Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-24
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
111 6
A A
2

Warto przeczytać!

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Nowa Dacia Duster Pickup 2023 4×4. Jak wygląda najnowsza odsłona?

Renault Laguna III i Peugeot 407. Tanie coupé ze świetnym wyglądem

Renault Austral i Dacia Duster w najnowszej odsłonie na Poznań Motor Show. Już w ten weekend

Koncerny Stellantis i Samsung ogłosiły dziś, że zawarły umowy w sprawie budowy zakładu produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych w stanie Indiana, w Stanach Zjednoczonych. Początkowa roczna zdolność produkcyjna zakładu ma wynieść 23 gigawatogodziny, a w ciągu najbliższych kilku lat ma wzrosnąć do 33 GWh.

Spółka joint venture zainwestuje ponad 2,3 mld euro i stworzy 1400 nowych miejsc pracy w miejscowości Kokomo w USA. Wartość inwestycji może stopniowo wzrosnąć do 2,9 mld euro. Nowy zakład będzie dostarczał moduły akumulatorowe do szeregu pojazdów produkowanych w zakładach Stellantis w Ameryce Północnej. Budowa fabryki ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, a rozpoczęcie działalności produkcyjnej planowane jest na pierwszy kwartał 2025 roku.

„Niecały rok temu zobowiązaliśmy się do realizacji strategii intensywnej elektryfikacji, opartej na pięciu gigafabrykach zlokalizowanych w Europie i Ameryce Północnej” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny firmy Stellantis. „Dzisiejsze wydarzenie umacnia nasze globalne zaangażowanie w zakresie produkcji akumulatorów i świadczy o dążeniu firmy Stellantis do dekarbonizacji przyszłości nakreślonej w dokumencie Dare Forward 2030. Dziękujemy gubernatorowi Holcombowi i sekretarzowi Chambersowi oraz burmistrzowi Moore’owi oraz ich zespołom, a także wszystkim moim współpracownikom za wsparcie i zaangażowanie w zbudowanie tej fabryki w Kokomo, miasta, które ma bogatą i długą historię dla naszej firmy.”

„Wyrażamy naszą wdzięczność wobec urzędników ze stanu Indiana i firmy Stellantis za wsparcie w ostatecznym wyborze lokalizacji zakładu w Indianie” – powiedział Yoonho Choi, dyrektor naczelny Samsung SDI. „Dzięki joint venture ze Stellantis zapewniliśmy sobie solidne oparcie na szybko rozwijającym się północnoamerykańskim rynku pojazdów elektrycznych. Dołożymy szczerych starań, aby w przyszłości przynieść rynkowi satysfakcję z najwyższej klasy produktów wysokiej jakości, a także przyczynimy się do osiągnięcia celu związanego ze zmianami klimatycznymi.”

„To kolejny niezwykle ekscytujący dzień, w którym możemy być ponownie w Kokomo, świętując tak transformacyjną inwestycję firmy Stellantis i naszych nowych partnerów w firmie Samsung” – powiedział gubernator stanu Indiana. „Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym krokiem w kierunku pozycjonowania Indiany jako lidera w przyszłości mobilności, technologii akumulatorów i czystej energii”.

W fabryce w Indianie, Samsung będzie stosować swoją najnowocześniejszą technologię PRiMX do produkcji ogniw i modułów baterii EV na rynek północnoamerykański. Firma Samsung wprowadziła swoją markę PRiMX, jako pierwszą w branży, w ubiegłym roku i zaprezentowała ją na targach CES 2022 w styczniu br.

W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030 firma Stellantis ogłosiła plany osiągnięcia do 2030 roku globalnej rocznej sprzedaży aut elektrycznych na baterie na poziomie pięciu milionów sztuk, osiągając 100% udziału sprzedaży BEV w samochodach osobowych w Europie oraz 50% udziału sprzedaży BEV w samochodach osobowych i lekkich samochodach ciężarowych w Ameryce Północnej.

Stellantis zwiększył również planowaną pojemność akumulatorów o 140 GWh do około 400 GWh, która ma być zapewniona przez pięć zakładów produkcji akumulatorów wraz z dodatkowymi kontraktami na dostawy.

Akumulatory z Indiany trafią do aut produkowanych na rynek USA i Kanady.

źródło: Stellantis


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka PółnocnaStellantis
Udostepnij40Tweet25Udostepnij7
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more