Marka Citroën ma swoje początki w Polsce, przypomnieli członkowie stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne, a zrobili to w niezwykły sposób. 18. kwietnia, w rocznicę przyjazdu Andre Citroëna, wyruszyli zabytkowym Citroënem C4 z 1931 roku, w towarzystwie bardziej już współczesnych modeli marki, ze Szczecina do Głowna w województwie łódzkim. Dlaczego właśnie tam?
Na to pytanie odpowiada Ewa Ślusarczyk w swoim reportażu z tej niezwykłej wyprawy:
W historii marki Citroën znajdziemy bardzo wiele związków z Polską. W Warszawie mieszkali i tu są pochowani dziadkowe Andre Citroëna, założyciela firmy. Rodzice Citroëna, również w Warszawie, wzięli ślub. Jednym z głównych inżynierów zakładów Citroëna we Francji był Polak, późniejszy dyrektor zakładów, w których produkowano bombowce PZL Łoś.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli:
- Frédéric Billet, ambasador Francji w Polsce,
- Grzegorz Janeczek, burmistrz Głowna,
- CCIFP, Francusko-Polska Izba Gospodarcza,
Głównym partnerem akcji była firma Michelin. Partnerami akcji byli Citroën Drewnikowski Szczecin, Citroën Mojsiuk Koszalin, Citroën Polmozbyt Holding Bydgoszcz, Citroën Polmozbyt Holding Włocławek, Citroën Syguła Łódź. Transmisję danych z wyprawy zapewniła sieć Orange.
Główny patron medialny akcji: Francuskie.pl.
zdjęcia i montaż: Ewa Ślusarczyk
Odwiedź Głowno:
Jeśli chcecie odwiedzić Głowno (woj. łódzkie, niedaleko Łodzi, dogodny dojazd autostradą A2), by zobaczyć miejsca, które widać w reportażu, to poniżej zamieszczamy mapkę lokalizacji, gdzie w 1900 roku pojawił się Andre Citroën:
To właśnie tutaj znajdował się jaz wodny, w którym pracowały słynne koła daszkowe, na które patent zakupił Citroën.
Najnowsze komentarze