Opel Astra po face liftingu – wygląd prawie bez zmian, nowe silniki

13 1 830

Opel Astra doczekał się face liftingu. Samochód nie przeszedł wielu zmian w wyglądzie zewnętrznym, ale producent zapowiada „nowe oszczędne jednostki napędowe” oraz technologie na pokładzie.

Nowy Opel Astra prezentuje się prawie identycznie do modelu sprzed face liftingu. Drobnym zmianom poddano jedynie przedni zderzak oraz listwy, które łączą się z logo producenta na grillu. Więcej zmian dla niemieckiego kompaktu nie będzie niewidocznych na pierwszy rzut oka.

W samochodzie zainstalowano nową cyfrową kamerę przednią, która rozpoznaje pojazdy, pieszych i znaki drogowe, a także ulepszoną kamerę wsteczną i cyfrowe wskaźniki. Klienci zamawiający nową Astrę otrzymają również nowy system multimedialny, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. System jest dostępny w wersjach: Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. W nowym modelu jest inteligentniejszy, szybszy i bardziej intuicyjny niż u poprzedniczki. Podobnie jak w Insigni, system Multimedia Navi Pro posiada 8-calowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe.Nowy Opel Astra

Szyba przednia nowej Astry jest podgrzewana, model otrzymał również nowy opcjonalny system nagłośnieniowy Bose oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfona. Zmiany odświeżonego konkurenta Renault Megane dotyczą także opcjonalnego sportowego zawieszenia. Najwięcej nowości znajdziemy jednak pod maską kompaktu. Opel zapowiada, że emisja CO2 modelu została obniżona o 19%. Wszystko dzięki ograniczeniu masy pojazdu o 200 kg w porównaniu do Astry sprzed liftingu oraz nowym silnikom, które spełniają normę Euro 6d. Co ciekawe, zgodnie z informacją Opla, nowe silniki w Astrze zostały zaprojektowane w Ruesselsheim w Niemczech, jeszcze przed integracją marki Opel z Grupą PSA.Nowy Opel Astra

Nowy Opel Astra jest napędzany za pomocą 3-cylindrowej jednostki 1.2 w wersjach o mocy: 110 KM, 130 KM oraz 145 KM, które współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według cyklu WLTP wynosi 5,3 l/100 km. W ofercie dostępny będzie także wysokoprężny silnik 1.5 o mocy 105 lub 122 KM. Dla najmocniejszego diesla dostępna będzie nowa 9-biegowa przekładnia automatyczna. Średnie spalanie w wersji wysokoprężnej wynosi 4,6 l/100 km.

Niemiecki producent chwali aerodynamikę swojego nowego modelu. Opel Astra Sports Tourer odznacza się współczynnikiem oporu Cd wynoszącym 0,25, a dla wersji pięciodrzwiowej współczynnik ten wynosi 0,26. Wynik osiągnięto dzięki sekcjom osłony chłodnicy, które otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, co poprawia przepływ powietrza. Do obniżenia oporu powietrza przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
bartzsMichał508GrubyMichał508wunsz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł
Gość
Paweł

żaden to niemiecki producent. To Francuski peugeot ze swoimi 1.2 trzy cylindry. Badziewie

Asr
Gość
Asr

Za kilka lat modele sprzed liftingu będą bardziej porządne niż po. Co jak co ale to PSA powinna brać silniki od Opla.

Dariusz
Gość
Dariusz

10/10

krum
Gość
krum

Jak już to silniki od GM. Jednostki znane z Astry K zanim trafiły do gamy Opla zasilały już wytwory z fabryki w Shanghaju. Ogólnie zanim powstała Astra K w Shanghaju juz produkowano Buick’a Verano GS…

Wolfson
Gość
Wolfson

Silniki od PSA to będzie gwóźdź do trumny poliftowej Astry. Jednym ruchem zepsuć niezłe auto, to trzeba mieć tupet. Dotychczas Astra K była rozsądną propozycją głownie ze względu na relatywnie niską cenę i solidne silniki.
No właśnie, była…
Zniknęło najtańsze 200KM oferowane na rynku. Nie ma bardzo udanego 1.4 Turbo.
W zamian dostajemy silniki z segmentu B w aucie klasy C.
1.2 PureTech 145 jako najmocniejsza propozycja to wielkie rozczarowanie. Kto to kupi?
Jestem bardzo rozczarowany zmianami, które nastąpiły w tym modelu.
Coś czuję, że salony Opla będą mocno oblegane w najbliższych tygodniach…

Gruby
Gość
Gruby

Ostatnie solidne benzyny były w J, z normalnym wielopunktowym wtryskiem 1.4/1.6 turbo i 1.8 oraz to co było w OPC zanim niepotrzebnie zgwałcili to dodając GDI.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Pewnie jeszcze po FL skasują wersję sedan, która jest fajną i niebrzydką, budżetową propozycją. Cóż, w sumie należało się spodziewać, że raczej PSA wygasi oplowskie technologie.

jan
Gość
jan

Wiadomo było, że z silników GM Opel będzie rezygnował. Tak chyba nawet było zapisane w umowy sprzedaży Opla. Poza tym, PSA musi redukować emisję CO2. Silnik 1,2 nie jest zły, sam mam taki i nie narzekam ani na moc, ani kulturę pracy. Takie czasy, inni producenci też obcinają cylindry, bez PSA też pewnie by do tego doszło u Opla. Czy szkoda mocnego benzyniaka? Może tak, najwyraźniej koszt wrzucenia 1,6 THP do auta w połowie cyklu produkcyjnego był za wysoki, albo chodziło o to, żeby Opla zrobić bardziej plebejskim od Peugeota.

wunsz
Gość
wunsz

Astra K nie występuje jako sedan xD

Michał508
Gość
Michał508

„Co ciekawe, zgodnie z informacją Opla, nowe silniki w Astrze zostały zaprojektowane w Russelsheim w Niemczech, jeszcze przed integracją marki Opel z Grupą PSA.” – to zdanie pochodzi z tego artykułu. Ci, co lamentują, jak bardzo źle Francuzi zrobili wyrzucając silniki GM z Astry, mają niespodziankę. Mnie od samego początku bardziej od silników, nurtuje, co to są za skrzynie biegów : 9-biegowy automat i 7-biegowe CVT. PSA korzysta z rewelacyjnych 8-biegowych automatów japońskiego koncernu Aisin, a od kogo będą nowe skrzynie w poliftowej Astrze?

Wolfson
Gość
Wolfson

Nigdzie nie zostało to jasno zadeklarowane. Na razie poruszamy się w sferze domysłów. Kto produkuje 9 biegowe automaty i użyczyłby je Oplowi? Pomyślmy… Mercedes – raczej odpada, ZF – moim zdaniem też. Pozostaje GM ze swoją konstrukcją o nazwie „GM Hydra-Matic 9TXX”
Sądzę, że wybór padł właśnie na tę skrzynię. Zaznaczam, to tylko moje przypuszczenie nie potwierdzone żadną informacją prasową.
Jeśli chodzi o CVT, to nie mam pojęcia czyja to konstrukcja.

Michał508
Gość
Michał508

Jeep też ma w ofercie 9-biegowy automat, ale raczej tak jak napisałeś, to Opel Astra FL będzie oferował skrzynię Hydra-Matic 9TXX.

bartzs
Gość
bartzs

Ma i generalnie 9 bieg osiąga tylko w manualnym trybie :) Nie wiem czy naprawdę 7 czy już max. 8 biegów nie wystarcza?