Wprowadzenie nowych standardów WLTP bardzo mocno wpłynęło na europejską sprzedaż samochodów. Są jednak producenci, którzy oparli się zmianom a wręcz na zmianach zyskali. Podczas, gdy sprzedaż na rynku kulała, na prowadzenie wysunęła się Grupa PSA oraz model Opel Corsa.
We wrześniu europejski rynek motoryzacyjny zanotował spadek sprzedaży aż o 23,4%. Według danych JATO Dynamics, w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 1,12 mln pojazdów, czyli o 343.000 mniej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Jest to efekt wprowadzenia nowej procedury testów emisji spalin zwanej w skrócie WLTP, która zaczęła obowiązywać od 1 września tego roku. Nie wszyscy producenci zdążyli dostosować swoje pojazdy w terminie i wiele modeli z homologacją WLTP nie było dostępnych dla klientów. Największy spadek sprzedaży był widoczny w przypadku silników Diesla, których udział wyniósł rekordowo niskie 32.9%.
Grupa PSA, do której należą marki Peugeot, Citroen, DS i Opel przeciwstawiła spadkowi sprzedaży na rynku europejskim i w ubiegłym miesiącu zajęła pozycję lidera wyprzedzając tym samym Grupę Volkswagen. Z kolei najlepiej sprzedającym się modelem samochodu według danych JATO Dynamics był Opel Corsa.
W ubiegłym miesiącu zarejestrowano 24.752 egzemplarze Corsy. Opel wyprzedził takich rywali jak: Ford Fiesta i Renault Clio. Model spod znaku diamentu z wynikiem 21.944 sztuk znalazł się na pozycji trzeciej. W pierwszej dziesiątce aż 7 modeli należało do segmentu B. Wśród samochodów francuskich w zestawieniu znajdziemy jeszcze Peugeota 208 na miejscu piątym, Citroena C3 dwa oczka niżej oraz Peugeota 3008, który ze sprzedażą 15.315 egzemplarzy zamyka pierwszą dziesiątkę. Model spod znaku lwa okazał się zresztą najlepiej sprzedającym się modelem segmentu SUV we wrześniu.
Źródło: Jato Dynamics
Najnowsze komentarze