wtorek, 16 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Ogromna krytyka francuskich kompaktów! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 44/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-10-29
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
2.8k 87
76
2.5k
UDOSTĘPNIEŃ
8.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

MOTOR w tym tygodniu przeprowadził megatest 10 aut kompaktowych. Porównano auta pięciodrzwiowe z silnikami benzynowymi o mocach z przedziału 125-160 KM. W teście znalazły się dwa auta francuskie – Peugeot 308 i Renault Megane.  Jak wypadły?

 

MOTOR nr 44 (3514) z 26.X.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, DS 4, 205, 2008, 308, Partner, Rifter, R4, R6, 8, R10, Clio, K-ZE, Kadjar, Kangoo, Laguna, Megane, Megane eVision, Morphoz, Duster, Logan, Spring, Astra, Combo

 

Nie przypominam sobie, żeby pierwszy artykuł w numerze MOTOR poświęcił Dacii. Być może tak było, pamięć ludzka jest zawodna, ale ja tego nie pamiętam. A w tym tygodniu tak się stało. MOTOR prezentuje Springa – pierwszą seryjną Dacię o napędzie elektrycznym. Na stronach 4-5 znajdziecie artykuł poświęcony temu wdzięcznemu miejskiemu crossoverowi. To co najmniej dwie pieczenie na jednym ogniu – samochód elektryczny i modny Crossover, choć niezbyt duży. Ale wiele crossoverów i tak jeździ głównie w miastach. Do tego auto ma mieć atrakcyjną, jak na elektryka, cenę. MOTOR przewiduje, że za 2-3 lata może się pojawić hybrydowy Logan i pewnie inne modele marki Dacia. 373-centymetrowy Spring ma pokonywać do 225 km na pełnym ładowaniu, a to w ruchu miejskim całkowicie wystarczający zasięg. Auto ma cztery miejsca i silnik o mocy 44 KM – przy 125 Nm momentu obrotowego dostępnego od razu, jak to w elektrycznych samochodach, i masie 955 kg powinno to w zupełności wystarczyć. Jeśli zasięg będzie kluczowy, można będzie ograniczyć moc do 31 KM, ale wydłużyć zasięg o 10%.

W tekście wspomniano też inne modele (w tym koncepty) Grupy Renault – Morphoz, Megane Evision, Kadjar, City K-ZE, Megane.

O planach renowacji Peugeota 205 GTi MOTOR wspomina na stronie 6. Pisaliśmy o tym przed niemal dwoma tygodniami.

W okresie od stycznia do września włącznie Dacia Duster była piątym najchętniej wybieranym w Polsce nowym samochodem. Renault Clio sklasyfikowano na pozycji ósmej. Tak wynika z tabelki zamieszczonej na stronie 7.

Na tej samej stronie znajdziecie dział Przyszłe premiery. Wspomniano w nim DS 4, Peugeota 308 i Renault Kangoo.

Wspomniany na wstępie megatest kompaktów znajdziecie na stronach 10-23. W szranki stanęły Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Škoda Octavia i Volkswagen Golf. Opla pominę – jest jeszcze mało francuski. Peugeota skrytykowano, że jest już dość leciwą konstrukcją. Pochwalono wykonanie, ale skrytykowano system infotainment. Nie spodobały się też fotele wersji GT oraz kanapa i przestronność. Silnik uznano za żwawy, przekładnię za precyzyjniejszą, niż na początku produkcji, a zawieszenie za nieźle pracujące, choć głośne. Stwierdzono też, że belka skrętna potrafi w zakrętach podskoczyć na nierównościach, a ESP działa agresywnie. Do tego MOTOR twierdzi, że 308-ka jest dość droga, ale rekompensuje to bogatym wyposażeniem.

Testowe Renault Megane R.S. Line dysponuje 160-konnym silnikiem, który pracuje nadzwyczaj kulturalnie, za to skrytykowano 7-biegową skrzynię automatyczną, która rzekomo pracuje nieharmonijnie. Kompletnie nie spodobało się też zawieszenie, może poza komfortem. Słów krytyki pod jego adresem wylano naprawdę dużo. Nie spodobała się też ciasnota z tyłu, choć kanapa okazała się wygodna.

Oczywiście oba francuskie auta wylądowały pod koniec zestawienia – gorszy od nich okazał się tylko Hyundai, co jest dla mnie sporym zaskoczeniem. Wygrała, rzecz jasna, Škoda przed Volkswagenem, na czwartym miejscu sklasyfikowano Seata. Wspominam o tych autach nie tylko z uwagi na ich wynik. Zastanawiam się bowiem, jaki wpływ na rezultat testu mają zamieszczone tylko i wyłącznie pod opisem tych modeli reklamy (materiał sponsorowany) prezentujące finansowanie zakupu tych aut. Chciałbym wierzyć, że żaden, ale niepokój pozostaje…

Citroëna Berlingo, Peugeota Partnera i Riftera oraz Opla Combo wspomniano w teście Toyoty Proace City Verso opublikowanym na stronach 24-25. Auto japońskiej marki jest wyraźnie droższe od Berlingo z tym samym silnikiem. Czy warto dopłacać 15.000 zł?

Renault Laguna II jest widoczna na zdjęciu zamieszczonym na stronach 28-29. Potem pojawia się jeszcze na stronach 30-31.

Test asystentów kierowcy MOTOR opublikował na stronach 34-35. Znalazły się tam m.in. Peugeot 2008 i Renault Clio. Oba oceniono niewysoko.

Strona 37. przynosi podsumowanie sprzedaży aut używanych w sieci AAA Auto na rynkach środkowoeuropejskich. W Polsce w Top 10 pojawiały się Renault Clio i Dacia Duster, a na Węgrzech Megane.

W dziale Używane MOTOR przeanalizował modele napędzane słabymi (pod względem mocy), ale dobrymi silnikami. W Renault Clio III wspomniano motor 1.2 16v. W Dacii Logan I silnik 1.4 MPI. Innych interesujących nas aut nie wymieniono.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pojawiło się Renault 6. Wzmiankowano też modele Renault 4, Renault 8 i Renault 10.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.6 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082053088AstraBerlingoCitroenClioComboDaciaDS 4DS AutomobilesDusterK-ZEKadjarKangooLagunaLoganMeganeMegane eVisionMorphozMOTOROpelPartnerPeugeotR10R4R6RenaultRifterSpring
Udostepnij1001Tweet626Udostepnij175
Poprzedni

Gosia Rdest w ostatniej rundzie Alpine Europa Cup

Następny

Citroën obniża ceny swoich samochodów i obiecuje uczciwą cenę w UK

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën obniża ceny swoich samochodów i obiecuje uczciwą cenę w UK

Peugeot Partner 4x4 Dangel

Peugeot Partner 4x4 Dangel zaskoczył specjalistów. Najlepszy van na Litwie!

Ostrożnie w pobliżu cmentarzy!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

76 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kolo - Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje
  • Kolo - Nowy Citroën C5 Aircross, DS 9 360 KM 4×4 E-Tense, Peugeot 308 SW GT i Peugeot e-208: najnowsze testy Francuskie.pl
  • Slawo - Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • tomek - Citroën Ami w Polsce! Gdzie można zamówić małego elektryka i ile to kosztuje?
  • Tomasz O - Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje
  • ŁŁŁŁ - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Mi12 - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Mariusz - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Jarek - Renault Medallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Anonimowo - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!
  • Używane Renault Clio IV – dobry wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 32-33/2022
  • Renault Clio przejechało samo ponad 25 kilometrów z nieprzytomnym kierowcą po autostradzie
  • Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach. Skutki mogą być opłakane
  • Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
76
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.