Peugeot całkiem dobrze radzi sobie na europejskim rynku, co niestety niespecjalnie potwierdza się w Polsce. No ale kraj nad Wisłą, to specyficzny rynek dla motoryzacji. Jest jednak kraj, poza Europą, w którym sprzedaż Peugeota rok do roku (dane za jedenaście miesięcy) wzrosła aż o 133,5%. To Brazylia.
W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy br. Peugeot sprzedał w Brazylii 26.043 samochody. To już o 93% więcej, niż w całym roku 2020 i o 133,5% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Bestsellerem pozostaje Peugeot 208, na którego zdecydowało się w Brazylii 14.518 kierowców. Z takimi wynikami Peugeot jest najszybciej rozwijającą się marką na rynku brazylijskim w 2021 roku..
W samym tylko listopadzie sprzedano 3.042 samochody Peugeot, co oznacza wzrost o 65% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2020 roku. Pozwoliło to na osiągnięcie 1,9% udziału w rynku w bieżącym miesiącu. Peugeot notuje lepsze wyniki nawet w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Zarejestrowano o 62% więcej pojazdów w porównaniu do listopada roku 2019, kiedy to sprzedano w Brazylii 1.877 egzemplarzy aut Peugeot.
„Żyjemy w Brazylii w szczególnym momencie, z wynikami, które są lepsze z miesiąca na miesiąc, utrzymując wzrost znacznie powyżej średniej na rynku krajowym, nawet w okresie spadku gospodarczego. Marka utrzymuje silną synergię pomiędzy wszystkimi obszarami, aby lepiej prowadzić dialog z brazylijskimi konsumentami. Oprócz ważnej współpracy z dealerami i siecią obsługi posprzedażnej, koncentrujemy się na jakości produktów i usług” – twierdzi André Montalvao, odpowiedzialny za działalność komercyjną Peugeot Brasil.
Peugeot 208 nadal prowadzi w segmencie B-hatch z silnikami o pojemności skokowej powyżej 1.0. W listopadzie br. sprzedaż 208-ki wzrosła o 8,7 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem roku 2020 i stanowi już 11% tego segmentu. To wyjątkowy wynik, ponieważ segment B-hatch z silnikami powyżej 1.0 skurczył się o 25,6% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.
W 2021 roku sprzedano już 14.518 egzemplarzy modelu 208, co stanowi wzrost o 338% w porównaniu do 2020 roku. Tylko w listopadzie sprzedano 1.640 sztuk tego modelu, na co ogromny wpływ miała akcja promocyjna Lion Day, kiedy w ciągu zaledwie jednego dani sprzedano 800 samochodów, w tym ponad 600 przypadło na Peugeota 208. Impreza, która odbyła się 20. listopada, była największą akcją sprzedażową marki, obejmującą wszystkie salony sieci Peugeot w Brazylii.
Ten rekord sprzedaży potwierdza, że 208-ka oczarowała Brazylijczyków. W 2020 roku, w roku swojej premiery, nowy Peugeot 208 był wielkim zwycięzcą Europejskiego Samochodu Roku, jednej z najbardziej pożądanych nagród motoryzacyjnych na świecie, a także otrzymał tytuł Najlepszego Kompaktowego Hatchbacka przyznany przez Premio UOL Carros. W bieżącym roku model został wybrany Najlepszym Samochodem Kompaktowym w jedenastej edycji CAR AWARDS BRASIL i został wyróżniony przez „Motorshow Magazine”. Elektryczna wersja sportowego hatchbacka, która właśnie pojawiła się na brazylijskim rynku, również zdobyła swoje pierwsze duże wyróżnienie: e-208 GT otrzymał tytuł Najlepszego Samochodu Elektrycznego w konkursie Premio Car Awards Brasil 2022, organizowanym przez „Car Magazine”.
Dodajmy jeszcze, że w segmencie B-SUV Peugeot 2008 odnotował w Brazylii wzrost sprzedaży o 54% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze