Zaprezentowana jako światowa premiera na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2003 roku, 20 lat temu, w kwietniu 2004 roku, trzecia generacja Opla Astry (Astra H) zadebiutowała na głównych rynkach europejskich wyłącznie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (pozostałe wersje nadwoziowe pojawiły się później).
Sprawdź aktualną gamę modeli Opel w Polsce
Wkrótce potem Astra H trafiła w przeszło 20 różnych wersjach na rynki wielu krajów. Oczywiście pisząc o ponad 20 wersjach mam na myśli kombinacje różnych zespołów napędowych i wersji wyposażenia. Astra H otrzymała wówczas cztery poziomy wyposażenia i sześć silników ECOTEC (o mocach od 80 KM do 170 KM), wśród których znajdowała się nowa, popularna jednostka benzynowa i turbodiesel oparty o common rail.
Oprócz skrętnych reflektorów AFL – wówczas absolutnej nowości w tym segmencie rynku – które potrafią podążać za ruchami kierownicy tak, że ich światło towarzyszy, a nawet wyprzedza zakręty, które były dostępne w standardzie lub na zamówienie w 5-drzwiowym Oplu Astra-H, samochód otrzymał też, w zależności od poziomu wyposażenia, elektroniczną kontrolę stabilności ESPPlus najnowszej generacji, funkcję SportSwitch dostosowującą zawieszenie do ustawień preferowanych przez miłośników sportowej jazdy, modyfikację reakcji kierownicy i pedału gazu, kurtyny powietrzne przednie, boczne i tylne, aktywne przednie zagłówki, kolumnę kierownicy z regulacją wysokości i głębokości, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz nowe systemy audio i komunikacyjne.
Przełożyło się to na dynamiczne zachowanie na drodze, komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa, które w oczach opinii publicznej i profesjonalistów były głównymi atrakcjami trzeciej generacji Astry.
Nie można oczywiście zapomnieć o oryginalnej i dynamicznej linii nadwozia, która wyraźnie wyróżniała Opla Astra H na tle bezpośrednich konkurentów i stanowiła jasny sygnał w segmencie. Jego bardzo wyważone proporcje były podstawą harmonijnego i aerodynamicznego kształtu (Cx 0,32). Wąskie powierzchnie, wyraziste linie, dopracowane technicznie detale i oryginalne elementy graficzne podkreślały nowy język stylistyczny Opla.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat samochodów marki Opel
Nowy 5-drzwiowy Opel Astra H był między innymi jednym z największych samochodów w swojej kategorii: miał 4,25 m długości, 1,75 m szerokości, 1,46 m wysokości i rozstaw osi 2,61 m. W porównaniu do poprzedniego modelu był zatem o 35 mm wyższy, 44 mm szerszy i 139 mm dłuższy. W ten sposób pasażerowie mieli do dyspozycji więcej miejsca niż w poprzednim modelu i bagażnik o pojemności 380 litrów, co było wtedy najlepszym wynikiem w tej klasie.
Opel Astra H pozostawał w produkcji do 2011 roku, kiedy to jego miejsce zajął Opel Astra J.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze