Najlepsze wyniki modeli Opla w statystykach awarii ADAC i w raporcie TÜV. Jakość najnowszych modeli Opla poprawiła się o 25% w ciągu zaledwie jednego roku! Marka ma ambitny cel: stać się numerem 1 pod względem jakości wśród popularnych producentów samochodów.
Znacząco wzrosła jakość modeli Opla w gamie zarówno samochodów osobowych, jak i w segmencie lekkich pojazdów dostawczych (LCV). Na przykład w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy jakość nowych modeli wzrosła o 25%. Wartość ta jest wynikiem nowych norm produkcyjnych określonych wewnętrznie przez producenta, co wyrażają opinie klientów w ciągu pierwszego roku po zakupie. Ostatnio wprowadzone na rynek modele, Opel Corsa i Opel Mokka, od samego początku wykazywały wzorcową jakość produkcji, niezależnie od silnika, czy to z wydajnymi silnikami spalinowymi, czy też w wersjach w 100% elektrycznych.
Opel postawił sobie za cel zero usterek. Aby to osiągnąć, producent samochodów z Rüsselsheim wprowadził nowe metody analizy, które mają predykcyjny wpływ na produkcję. Systemy te rozpoznają, kiedy parametry zmieniają się w taki sposób, że mogą powodować potencjalne błędy w produkcji i interweniują zapobiegawczo. Dzięki temu nie powstają żadne wadliwe komponenty, produkcja przebiega bez zakłóceń, a jakość jest zawsze wysoka.
„W firmie Opel i całej Grupie Stellantis wyznaczyliśmy sobie ambitne cele jakościowe. Chcemy stać się liderami w tej dziedzinie wśród marek popularnych. W każdym punkcie, w jakim jest możliwość wyeliminowania usterek, podnosimy jakość, zwiększając w ten sposób zadowolenie klientów, a jednocześnie obniżamy koszty” — mówi dyrektor generalny firmy Opel Uwe Hochgeschurtz.
W niemieckich zakładach w Rüsselsheim i Eisenach przejście na najnowszą platformę Grupy również przyniosło dalsze korzyści. Strategia wspólnej platformy i redukcja niepotrzebnej złożoności są ważnymi czynnikami wysokiej jakości i niezawodności pojazdów. W siedzibie firmy Opel właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja nowej generacji Astry. Tutaj pięciodrzwiowa Astra, a wkrótce także kombi Astra Sports Tourer, cieszą się słynną niemiecką precyzją na linii montażowej. Wszystkie wersje Grandlanda są budowane w Eisenach zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Potwierdza to również najnowszy raport TÜV, w którym flagowy SUV Opla zajął doskonałe 11. miejsce w ogólnej klasyfikacji wśród 128 przebadanych modeli. Ponadto według statystyk awaryjności ADAC z 2022 roku modele Opla w różnych segmentach rynku, od Grandlanda i Crosslanda po Adama, wyróżniają się jako wysoce niezawodne samochody na rynku aut używanych.
Inżynierowie Opla koncentrują się również na dalszym podnoszeniu jakości w dłuższej perspektywie. W tym celu zintensyfikowano współpracę z dostawcami. Inżynierowie mówią o „solidności” przy określaniu czasów realizacji i norm dla części i komponentów. Oprócz dobrze znanych ankiet satysfakcji klientów „Strażnicy jakości” z Rüsselsheim oceniają również opinie i sugestie na forach i w innych kanałach mediów elektronicznych. Ponadto dealerzy Opla angażują się w jak największym stopniu, aby umieć też patrzeć z punktu widzenia klienta, gdzie można wprowadzić dalsze ulepszenia. Wszystkie opinie są traktowane poważnie i postrzegane jako okazja do poprawy jakości.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze