• Najnowsze

Ogólnoświatowe wyniki handlowe Grupy Renault za rok 2020

2021-01-12

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

2021-01-26
peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

2021-01-26

Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności

2021-01-26

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Ogólnoświatowe wyniki handlowe Grupy Renault za rok 2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-01-12
w Alpine, Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania6min czytania
254 3
3
220
UDOSTĘPNIEŃ
734
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

Grupa Renault zrealizowała wyznaczone cele CAFE[1], a marka Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie

W sytuacji pandemii COVID-19 Grupa Renault sprzedała na całym świecie w 2020 roku 2.949.849 samochodów, czyli o 21,3% mniej niż w roku poprzednim, przy średnim spadku na rynku o 14,2%.

Na koniec 2020 roku[2] Grupa Renault zrealizowała wyznaczone cele CAFE dla samochodów osobowych i dostawczych.

Po pierwszym półroczu 2020, w którym główne rynki zbytu Grupy mocno odczuły wpływ pandemii i obostrzeń związanych z kwarantanną, wyniki w drugiej połowie roku świadczą o lepszej odporności na trudną sytuację – sprzedaż Grupy w Europie utrzymała się na poziomie odpowiadającym rynkowym tendencjom.

Marka Renault dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie do 115.888 sztuk i umocniła swoją pozycję lidera w tym segmencie. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100.657 sztuk.

Portfel zamówień w Europie na koniec grudnia 2020 roku jest o 14% większy niż w 2019 roku, między innymi dzięki atrakcyjnej nowej ofercie napędów hybrydowych i ładowanych hybryd E-TECH. Zmniejszyła się również liczba samochodów na składzie o około 20% w porównaniu do 2019 roku.

W 2020 roku Grupa Renault rozwinęła najbardziej rentowne kanały sprzedaży, a marka Renault zwiększyła o blisko 1 punkt udział w rynku europejskim w sprzedaży do klientów indywidualnych.

W 2021 roku Grupa będzie kontynuowała przyjętą politykę handlową ukierunkowaną na zysk. Wdrożony zostanie plan strategiczny Renaulution, który zostanie zaprezentowany 14 stycznia br.

 

Grupa Renault dąży do poprawy wyników. Od tej pory będziemy stawiali na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży, z wyższą marżą jednostkową netto na każdym samochodzie, i to na wszystkich rynkach zbytu. Pierwsze wyniki były już widoczne w drugiej połowie 2020 roku, zwłaszcza w Europie, gdzie marka Renault zwiększyła sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach i umocniła pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych – oświadczył Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

Kryzys wywołany pandemią miał duży wpływ na naszą sprzedaż w pierwszym półroczu. Dzięki mobilizacji wszystkich pracowników mogliśmy stawić czoła tej sytuacji. Drugi półrocze pokazało lepszą odporność Grupy i przyniosło dobre wyniki na rynku samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Rozpoczynamy rok 2021 z wyższym poziomem zamówień niż w 2019 roku, niższym poziomem wyprodukowanych pojazdów na składzie i wyższym pozycjonowaniem cenowym całej naszej gamy – powiedział Denis le Vot, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Renault.

Wobec pandemii COVID-19 sprzedaż Grupy Renault spadła o 21,3% do 2.949.849 sztuk, przy średnim spadku na rynku 14,2%. Wysoki spadek sprzedaży wynikał w znacznej mierze ze ścisłej kwarantanny wprowadzonej w większości krajów, w których działa Grupa, i zawieszenia działalności handlowej w drugim kwartale, jak również spowolnienia gospodarki w czwartym kwartale, zwłaszcza we Francji. Grupa kontynuowała politykę handlową, która kładzie nacisk na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży.

Marka Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie

Na dynamicznie rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych w Europie marka Renault zajmuje pozycję decydowanego lidera z 115.888 sprzedanych samochodów. Oznacza to wzrost o 101,4% w porównaniu z 2019 r. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100.657 sztuk. W segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych najlepiej sprzedającym się samochodem jest Kangoo Z.E.

Ofertę elektrycznych samochodów Grupy w 2021 roku poszerzą modele Renault Twingo Electric i Dacia Spring.

Oprócz samochodów elektrycznych (BEV) Renault proponuje od lata ofertę napędów hybrydowych i hybrydowych plug-in E-TECH dostępnych w bestsellerowych modelach marki (Clio, Captur i Megane Grandtour). Marka weszła w ten sposób na rynek samochodów z napędem hybrydowym lub hybrydowym ładowanym. Sprzedała ponad 30.000 samochodów, co stanowi 25% sprzedaży poszczególnych modeli.

W pierwszym półroczu 2021 gama E-TECH powiększy się o modele Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid i Megane E-TECH Plug-in Hybrid.

W Europie

Sprzedaż Grupy spadła o 25,8% do 1.443.917 samochodów przy średnim spadku na rynku o 23,6%.

Udział marki Renault odnotował lekki wzrost do 7,7% (+0,1 punktu) dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli z segmentu B (Clio, Captur i ZOE) oraz wprowadzeniu napędów E-TECH.

Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem w tym segmencie w Europie z liczbą 227.079 sprzedanych sztuk. Marka Renault zwiększyła w ten sposób swój udział w sprzedaży dla klientów indywidualnych o blisko 1 punkt.

Marka Dacia odnotowała spadek sprzedaży o 31,7% do 385.674 samochodów. Dacia Sandero jest już czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych. Dwa flagowe modele marki, Nowe Sandero i Nowe Sandero Stepway weszły do sprzedaży pod koniec 2020 roku.

Nowa oferta silników dwupaliwowych Dacii, zasilanych benzyną i LPG, dostępna w większości modeli pod nazwą ECO­G, ma ponad 25% udziału w sprzedaży Dacii w Europie.

Sprzedaż samochodów Grupy poza Europą spadła o 16,5% głównie ze względu na spadek sprzedaży w Brazylii o 45%, co spowodowane było zmianą polityki handlowej z położeniem nacisku na najbardziej rentowne kanały sprzedaży.

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 30,1% (wzrost o 1,2 punktu). Sprzedaż spadła o 5,5% przy spadku na rynku o 9,2%.

ŁADA umocniła pozycję wiodącej marki na rynku rosyjskim z udziałem 21,5%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.

Udział marki Renault w rynku zmniejszył się o 0,2 punktu do 8% w oczekiwaniu na pojawienie się nowego Dustera w pierwszym półroczu 2021.

W Indiach sprzedaż Grupy spadła o 9,4% przy załamaniu na rynku o 18,8%. Tym samym marka zdobyła 2,8% udziału w rynku (+0,3 punktu), głównie dzięki sukcesowi modelu Triber. W pierwszym półroczu 2021 gama Renault obejmująca modele Kwid, Duster i Triber poszerzy się o nowego SUV-a Kiger.

W Turcji Grupa zachowała pozycję lidera na przeżywającym silne odbicie rynku.

W Korei Południowej sprzedaż marki Renault Samsung Motors wzrosła o 14,2% przy średnim wzroście na rynku o 5,5%. Jest to efekt sukcesu nowego modelu XM3 wprowadzonego w marcu 2020 roku.

 

[1] CAFE: Corporate Average Fuel Economy – korporacyjne standardy średniego zużycia paliw.

[2] Wyniki CAFE zostaną skonsolidowane i podane do publicznej wiadomości przez Komisję Europejską w ciągu najbliższych miesięcy.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineAwtoWAZDaciaE-TechGrupa RenaultŁadaRenaultRenault Samsungsprzedaż
Udostepnij88Tweet55Udostepnij15
Poprzedni

Samochód spalinowy czy elektryk? Renault porównuje koszty użytkowania

Następny

Opel Grandland po face liftingu. Czy tak będzie wyglądał nowy model?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Opel Grandland po face liftingu. Czy tak będzie wyglądał nowy model?

Samochody niemieckie kontra francuskie, włoskie i japońskie. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2021

Grupa Renault i Plug Power łączą siły. Powstaną nowe pojazdy na wodór

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Łukasz o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Erwi o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Dyzio o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Tomek o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM
    • TypeR o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM
    • D o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Andrew o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Jakman o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Arti o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?
    • Samochód elektryczny. Stellantis łączy siły z Engie: powstaną magazyny energii dla elektromobilności
    • Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    3
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.