Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Okiem użytkownika. Proste konstrukcje w trasie: oszczędny diesel czy benzyna z LPG?

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-09-10
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
1.8k
A A
16
Renault Clio i Laguna: diesel, czy benzyna z LPG?

Nic nie daje większych możliwości sprawdzenia samochodu niż eksploatacja w rozmaitych warunkach. Zwłaszcza wakacyjne eskapady pozwalają na bezpośrednie porównania na pozór skrajnie różnych modeli – które dziś przedstawiają podobną wartość. Sprawdźmy wobec tego, który wariant podróżowania jest tańszy diesel czy benzyna z LPG na przykładzie modeli Renault Clio III 1.5 dCi i Laguna III 2.0 16V z instalacją gazową.

W czasach swojej świetności godnie wyposażona Laguna III kosztowała przynajmniej dwukrotnie więcej niż bazowe Clio III. Obecnie po latach ich ceny osiągnęły podobnie niski poziom – 10-15 tysięcy złotych wystarczy na zakup egzemplarzy godnych uwagi. Na popularnej wakacyjnej trasie Łódź – nadmorskie Dębki – Łódź zestawiliśmy wyprodukowane w 2010 roku Clio III napędzane najsłabszą wersją diesla 1.5 dCi o mocy 65 KM z potwierdzonym przebiegiem 210 tysięcy kilometrów oraz Lagunę III z 2007 roku z 140-konnym benzynowym silnikiem z sekwencyjną instalacją gazową. W przypadku importowanej z niemieckiego rynku Laguny licznikowy przebieg wypada traktować z przymrużeniem oka.

Peugeot 408 – reklama

Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles

Aby podróż dla załogi Clio była możliwie mało uciążliwa ustaliliśmy prędkość przelotową na 120 km/h, powyżej w kabinie robi się już nieznośnie głośno. Nowe wielosezonowe opony azjatyckiej marki gwarantują zupełnie inną pewność prowadzenia niż stare i zużyte opony renomowanej marki – są jednak dosyć głośne. Po komisyjnym tankowaniu samochodów do pełna ruszyliśmy w trasę, nocą aby uniknąć wakacyjnych zatorów za obwodnicą trójmiejską.15.8 Wiadomości

Clio i Laguna – porównanie spalania

Oczywiście komfortu jazdy między Clio a Laguną nie sposób porównać. Zupełnie inny poziom akustyki, wydajności klimatyzacji czy samych siedzeń – pamiętajmy, że te dwa modele dzielą dwa segmenty. Jazda nocą za kierownicą Clio z bazowym dieslem ma jeszcze jedno, istotne uzasadnienie. Ponowne rozpędzenie miejskiego urządzenia trwa bardzo długo – z tym problemów żadnych nie ma Laguna, której wolnossący silnik opracowany przez Nissana generuje wystarczające parametry. Co bardzo odczuwalne w Clio, w czasie jazdy w upalny dzień włączenie klimatyzacji odczuwalnie odbiera wigor silnikowi.15 Wiadomości

Całą podróż – 400 km – moglibyśmy odbyć bez zatrzymywania się, gdyby nie mocno ograniczony zasięg Laguny na gazie. W tempie 120 km/h pełny zbiornik wystarcza na 300 km. Krótka przerwa na tankowanie gazu i rozprostowanie kości wystarczyła – swoją drogą podobny użyteczny zasięg ma gros samochodów elektrycznych, tylko w ich przypadku wymuszony postój trwa wielokrotnie dłużej. Podróż powrotna wyglądała analogicznie, przemieszczaliśmy się także nocą aby utrzymać równe tempo jazdy niekiedy spowalniane przez kampery i osobówki holujące przyczepy kempingowe.

Po dojechaniu do Łodzi w Clio zostało jeszcze ponad 1/4 zbiornika paliwa. Po szybkich obliczeniach wynik spalania Clio 1.5 dCi to imponujące 4 litry na setkę, Laguna potrzebowała natomiast 11 litrów gazu w tych samych warunkach. Przy obecnych cenach tych dwóch paliw różnica w koszcie przejechania stu kilometrów to niecałe 6 złotych.

Ile kosztuje nowe Renault Rafale? Wersje, wyposażenie, cena


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

15.8 Wiadomości15 WiadomościRenault Clio i Laguna: diesel, czy benzyna z LPG?
1.7 22 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Nowy Nissan LEAF wyjezdza na drogi. Imponujacy zasieg 622 km zaawansowane technologie i elegancka aerodynamiczna sylwetka 69 Wiadomości

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16
Tagi: RenaultużywaneClioLaguna
Udostepnij644Tweet403Udostepnij113
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3425 udostępnienia
    Udostepnij 1370 Tweet 856
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3459 udostępnienia
    Udostepnij 1384 Tweet 865
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2308 udostępnienia
    Udostepnij 923 Tweet 577
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5157 udostępnienia
    Udostepnij 2063 Tweet 1289

Testy samochodów

peugeot 207 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29
dacia jogger hybrid 140 zima 7 scaled Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12
peugeot 408 allure pack 2023 2 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 130 KM na dystansie ponad 2000 kilometrów. Spalanie, zalety, wady, opinie.

autor Tomasz Nowicki
2023-08-15
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po niemal 73.000 km 13 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po niemal 73.000 km. Długodystansowa ocena używania tego modelu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-13
peugeot partner 2019 107 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner Furgon Long 1.5 BlueHDi 130 KM – transport komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-27

Najnowsze komentarze

  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Fotoamator - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

Zobacz też

Citroën DS Cabriolet za milion

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Lacoste et Battmann (1897-1913)

Z wizytą w C_42

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz