Renault – światowe wyniki handlowe grupy za rok 2018

2 33

Sprzedaż Grupy Renault z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong wyniosła 3,9 mln samochodów, co oznacza wzrost o 3,2%.

Sprzedaż Grupy Renault z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong, które są objęte konsolidacją od 1 stycznia 2018 roku, wzrosła o 3,2%. Przy uwzględnieniu zakresu konsolidacji z 2017 roku, sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 1,2%, podczas gdy cały rynek zniżkował o 0,3%.

W Europie sprzedaż Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie (+0,5%).

Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future i rozwija sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich. Obecnie stanowią one 50,6% sprzedaży Grupy w porównaniu do 49,2% w 2017 roku, m.in. dzięki markom Jinbei i Huasong.

W segmencie samochodów elektrycznych sprzedaż marki Renault wzrosła w ciągu roku o 36,6% z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+62,1%). Marka jest liderem w Europie z 22,2% udziału w rynku.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 33,7% (619.229 samochodów). Wzrost sprzedaży bez uwzględnienia marek Jinbei i Huasong wyniósł 0,9%. Sprzedano 467.042 samochody.

Renault przewiduje lekki wzrost sprzedaży w 2019 roku, z przyspieszeniem w drugim półroczu dzięki wprowadzeniu nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich oraz debiutowi Nowego Clio, flagowego modelu Grupy w Europie. Jego premiera odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie.

W 2018 roku Grupa Renault sprzedała 3.884.295 samochodów, w tym 2.532.567 (-5,2%) marki Renault i 700.798 (+7,0%) marki Dacia. Sprzedaż Łady zwiększyła się o 18,7% do 398.282 nowo zarejestrowanych samochodów, a sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 14,9% do 84.954 sztuk. Marki Jinbei i Huasong sprzedały łącznie 165.603 samochody.

W segmencie samochodów elektrycznych światowa sprzedaż marki Renault wzrosła w ciągu roku o 36,6% do ponad 49.600 samochodów, z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+62,1%). Marka jest liderem w Europie z 22,2% udziału w rynku. Sprzedaż ZOE wzrosła o 26,1% (39.458 samochodów), a Kangoo Z.E. o 105,1% (8.747 samochodów).

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong wzrosła o 33,7%. Pomimo spadku w Turcji i Argentynie, na rynkach, które są ważne w tym segmencie, w 2018 roku marka Renault odnotowała nowy rekord sprzedaży.

W 2018 roku sprzedaż Grupy Renault z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong wzrosła o 3,2%. Wzrost sprzedaży Grupy w Rosji, Brazylii i Afryce skompensował niemal w całości niekorzystną sytuację gospodarczą i geopolityczną panującą poza Europą – powiedział Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor handlowy Grupy Renault.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie (+0,5%). Dla porównania średni wzrost na rynku wyniósł 0,2%. Wzrost sprzedaży Grupy zapewniły głównie samochody z segmentu B (Clio, Captur, Sandero) i Nowy Duster. Clio nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (511.622 nowo zarejestrowane samochody, +10,3%), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (2,9%, +0,3 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami Nowego Dustera wprowadzonego do sprzedaży na początku roku oraz Sandero.

Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future i rozwija sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich. Obecnie stanowią one 50,6% sprzedaży Grupy, w porównaniu do 49,2% w 2017 roku, m.in. dzięki markom Jinbei i Huasong. Grupa osiągnęła te wyniki pomimo spadku sprzedaży w Turcji i Indiach oraz zakończenia sprzedaży w Iranie we wrześniu 2018 roku.

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, rynek odnotował wzrost o 12,8%. Grupa zajmuje pozycję lidera. Ponad 1/4 sprzedanych w Rosji samochodów to pojazdy marki Renault lub Łada. Sprzedaż Grupy wzrosła o 10,9%.

Sprzedaż samochodów marki Renault utrzymała się na stabilnym poziomie 137.062 samochodów w oczekiwaniu na pojawienie się modelu Arkana w 2019 roku.

Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 15,6% do 360.204 samochodów, co zapewniło jej 20% udziału w rynku (+0,5 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli w gamie. Łada jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem w Rosji.

W Brazylii Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku, który wzrósł o 13,6%. Nasza sprzedaż wzrosła o 28,5% do blisko 215.000 samochodów. Udział w rynku osiągnął 8,7% (+1,0 punktu) dzięki dobrym wynikom Kwida, który sprzedał się w liczbie ponad 67.000 sztuk.

W Afryce Grupa umocniła pozycję lidera z udziałem 18,1% w rynku. Sprzedała 218.797 samochodów, głównie w Maroku, Afryce Południowej i Egipcie. W Maroku Grupa Renault zdobyła 43% udziału w rynku, a jej sprzedaż wzrosła o 7%. Dacia utrzymała pozycję lidera. Dokker i Logan są dwoma najlepiej sprzedającymi się modelami w Afryce.

Marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 14,9% do ponad 26.000 samochodów w Afryce Południowej, co zapewniło jej 4,9% udziału w rynku. W Egipcie przy sprzedaży 20.504 samochodów udział marki w rynku wyniósł 11,4%, co oznacza wzrost o 3 punkty.

W Indiach sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 26,8% pomimo wzrostu na rynku o 8,4%, w oczekiwaniu na wprowadzenie nowego modelu w drugim półroczu 2019.

W Chinach Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future. Sprzedaż Dongfeng-Renault spadła o 26,9% w oczekiwaniu na nowe modele, które pojawią się w 2019 roku. Rozwój spółki joint venture RBJAC (marki Jinbei i Huasong) przebiega pomyślnie. Grupa przyspiesza ofensywę na rynku samochodów elektrycznych poprzez inwestycje w JM EV, który jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych. Łącznie, z uwzględnieniem nowych marek Jinbei i Huasong, sprzedaż Grupy w Chinach wyniosła 216.699 samochodów.

 

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA 2019 ROK

W roku 2019 światowy rynek samochodowy powinien utrzymać się na stabilnym poziomie w porównaniu do 2018 roku, podobnie rynek europejski. Natomiast rynek rosyjski powinien osiągnąć wzrost o minimum 3%, a brazylijski o 10%.

W tej sytuacji rynkowej Grupa przewiduje lekki wzrost sprzedaży w 2019 roku, z przyspieszeniem w drugim półroczu dzięki wprowadzeniu nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich oraz dzięki debiutowi Nowego Clio, flagowego modelu Grupy w Europie.

 

Łączna sprzedaż Grupy Renault w poszczególnych regionach (samochody osobowe i dostawcze)

Łącznie na koniec grudnia

2018

2017

Różnica (w %)

Francja

689.788

673.868

2,4%

Europa** (bez Francji)

1.230.954

1.237.956

-0,6%

Razem Francja + Europa

1.920.742

1.911.824

0,5%

Afryka, Bliski Wschód, Indie

448.959

532.118

-15,6%

Eurazja

747.602

732.795

2,0%

Ameryka Środkowa i Południowa

437.248

389.420

12,3%

Azja i Pacyfik

329.744

195.920

68,3%

Razem bez Francji i Europy

1.963.553

1.850.253

6,1%

Na całym świecie

3.884.295

3.762.077

3,2%

* Sprzedaż
** Europa = Unia Europejska, Islandia, Norwegia i Szwajcaria

 

Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki

Łącznie na koniec grudnia

2018

2017

Różnica (w %)

RENAULT
Samochody osobowe

2.124.364

2.264.823

-6,2%

Samochody dostawcze

408.203

406.968

0,3%

Samochody osobowe i dostawcze

2.532.567

2.671.791

-5,2%

RENAULT SAMSUNG MOTORS
Samochody osobowe

84.954

99.846

-14,9%

DACIA

Samochody osobowe

655.172

609.684

7,5%

Samochody dostawcze

45.626

45.131

1,1%

Samochody osobowe i dostawcze

700.798

654.815

7,0%

ŁADA  

 

Samochody osobowe

385.069

324.739

18,6%

Samochody dostawcze

13.213

10.879

21,5%

Samochody osobowe i dostawcze

398.282

335.618

18,7%

ALPINE   
Samochody osobowe

2.091

7

+++

JINBEI i HUASONG   
Samochody osobowe

13.416

Samochody dostawcze

152.187

Samochody osobowe i dostawcze

165.603

  
GRUPA RENAULT
Samochody osobowe

3.265.066

3.299.099

-1,0%

Samochody dostawcze

619.229

462.978

33,7%

Samochody osobowe i dostawcze

3.884.295

3.762.077

3,2%

 

15 największych rynków zbytu Grupy Renault na koniec grudnia 2018 r.

  

Sprzedaż 2018*

Udział w rynku SO+SD 2018

(szt.)

(%)

1FRANCJA

689.788

26,20

2ROSJA

497.266

27,62

3NIEMCY

235.609

6,33

4CHINY

216.699

0,80

5BRAZYLIA

214.822

8,70

6WŁOCHY

208.580

9,98

7HISZPANIA I WYSPY KANARYJSKIE

189.480

12,33

8TURCJA

115.842

18,66

9ARGENTYNA

114.348

14,78

10ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

103.607

3,79

11IRAN

101.347

10,56

12KOREA POŁUDNIOWA

90.369

5,06

13BELGIA + LUKSEMBURG

88.663

12,86

14INDIE

82.368

2,07

15MAROKO

75.418

42,52

* Dane na koniec grudnia 2018 r. (sprzedaż), bez Twizy.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Piotr001Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Sprzedaż samochodów osobowych grupy Renault w 2018 r. odnotowała minimalny spadek o 1%, natomiast w całej grupie sprzedaż samochodów dostawczych wzrosła o ponad 1/3 w porównaniu do 2017 r. co pozwoliło osiągnąć dodatni wynik w globalnej sprzedaży. Szczególnie duży sukces handlowy osiągnęły Dacia i Łada. Widać też, że poza segmentem samochodów dostawczych grupa Renault jest bardzo silna w dynamicznie rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych. Posiada tu odpowiednią wiedzę, ma opanowaną technologię i najpewniej zabezpieczone w odpowiedniej ilości dostawy baterii elektrycznych, co potwierdza szybki przyrost produkcji i sprzedaży samochodów elektrycznych, a dostawy baterii elektrycznych są bardzo często tzw. wąskim gardłem dla… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

Pasjonująca interpretacja! Szkoda tylko, że grupę której lider tytularny traci w Europie, wyciągają Dacia, Łada i jakieś wynalazki azjatyckie. Ale rozumiem, że osobiste sympatie czasami przymykają oczka na, jak to ująłeś suche zapisy liczbowe.