Nowy Opel Grandland dotarł do polskich salonów dealerskich. Kompaktowy SUV, który jest bliźniakiem technologicznym Peugeot 3008 na żywo robi duże wrażenie, w szczególności dzięki nowej identyfikacji świetlnej oraz przeprojektowanej kabinie z dwoma dużymi ekranami systemu informacyjno-rozrywkowego. Oglądaliśmy samochód w Auto Centrum Golemo w Krakowie.
W październiku tego roku Opel podzielił się informacją dotyczącą cen Grandlanda II generacji i w końcu możemy zobaczyć samochód na żywo u polskich dealerów. Producenci coraz częściej stosują atrakcyjne kształty świetlne oraz iluminację swojego logotypu i niemiecka marka również uległa trendowi. Kompaktowy SUV jest pierwszym samochodem spod znaku błyskawicy, w którym podświetlona jest zarówno linia świetlna biegnąca przez cały przód pojazdu, jak i logo marki.
Opel Grandland będzie zatem zwracał uwagę nie tylko w dzień, ale także po zmroku. W nowej generacji SUV-a zadebiutowały reflektory Intelli-Lux HD składające się z ponad 50.000 elementów, które mają zapewnić doskonałą widoczność w nocy bez oślepiania innych kierowców.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Ciekawy efekt zobaczymy również z tyłu. Napis Opel wraz z belką świetlną tworzy, trójwymiarowy efekt łączący się ze „skrzydłami” tylnych lamp.
W porównaniu do poprzednika kompaktowy SUV urósł. Opel Grandland II generacji jest o 173 mm dłuższy, o 36 mm wyższy i o 49 mm szerszy. Nowa odsłona modelu mierzy 4,65 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości a rozstaw pojazdu wynosi 2795 milimetrów. Zwiększone wymiary spowodowały także poprawę właściwości transportowych. Bagażnik ma pojemność od 550 litrów do 1645 litrów w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń.
Nowy Opel Grandland – wnętrze
Centrum dowodzenia Grandlandem składa się z wygodnych foteli z atestem AGR („Aktion Gesunder Rücken) niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców, dużej kierownicy oraz cyfrowego wyświetlacza wskaźników. Grandlanda zamówimy również z wyświetlaczem przeziernym. Za muzykę, nawigację oraz inne funkcje informacyjno-rozrywkowe odpowiada centralny ekran dotykowy, który w demonstracyjnym egzemplarzu ma przekątną 16-cali.
Koncepcja kokpitu jest tu nieco inna niż w bliźniaczym Peugeot 3008, który połączył dwa wyświetlacze w jedną całość, aby stworzyć panoramiczną powierzchnię o przekątnej 21 cali. Przy pierwszym kontakcie wnętrze sprawia wrażenie nowoczesnego, solidnego i przyjemnego w obsłudze, ale w praktyce przekonamy się o tym dopiero podczas jazdy testowej.
Używany SUV za 100 tys. zł. Peugeot 5008 czy DS 7 Crossback? Przegląd rynku
Opel pozostawił manualne kontrolki do sterowania klimatyzacją, które przypadną do gustu tradycjonalistom i nie zapomniał o przestrzeniach do przechowywania drobnych przedmiotów. Na konsoli centralnej znajdują się dwa cup-holdery, duży schowek oraz ładowarka indukcyjna z podświetleniem, która została umieszczona za szybką, aby zabezpieczyć nasz smartfon. Poza tym, dzięki półprzezroczystej tafli urządzenie jest cały czas widoczne, co może być atutem dla zapominalskich.
Silniki i cena
Wystawiony w Auto Centrum Golemo przy ul. Opolskiej 9 w Krakowie egzemplarz to wersja elektryczna o mocy 213 KM, która startuje w cenniku od 198.900 zł. Jeśli skorzystamy z dofinansowania z programu Mój Elektryk możemy stać się posiadaczami modelu wydając nieco mniej. Do wyboru są dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 73 oraz 82 kWh. Z większą baterią można pokonać zgodnie z cyklem WLTP do 582 km.
Platforma STLA Medium, na której powstał nowy Opel Grandland umożliwia instalację nie tylko silników elektrycznych, ale także napędów hybrydowych. W ofercie znajdziemy jeszcze wersję z napędem 1.2 Hybrid o mocy 136 KM, która kosztuje w polskich salonach 144.900 zł oraz wariant 1.6 Plug-in Hybrid o mocy 195 KM, na którego trzeba przeznaczyć minimum 187.400 zł
Nowy Opel Mokka Electric – ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
Najnowsze komentarze