-
Ekscytująca walka zespołów rajdu samochodów elektrycznych podczas Rajdu Wogezów Grand-Est
-
Po odniesionym zwycięstwie, Austriak Luca Pröglhöf zwiększa swoją przewagę w klasyfikacji
-
Startujący „u siebie”, Anthony i Adrien Rott awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej
Zwyciężając po raz drugi w tym sezonie, Luca Pröglhöf powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”. Wraz ze swoją pilotką Christiną Ettel, 24-letni Austriak zwyciężył w Rajdzie Wogezów Grand-Est, wyprzedzając dwa lokalne zespoły w składzie Julien Casale/Pierre Delorme oraz Anthony i Adrien Rott. Zajmujące czwarte i piąte miejsce dwie kobiece załogi, Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud (Francja) i Lyssia Baudet/Pauline Denis (Belgia), stawiły czoła niesprzyjającym warunkom na trudnych drogach wokół Gérardmer. Z nieba raz po raz lał ulewny deszcz, co utrudniało wybór opon.
Emocjonujący pojedynek pomiędzy Pröglhöfem i startującym gościnnie Casale rozstrzygnął się dopiero na przedostatnim odcinku specjalnym z powodu przebitej opony w Oplu Corsa Rally Electric 29-latka z Merville, który w tym sezonie rywalizuje w barwach Stellantis Rally Cup France. Wynik czwartego odcinka specjalnego w niedzielny poranek pokazał, jak blisko był czołówki: po 26,02 niezwykle wymagających kilometrach Pröglhöfa i Casale dzieliły zaledwie trzy dziesiąte sekundy.
„Było naprawdę ciężko” – powiedział Pröglhöf. – „Świetnie wystartowaliśmy i przez dwa dni udało nam się utrzymać szybkie tempo, nie podejmując niepotrzebnego ryzyka. Widać było po całej stawce, jak szybko można złapać gumę i oczywiście trochę szczęścia też się do tego przyczyniło. Tym razem również bardzo podobały mi się odcinki specjalne i oczywiście cieszymy się z naszego drugiego zwycięstwa w tym sezonie„.
„Świetnie się bawiłem podczas mojego pierwszego występu w Corsa Rally Electric. Samochód przyjemnie się prowadziło, a puchar był dobrze zorganizowany. Przebicie opony było oczywiście irytujące, ale możemy żyć spokojnie z drugim miejscem. Mam nadzieję, że w którymś momencie uda nam się wrócić” – podsumował Casale, który jako kierowca występujący gościnnie nie otrzymał żadnych punktów. Bracia Rott zdobyli 25 punktów za drugie miejsce i awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji przejściowej. – „To wspaniale, oczywiście cieszymy się z punktów” – powiedział z zadowoleniem kierowca Anthony Rott. – „Niestety w niedzielne popołudnie uszkodziliśmy amortyzator i zawieszenie, co uniemożliwiło nam walkę o zwycięstwo. Nie jestem do końca zadowolony z naszego występu, ale oczywiście cieszymy się z miejsca na podium”.
Casale/Delorme nie byli jedynym zespołem, który spowolniła przebita opona. Alizée Pottier i Manon Perrin w drugiej rundzie Corsa Rally Electric Akademii FFSA musieli dwukrotnie zmieniać opony na piątym odcinku, podobnie jak Węgrzy Bendegúz Hangodi i Dániel Petrovszki, którzy zaliczyli łącznie aż pięć przebitych opon.
Uwagę widzów przyciągnęły również trzy modele Opla GSe. Umiejętnie prowadzone przez francuskie zespoły rajdowe, sportowe Astry GSe zapewniały bezpieczeństwo na odcinkach specjalnych jako samochody jadące przed uczestnikami (wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry GSe według WLTP1: ważone zużycie energii 17,8 kWh/100 km plus zużycie paliwa 1,3 l/100 km; emisja CO2 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6,2 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E).
Na półmetku sezonu, za niespełna cztery tygodnie, zespoły ADAC Opel Electric Rally Cup udadzą się do Styrii w Austrii. Zaplanowane na 12 i 13 lipca Rallye Weiz po raz trzeci będzie miejscem rundy kwalifikacyjnej pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych.
Tabela ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 3 z 8 rund:
1. Pröglhöf – 95 punktów
2. Rott – 72 punkty
3. Hangodi – 64 punkty
4. Chalvin – 49 punktów
5. Español – 48 punktów
6. Lemke – 42 punkty
7. Pottier i Baudet – po 28 punktów każdy
9. Melse – 25 punktów
10. Wittenbeck – 23 punkty
11. Kurstjens – 16 punktów
12. Kamermans i Bayer – po 14 punktów każdy
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Wartości dotyczące zużycia i emisji zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników nietechnicznych.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze