Jeep Avenger
Wiadomości

Jeep Avenger nie tylko z Tychów. Stellantis ogłasza nowe miejsce produkcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
tesla y Wiadomości
Wiadomości

Dramat właściciela. Tesla się zaktualizowała i przestała działać

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
luca de meo 1 Wiadomości
Wiadomości

Szef Renault, Luca de Meo i jego książka z duszą i przesłaniem

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault kangoo Wiadomości
Wiadomości

Ile przejedzie używane elektryczne Renault Kangoo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
policja 01 Wiadomości
Wiadomości

Policja nie ma prawa nazywać zlotów i spotkań miłośników motoryzacji nielegalnymi

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault boreal Wiadomości
Wiadomości

Nowy 7-osobowy Renault Boreal przyłapany w czasie testów. Będzie wersja pickup?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Scenic dCi 110 KM Hybrid Assist oczami użytkownika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-26
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
638
A A
3
renault scenic 2017 2 Wiadomości

Jeden z naszych Czytelników podzielił się z nami wrażeniami z testów Renault Scenic. Przedstawiamy Wam zapis jego wrażeń z jazdy nowym modelem, wyposażonym w silnik diesla o mocy 110 KM oraz układ Hybrid Assist. Całość pracowała z manualną skrzynią biegów.

renault scenic 2017 1 WiadomościSzukając samochodu dla siebie zacząłem rozważać zakup nowego Renault Scenic. Model ten bardzo mi się podoba i spełnia podstawowe wymagania w kwestii przestronności wnętrza czy możliwości przewozu bagażu. Dlatego postanowiłem zapoznać się z nim bliżej. Do testów otrzymałem auto w pięknym, granatowym kolorze, wyposażone w silnik diesla o mocy 110 KM. W moim codziennym aucie mam do dyspozycji nieco mocniejszą jednostkę benzynową turbo, byłem więc bardzo ciekaw, jak duży Scenic zachowa się ze stosunkowo małym dieslem. Bardzo chciałem też poznać działanie układu Hybrid Assist, o czym za moment.

renault scenic 2017 6 WiadomościWygląd zewnętrzny jest dość ciekawy. Samochód trochę przypomina kształtem model Espace. Wrażenie wielkości potęgują ogromne, 20-calowe koła. Opony mają 195 mm szerokości i powinny charakteryzować się mniejszymi oporami toczenia oraz zużyciem. Z przodu mamy do czynienia z typowym kształtem, jakie mają dzisiaj chyba wszystkie duże modele Renault, z tyłu to już tradycyjny Scenic. Duża, masywna klapa bagażnika otwiera się wysoko pełniąc, zwłaszcza przy jesiennej pogodzie, także osłonę przed deszczem. Gdy parkujemy w ciasnym garażu, musimy pamiętać żeby postawić samochód w odpowiedniej odległości od ściany, aby komfortowo otworzyć klapę. Przy parkowaniu bardzo przydatną funkcję pełniły czujniki przednie i tylne. Trudno mi było optycznie ocenić odległość do przeszkody, zwłaszcza z przodu. Powodem jest wysoko położona maska.

Ponieważ w samochodzie spędzam dużą część dnia, interesowało mnie wnętrze. W Scenicu siedzi się bardzo wygodnie i wysoko. Wrażenie przestronności potęgują spore szyby. Widoczność na wszystkie strony, jest świetna. Wyjątek stanowi jazda w czasie intensywnych opadów. Wtedy małe boczne szybki są zalewane przed wodę.

renault scenic 2017 3 WiadomościWnętrze jest przemyślane pod kątem przewożenia dużej ilości drobiazgów. Podobno łączna pojemność schowków wynosi aż 63 litry. Sporo! Są tu takie udogodnienia, jak przestrzenie do przechowywania przedmiotów pod podłogą, stoliczki dla pasażerów z tyłu, a nawet lusterko do kontrolowania dzieci. Przed pasażerem znajduje się schowek o pojemności 11,5 litra. Jest on chłodzony i otwierany dość nietypowo, w formie szuflady. Rozwiązanie przypadło do mi gustu. Środkowy tunel jest otwierany, po rozsunięciu mamy tam dostęp do dwóch uchwytów na napoje i gniazda zasilania. Co ciekawe, w Scenicu, który testowałem, miałem aż 4 złącza USB, czytnik kart SD oraz dwa gniazda zasilania. Fotele przednie są bardzo wygodne, przy moim wzroście (179 cm) zapewniają bardzo dużo miejsca. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 2/3 na 1/3.

Wnętrze daje dużo możliwości personalizacji. MultiSense w Renault jest bardzo fajnym rozwiązaniem, zmieniając kolory wnętrza, reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia czy też dźwięk jednostki napędowej. Ustawiałem kolory kilka razy w zależności od nastroju i muszę przyznać, że to coś więcej niż gadżet. Przyszło mi też do głowy, że wygodna byłaby aplikacja na telefon przeznaczona do wprowadzania tych zmian.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
renault scenic 2017 8 WiadomościWygodę zapewniał system bezkluczykowy. Wystarczy mieć kluczyk w kieszeni i już. Nie trzeba nic dodatkowo naciskać przy otwieraniu lub zamykaniu samochodu. Po prostu łapiemy za klamkę i auto się otwiera. Zamykanie jest jeszcze prostsze, po odejściu kilka metrów od auta zamyka się ono samo. Proste i wygodne. Wśród wielu innych systemów moją uwagę zwrócił, jeszcze nowy dla mnie, system wykrywania przekroczenia linii pasa ruchu. Szkoda tylko, że w Polsce jakość linii na drogach bywa różna. Kiedy farba jest w miarę nowa, system za pomocą drgań kierownicy daje znać, że zjeżdżasz z toru jazdy. Jest to trochę jak w samolocie przy zbliżaniu się do prędkości przeciągnięcia, tyle, że w samolocie drga drążek sterowy.

Zwróciłem też uwagę na sprawne działanie systemu Start&Stop. Do tej pory miałem do czynienia z tym systemem w autach z automatyczną skrzynią biegów. Muszę pochwalić Renault za bardzo dobre rozwiązanie w testowanym Scenicu. Mimo, a może dzięki, manualnej skrzyni, silnik uruchamiał się bardzo szybko. Było to praktycznie niezauważalne dla kierowcy. Wyłączanie silnika w końcu nie przeszkadza. Zawieszenie Scenica jest nastawione na komfort, bo jedzie się płynnie i wręcz miękko.

Samochód dobrze trzyma się drogi. Oczywiście z tym silnikiem nie mogłem poszaleć, ani też nie miałrenault scenic 2017 4 Wiadomościem zamiaru, bo to rodzinny van a nie rajdówka. Do 140 km/h w środku jest cicho, dopiero powyżej tej prędkości zaczynają do nas docierać opory powietrza. Zużycie paliwa zależało bardzo mocno od stylu jazdy, przy spokojnej Scenic spalał poniżej 6 litrów na 100 kilometrów. Jazda dynamiczna oznaczała już ponad 7 litrów na 100 kilometrów.

Ciekawie zachowuje się układ Hybrid Assist. Składa się on z silnika 1.5 dCi sprzężonego z rozrusznikiem o mocy 10 kW, napędzanego paskiem klinowym oraz akumulatora dodatkowego o napięciu 48v. Takie rozwiązanie zastępuje alternator oraz wspiera silnik podczas przyspieszania. Jednocześnie odciąża hamulce, ponieważ podczas hamowania silnikiem ów rozrusznik działa jak hamulec, doładowując akumulator tylny. Warto jednak podkreślić, że nie da się jeździć na samym prądzie. Wspomaganie ruszania przez silnik elektryczny, ma za zadanie nie tylko poprawić osiągi ale też zmniejszyć zużycie paliwa. Dodatkowy akumulator przez specjalną przetwornicę wspiera też działanie systemów elektrycznych samochodu. Bardzo pomysłowe i niedrogie rozwiązanie.

Samochód testował Szymon

Jeśli chcecie się podzielić swoimi wrażeniami z jazdy, piszcie na adres [email protected]

Zastrzegamy sobie prawo do korekty i wyboru tekstów do publikacji.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

unnamed Wiadomościrenault scenic 2017 8 Wiadomościrenault scenic 2017 7 Wiadomościrenault scenic 2017 6 Wiadomościrenault scenic 2017 5 Wiadomościrenault scenic 2017 4 Wiadomościrenault scenic 2017 3 Wiadomościrenault scenic 2017 2 Wiadomościrenault scenic 2017 1 Wiadomościrenault scenic 2017 9 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultScenic
Udostepnij221Tweet138Udostepnij39
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4127 udostępnienia
    Udostepnij 1651 Tweet 1032
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1158 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 290
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    365 udostępnienia
    Udostepnij 146 Tweet 91
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    582 udostępnienia
    Udostepnij 233 Tweet 146

Testy samochodów

Citroen C3 Aircross face lifting Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-17
01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
01. Nowy Citroën C3 w wersji Shine Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Shine 1.2 82 KM – miejski samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-15
big Wiadomości
Testy

Test: Peugeot RCZ Brownstone 1.6 THP 200 KM – lew piękniejszy niż Audi TT. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-10-11
dacia spring 2 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

autor Tomasz Nowicki
2024-11-17

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Droga solarna we Francji już otwarta

Mocniejsza hybryda w samochodach Stellantis? Wszystko przez sukces Peugeot 3008!

Dobre oceny francuskich samochodów! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 10-11/2021

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz