść korzyści nie tylko w motorsporcie, ale również dla przyszłych seryjnych modeli spod znaku lwa.

Skąd nazwa 9X8?

Dziewiątka w nazwie charakteryzuje pojazdy wyczynowe Peugeota i nawiązuje do poprzedników: 905 (1990-1993) i 908 (2007-2011). X odnosi się do technologii napędu na cztery koła i hybrydyzacji. 8 jest ukłonem w stronę wszystkich nowych samochodów spod znaku lwa, czyli: 208, 2008, 308, 3008, 5008 i oczywiście 508, który niedawno trafił przez ręce tego samego zespołu inżynierów i projektantów co hipersamochód i jako pierwszy otrzymał etykietę Peugeot Sport Engineered.

Podobnie jak 508 Sport Engineered, model 9X8 jest częścią strategii Neo-Performance Peugeota, której celem jest oferowanie wysokich osiągów, zarówno w pojazdach seryjnych, jak i w wyścigowych.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 9059089X8PeugeotSportwyścigi
Udostepnij44Tweet27Udostepnij8
Poprzedni

Nowa Dacia Spring: 11 powodów dla których jest taka tania

Następny

Używana Dacia Sandero z napędem elektrycznym!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Używana Dacia Sandero z napędem elektrycznym!

Citroën 2CV, którego zbudujesz samodzielnie z klocków

Dacia Sandero

Ile kosztuje nowa Dacia Sandero z automatem?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.