Opel Astra doczekał się face liftingu. Samochód nie przeszedł wielu zmian w wyglądzie zewnętrznym, ale producent zapowiada „nowe oszczędne jednostki napędowe” oraz technologie na pokładzie.
Nowy Opel Astra prezentuje się prawie identycznie do modelu sprzed face liftingu. Drobnym zmianom poddano jedynie przedni zderzak oraz listwy, które łączą się z logo producenta na grillu. Więcej zmian dla niemieckiego kompaktu nie będzie niewidocznych na pierwszy rzut oka.
W samochodzie zainstalowano nową cyfrową kamerę przednią, która rozpoznaje pojazdy, pieszych i znaki drogowe, a także ulepszoną kamerę wsteczną i cyfrowe wskaźniki. Klienci zamawiający nową Astrę otrzymają również nowy system multimedialny, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. System jest dostępny w wersjach: Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. W nowym modelu jest inteligentniejszy, szybszy i bardziej intuicyjny niż u poprzedniczki. Podobnie jak w Insigni, system Multimedia Navi Pro posiada 8-calowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe.
Szyba przednia nowej Astry jest podgrzewana, model otrzymał również nowy opcjonalny system nagłośnieniowy Bose oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfona. Zmiany odświeżonego konkurenta Renault Megane dotyczą także opcjonalnego sportowego zawieszenia. Najwięcej nowości znajdziemy jednak pod maską kompaktu. Opel zapowiada, że emisja CO2 modelu została obniżona o 19%. Wszystko dzięki ograniczeniu masy pojazdu o 200 kg w porównaniu do Astry sprzed liftingu oraz nowym silnikom, które spełniają normę Euro 6d. Co ciekawe, zgodnie z informacją Opla, nowe silniki w Astrze zostały zaprojektowane w Ruesselsheim w Niemczech, jeszcze przed integracją marki Opel z Grupą PSA.
Nowy Opel Astra jest napędzany za pomocą 3-cylindrowej jednostki 1.2 w wersjach o mocy: 110 KM, 130 KM oraz 145 KM, które współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według cyklu WLTP wynosi 5,3 l/100 km. W ofercie dostępny będzie także wysokoprężny silnik 1.5 o mocy 105 lub 122 KM. Dla najmocniejszego diesla dostępna będzie nowa 9-biegowa przekładnia automatyczna. Średnie spalanie w wersji wysokoprężnej wynosi 4,6 l/100 km.
Niemiecki producent chwali aerodynamikę swojego nowego modelu. Opel Astra Sports Tourer odznacza się współczynnikiem oporu Cd wynoszącym 0,25, a dla wersji pięciodrzwiowej współczynnik ten wynosi 0,26. Wynik osiągnięto dzięki sekcjom osłony chłodnicy, które otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, co poprawia przepływ powietrza. Do obniżenia oporu powietrza przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.
Najnowsze komentarze