Czerwiec przyniósł dobre wieści z salonów sprzedaży Citroëna i Peugeota. Wzrosła – w przypadku Citroëna znacząco – sprzedaż budżetowych sedanów produkowanych w zakładach Grupy PSA w hiszpańskim Vigo. To ciekawe samochody, które testowaliśmy na początku roku – Citroën C-Elysee pojawił się w naszej redakcji ze środkowym poziomem wyposażenia i silnikiem benzynowym, Peugeot 301 przyjechał z dieslem pod maską i w najbogatszej wersji.
Według danych wortalu CarMarket w pierwszym półroczu C-Elysee sprzedawał się w następujących ilościach:
– styczeń – 62
– luty – 37
– marzec – 88
– kwiecień – 67
– maj – 89
– czerwiec – 194
W efekcie po sześciu miesiącach mamy w Polsce 537 sztuk C-Elysee, które powiększyły pulę 16 egzemplarzy zarejestrowanych jeszcze w roku 2012.
Dzięki nagłemu czerwcowemu przyrostowi C-Elysee awansował na trzecie miejsce w tabeli najpopularniejszych modeli Citroëna w Polsce! Prymat wiedzie Berlingo (1.498 egzemplarzy po półroczu), pozycję wicelidera zaś okupuje znakomity kompakt C4. A tak przy okazji – odwiedzajcie dealerów, bo ni z tego, ni z owego mój znajomy wszedł do salonu Citroëna i tak mu się C4-ka spodobała, że po paru dniach wyjechał nią z tego salonu uzyskując 16-tysięczny rabat!
301-ka nie ma tak dobrze – zajmuje w rankingu najpopularniejszych w tym roku w Polsce Peugeotów dopiero miejsce piąte, ale skutecznie goni crossovera 3008 i istnieje duża szansa, że w lipcu te dwa modele zamienią się miejscami. Wszystko to dzięki naprawdę dobrym wynikom sprzedaży 301-ki:
– styczeń – 95
– luty – 95
– marzec – 132
– kwiecień – 187
– maj – 134
– czerwiec – 173
W efekcie w tym roku na polskie drogi wyjechało 816 egzemplarzy tego modelu. To całkiem przyzwoity rezultat i mamy nadzieję, że coraz więcej Polaków będzie się przekonywać do tego przestronnego, wygodnego samochodu.
Sprawdziłem sobie z ciekawości, jak sprzedaje się jeden z największych rywali budżetowych aut koncernu PSA, czyli Škoda Rapid. Po pierwszym półroczu nabywców znalazło 1.929 egzemplarzy tego stylistycznego nijactwa ;-) ale czerwcowe wyniki sprzedaży pokazują już tylko 318 sztuk, a to mniej, niż łączna sprzedaż C-Elysee i 301 – tego samego samochodu de facto, tylko rozbitego na dwie marki. Bliźniaki PSA sprzedały się bowiem w czerwcu w łącznej liczbie 367 sztuk, a więc o niemal pół setki większej, aniżeli czeskie auto. I bardzo dobrze!
KG
Najnowsze komentarze