Zagadka rozwiązała się szybciej niż sądziliśmy. Tajemniczym modelem który zadebiutuje podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jest Opel Corsa-e Rally, czyli elektryczna rajdówka.
Wspominaliśmy dziś o tajemniczym elektrycznym modelu, który odbędzie swój debiut podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Niemiecka marka ujawniła właśnie, że chodzi o model Opel Corsa-e Rally. Na stoisku producenta zadebiutują więc trzy wersję Corsy: spalinowa, elektryczna i rajdowa, która powstanie dla pucharu ADAC Opel e-Rally Cup.
Początkowo puchar będzie miał miejsce podczas Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 roku złoży się na tzw. „super sezon”. Piramida wsparcia dla młodych kierowców stanowi część koncepcji, która przewiduje również nową edycję akademii ADAC Opel Rallye Academy, zapoczątkowanej w 2016 roku jako pierwszy poziom. Wtedy ponad 1000 młodych kierowców wykazało swoje zainteresowanie unikalnym „castingiem rajdowym”, co doprowadziło najbardziej utalentowanych uczestników prosto do ADAC Opel Rallye Cup. Ta udana koncepcja będzie kontynuowana i zamieni się w najważniejsze międzynarodowe wydarzenie sportowe.
Następnym krokiem, po ukończeniu akademii i ADAC Opel e-Rally Cup, będzie dla najlepszych młodych kierowców możliwość przystąpienia do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsa R2. Integracja Opla z Groupe PSA oferuje dodatkowe możliwości dla najlepszych talentów: siostrzana marka Peugeot współzawodniczy potężnymi maszynami FIA R5, a Citroen bierze udział nawet w mistrzostwach świata samochodów rajdowych: to doskonałe możliwości awansu na najwyższy poziom międzynarodowego sportu rajdowego.
Corsa-e Rally jest rozwijana w Rüsselsheim w szybkim tempie. Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021. Cena samochodów dla klientów Opel Motorsport będzie znacznie niższa niż 50.000 euro (netto).
„Corsa-e to samochód elektryczny dla wszystkich – jest w pełni przystosowany do codziennego użytku i ma przystępną cenę. Są to cechy, które mają zastosowanie również w sportach samochodowych. Jazda nową Corsą daje czystą radość i jest wyjątkowo dynamiczna. Wykorzystaliśmy samochód produkcyjny jako podstawę i jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który stworzył elektryczny samochód rajdowy” – powiedział dyrektor generalny Opla, Michael Lohscheller.
„Opel ma tradycyjnie silne powiązania ze sportem motorowym” – powiedział Lohscheller. „Możemy spojrzeć wstecz z dumą na liczne sukcesy, w tym siedem tytułów mistrzostw europejskich, jak również mistrzostwo świata w 1982 r. z Walterem Röhrlem i Christianem Geistdörferem w Oplu Ascona 400. Teraz idziemy do przodu z napędem elektrycznym. Fani będą zaskoczeni możliwościami naszego samochodu rajdowego e-cup.”
Hermann Tomczyk, Prezes ADAC Sport, dodał: „Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu, a zwłaszcza w ramach wsparcia młodych kierowców. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że ADAC Opel e-Rally Cup wskaże drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec.”
Źródło: Opel Polska
Najnowsze komentarze