Dziś, kiedy my w Polsce mieliśmy generalnie dzień wolny, w sąsiednich Niemczech ruszyła produkcja Opla Grandlanda w fabryce w Eisenach. W inauguracji produkcyjnej tego modelu wzięli udział dyrektor generalny Opla Uwe Hochgeschurtz i premier Turyngii Bodo Ramelow.
Jako pierwszy został wyprodukowany Opel Grandland Hybrid4 w wersji wyposażeniowej Ultimate z napędem na wszystkie koła i mocą systemową 221 kW/300 KM (zużycie paliwa według WLTP1: 1,3-1,2 l/100 km, emisja CO2 31-29 g/km, w cyklu mieszanym, klasa efektywności A+).
„Wręcz wypakowany innowacyjnymi technologiami, w pełni cyfrowym kokpitem Pure Panel i wysoce wydajnymi zespołami napędowymi obejmującymi dwie hybrydy typu plug-in, nowy Grandland nada nam jeszcze więcej rozmachu” – mówi dyrektor generalny Opla Uwe Hochgeschurtz podczas uruchamiania produkcji w zakładzie w Eisenach. – „Już nie mogę się doczekać, aby zobaczyć naszego flagowego SUV-a w salonach w lutym, a następnie w rękach klientów”.
„Cieszymy się, że nowy Opel Grandland może już zjeżdżać z linii montażowej w Eisenach” – podkreśla Xavier Chéreau, przewodniczący rady nadzorczej Opla i kierownik ds. personelu Stellantis. – „Dialog społeczny po raz kolejny doprowadził do konstruktywnych rozwiązań korzystnych dla konkurencyjności tej lokalizacji – co jest tym ważniejsze w obliczu daleko idących zmian w branży motoryzacyjnej”.
„Zespół wykonał fantastyczną robotę pomimo wielu ograniczeń związanych z pandemią. Wraz z nowym Grandlandem otwieramy kolejny rozdział w pełnej sukcesów historii zakładu. Cieszymy się, że możemy teraz dostarczać flagowego SUV-a Opla w zwykłej, najwyższej jakości Eisenach”- nie ukrywał radości kierownik zakładu, Jörg Escher.
Opel kontynuuje strategię elektryfikacji z nowym Grandlandem i oferuje dwie hybrydy typu plug-in: moc systemowa bazowej wersji Grandlanda Hybrid wynosi 165 kW/224 KM. Ponadto zapewnia on maksymalny moment obrotowy 360 Nm (zużycie paliwa według WLTP: 1,4-1,3 l/100 km, emisja CO2 32-30 g/km w cyklu mieszanym, klasa efektywności A+. Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone za pomocą procedury testowej WLTP i przeliczone na wartości NEDC w celu zapewnienia porównywalności z innymi pojazdami). Moc przekazywana jest na oś przednią za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Jako wariant 4×4 z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi, Grandland Hybrid4 oferuje nawet moc systemową 221 kW / 300 KM i potężne 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W atrakcyjnej cenie podstawowej 28.790 euro (sugerowana cena detaliczna z VAT) nowy Grandland w wersji Business Edition jest wyposażony w liczne najnowocześniejsze systemy wspomagania. Standardowe wyposażenie obejmuje system ostrzegania przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, wykrywanie pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, wykrywanie znaków drogowych i detekcję senności kierowcy, a także tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości.
Dzięki nowemu kokpitowi Pure Panel, kierowcy i pasażerowie mogą również cieszyć się w pełni cyfrowym światem na pokładzie. Smartfony można łatwo podłączyć do systemów informacyjno-rozrywkowych za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Kolejną prawdziwą atrakcją jest dostępne opcjonalnie adaptacyjne oświetlenie IntelliLux LED® Pixel z łącznie 168 elementami LED, które, podobnie jak system Night Vision, świętuje swoją premierę w Grandlandzie. Ponadto nowy Grandland przybrał nową twarz marki, Opel Vizor.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze