luca de meo Wiadomości
Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
Dacia Duster
Wiadomości

Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

autor Gabi Rusek
2025-05-21
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
alfa romeo stradale 00 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo 33 Stradale „00 prototype”: Nowy rozdział legendy w sercu Balocco i Turynu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Okiem użytkownika. Renault Megane III 1.5 dCi i problemy z rozrządem

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-07-29
w Wiadomości, Renault, Używane
Czas czytania 4 minut
2.3k
A A
8
Renault Megane III

Praktycznie tylko kupując samochód nowy mamy pewność co do jego przeszłości – choć i w tej kwestii, jak pokazuje historia, niektórzy sprzedawcy potrafią oszukiwać klientów. Natomiast kupując pojazd na rynku wtórnym podejmujemy spore ryzyko i to niezależnie od opinii o sprzedawcy. Dotyczy to zwłaszcza dotychczasowej historii serwisowej, co jest kluczowe dla nowego nabywcy. O tym jak ważne jest stosowanie zasady ograniczonego zaufania przekonał się Pan Jerzy, właściciel Renault Megane III.

Przed rokiem po długich poszukiwaniach, oględzinach wielu niezgodnych z opisem i zapewnieniami sprzedawców samochodów udało się kupić istotnie zadbany egzemplarz Megane III odsłony z 2014 roku. Dobrze utrzymane kombi z niewielkim dieslem – 1.5 dCi 110 KM – dotrwało bez wypadków i zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy z nienaganną historią serwisową. Istotnie przeprowadzona przed zakupem kontrola w serwisie nie wykazała żadnych wycieków, śladów wypadków czy drobnych uszczerbków które należałoby usunąć natychmiast.

Przekazana przez sprzedającego dokumentacja potwierdzała niedawno przeprowadzaną wymianę oleju i filtrów, wymianę sprzęgła (bez dwumasowego koła zamachowego) i co kluczowe dla Pana Jerzego wymianę kompletnego zestawu rozrządu. To właśnie ten ostatni element ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa samej jednostki napędowej. Zerwanie paska rozrządu w przypadku 1.5 dCi jak i dziesiątek innych konstrukcji kończy się zderzeniem tłoków z zaworami – czyli bardzo kosztownym remontem całego silnika. Rzekomo razem z paskiem wymieniono rolki i napinacz.

Zobacz test: Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsądek góruje nad emocjami. Opinie, wady, zalety

Renault Megane 20 tys. km po wymianie rozrządu

Do dnia dzisiejszego Pan Jerzy wielokrotnie podróżował z Łodzi nad morze pokonując przeszło 850 km w ramach jednej eskapady, czy dziesiątki innych krótszych podróży – od udokumentowanej wymiany rozrządu minęło raptem 20 tysięcy kilometrów. Każda dotychczasowa podróż kończyła się zachwytami nad niskim spalaniem małego diesla i akceptowalną dynamiką. Tym razem jednak razem pracy silnika towarzyszyło niepokojące terkotanie.

Początkowo Pan Jerzy podejrzewał, że to kompresor klimatyzacji kończy swój żywot, w tym celu odwiedził najbliższy zakład mechaniczny w nadmorskiej miejscowości celem rozwiązania wątpliwości. Układ klimatyzacji cały okazał się w doskonałym stanie, za to ku zaskoczeniu właściciela winowajcą okazał się właśnie napęd rozrządu. Jako że mechanik nie był już w stanie w piątek zamówić niezbędnych części i interwencyjnie dokonać wymiany, Pan Jerzy postanowił z duszą na ramieniu wrócić do Łodzi i już na miejscu zająć się sprawą.

W Łodzi mechanik opiekujący się Megane przed zamówieniem części zabrał się za rozebranie rozrządu – jak zaznaczył, w ramach sprawdzenia rzeczywistego typu zastosowanego rozrządu, bowiem zamawianie podzespołów do Renault i nie tylko zgodnie z numerem VIN nie zawsze kończy się doborem dobrej i pasującej części. Pasek rozrządu wyglądał na wyeksploatowany aczkolwiek nie nosił śladów pęknięć. Zupełnie inaczej zaś wyglądały rolki i pozostałe elementy. Rolki obracały się ze wspomnianym hałasem, na domiar złego poruszały się już z wyczuwalnym luzem. Było więc o włos od kosztownej usterki.

Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata

Zdaniem mechanika zestaw rozrządu mógł być wymieniony w terminie zgodnym z dokumentami. Tutaj jednak zastosowano wybitnie tani zamienny zestaw wątpliwej jakości – co widać było po tak krótkim okresie użytkowania. Elementy należytej jakości po 20 tysiącach kilometrów nie zdradzałyby najmniejszych oznak zużycia.

Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane III 1.5 dCi 002 WiadomościRenault Megane III 1.5 dCi 003 WiadomościRenault Megane III 1.5 dCi 004 WiadomościRenault Megane III
2.1 17 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

2025-05-23
Tagi: RenaultużywaneMegane
Udostepnij828Tweet518Udostepnij145
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

07. Test Renault Grand Scenic IV idealnym samochodem rodzinnym Wiadomości
Testy

Test: Renault Grand Scenic IV 1.5 dCi 110 idealnym samochodem rodzinnym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-11-17
citroen c4 130 km 2022 1 3 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM: praktyczny test. Toyota C-HR, Kia Ceed i Volkswagen Golf mogą się schować! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-20
DS 7 Crossback
Wiadomości

Test: DS 7 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – tańsza alternatywa dla Audi Q3 i BMW X1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-14
Peugeot e-Traveller
Testy

Test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-09
citroen c4 picasso 2006
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 110 KM 2006 – rodzinny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Citroën MY2024: ile kosztują nowe samochody spod znaku szewronów? Cenniki już dostępne

Ranking marek grupy Renault i Stellantis w Polsce: TOP 10 styczeń-kwiecień 2023

Uwaga, branża motoryzacyjna! Nadchodzi kryzys związany ze spowolnieniem sprzedaży. Auta podrożeją!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz