Podczas Święta Narodowego Francji w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu MODETYKA, którego celem jest promowanie zrównoważonej i odpowiedzialnej mody. Zwyciężyła Paulina Siuta, która wykonała komplet ubioru z organicznej bawełny i resztek materiału. Kolejne miejsca zajęły Dobromiła Hada-Jasikowska i Justyna Goźlińska.
Konkurs MODETYKA został zorganizowany przez Instytut Francuski w Polsce, we współpracy z Renault Polska, Francusko-Polską Izbą Gospodarczą oraz francuską marką DEMEURE. Tegoroczne zadanie dla uczestników polegało na zaprojektowaniu kompletu ubioru lub sukienki z tkanin etycznych.
Druga edycja konkursu została poświęcona tkaninom etycznym i to z nich uczestnicy mieli wykonać sukienkę lub komplet ubioru. MODETYKA promuje kreatywność w świecie mody i designu w Polsce, podnosząc jednocześnie świadomość w zakresie ochrony środowiska związanej z przemysłem tekstylnym i nadmiernym zużyciem zasobów naturalnych.
Laureatka pierwszego miejsca, Paulina Siuta zatytułowała swój projekt kurtki i sukienki „Coral blue tells the truth”. Do stworzenia go projektantkę zainspirowały abstrakcyjne grafiki przypominające fale wodne oraz efekty, jakie można uzyskać poprzez wlewanie tuszu do wody – tzw. technika Suminagashi. Projekt został wykonany w całości z certyfikowanej bawełny ekologicznej. Oprócz digitalowych nadruków na bawełnie została również zastosowana autorska struktura, która powstała z resztek materiałów.
Drugie miejsce w konkursie zajęła Dobromiła Hada-Jasikowska, która w ramach projektu „Self-grown sustainable dress” stworzyła sukienkę z kombuchy, grzybka herbacianego. Trzecia lokata przypadła zaś Justynie Goźlińskiej za projekt sukienki „Red red wine”. Praca powstała z organicznej bawełny barwionej kawą i winem.
Jestem bardzo zadowolona z wygranej. Już sam udział w konkursie był dla mnie pozytywnym doświadczeniem, a podczas finału miałam okazję poznać inne uczestniczki oraz osoby związane z branżą modową – mówi zwyciężczyni konkursu.
Laureatka pierwszej nagrody otrzyma możliwość odbycia dwumiesięcznego stażu u francuskiego projektanta mody DEMEURE oraz samochód elektryczny Renault ZOE na tydzień. Nagrodą za drugie miejsce jest stypendium na jednomiesięczny staż w inkubatorze mody we Francji lub u francuskiego projektanta mody. Trzy najlepsze projekty zostały także zaprezentowane na stoisku Renault podczas Święta Narodowego Francji.
Renault jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który zobowiązał się publicznie do ograniczenia śladu węglowego, a także jednym z pierwszych, który dokonał wielkich inwestycji na rzecz opracowania strategii sprzedaży samochodów elektrycznych, które są dostępne dla jak największej liczby klientów. Dla Renault redukcja śladu węglowego jest priorytetowym celem strategicznego planu Grupy. Renault należy do grona nielicznych firm, które znalazły się na liście przedsiębiorstw uznanych przez CDP za światowych liderów w dziedzinie przeciwdziałania zmianom klimatycznym.
Renault jest pionierem i liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych, które stanowią odpowiedź na współczesne wyzwania klimatyczne.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze